Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i midten av desember og studiestart er i midten av januar. Deltids studie vernepleier. Kan det la seg gjøre? Noen som har studert med baby?

Anonymkode: 1f6fc...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 67371...78f

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerte med baby. Var deltidsstudie det også, hadde samling ons-lørdag 1 gang i mnd. Mannen hadde kveldsjobb på den tiden, så det løste seg bra

Anonymkode: 17e8e...dfd

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerte da jeg var i permisjon, men tok bare 10 studiepoeng det semesteret. Syntes det var mer enn nok!

Anonymkode: 15dff...707

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke gått her. Har en baby som krever meg konstant, ligger ikke alene og har aldri gjort det, 5 mnd nå...

Anonymkode: c81da...f05

• Liker 2
Skrevet

Studerte fulltid med baby. Det var selvsagt litt stress under eksamen, men ikke så ille som man skulle tro. 

Her var pappaen veldig på banen, tok ut ekstra permisjon siden jeg var fulltidsstudent. Hadde en veldig fin tid der vi var mye sammen med babyen og jeg slapp forsinkelser i studiene.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har termin i midten av desember og studiestart er i midten av januar. Deltids studie vernepleier. Kan det la seg gjøre? Noen som har studert med baby?

Anonymkode: 1f6fc...c11

Ja har studert med baby. Det krever jo at du jobber mens barnet sover. Om det er mulig kommer jo an på babyen om baby er mye urolig og gråter masse. Mine sov godt og hadde faste sovestunder. Jeg begynte studie med 1,5mnd gammel baby.

Anonymkode: f69a5...16c

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hvor krevende du synes det er å studere i utgangspunktet. 

Jeg ville prøvd, og heller bedt om utsettelser om det ikke går. Studerte selv i permisjon, det var kjempefint å ha noe å holde på med for hodet. 

Anonymkode: 526e9...9fb

• Liker 3
Skrevet

Umulig å si, det kommer an på babyen. Noen nyfødte sover mye, mens andre er veldig krevende. Hos meg fungerte det ikke, kom tilbake da babyen ble 8 mnd - det var tøff også, men gikk greit. Det var helt håpløst å lese noe da babyen min hadde korte dupper (typ 30 min)... 

Hvor ofte skal du ha samling/praksis, blir det mye gruppearbeid? Kommer an på studiet det også...

Anonymkode: 95150...041

Skrevet

Jeg tenker: prøv! Du vil se hvordan det går. Tror mye handler om motivasjon og innstilling også :) 

Anonymkode: 4a39f...f53

• Liker 2
Skrevet

Min hadde korte dupper på 30 min og de tok han kun på fanget mitt😵😵😢

Anonymkode: c81da...f05

Skrevet

Kommer an på både babyen og hvor krevende du synes det er å studere. Jeg ville ikke "ødelagt" permisjonstiden med stress på grunn av studier. Babyen er nok for meg, og jeg vil oppleve mest mulig av det fine i babytiden. Kan du utsette det et år?

Anonymkode: c52b6...456

• Liker 3
Skrevet

Jeg meldte meg opp på fulltidsstudie og fikk gjennomført et av de (10 studiepoeng). Fikk barn i september og eksamen i november/desember. Det var ikke verdt det, og ville ikke prioritert noe slikt igjen. Med nr 2 og 3 tok jeg meg tid til å kose meg i stedet.

Nyt tiden med baby, det er derfor man har permisjon. Den tiden får du aldri igjen, og den skal ikke nedsyltes i dårlig samvittighet.

Anonymkode: 4eb2f...23d

• Liker 4
Skrevet

Samme her. Tok også permisjon fra studiene (et helt år) da vi fikk barn. Mulig jeg hadde klart å gjennomføre med en sovebaby, men nå fikk vi jo et skrikende klistremerke, så da var det mer snakk om å overleve😅

Fullførte studiene når hun begynte i barnehagen. 

• Liker 2
Skrevet

Startet fulltidsstudie når baby var 8 uker. Far fordelte sin permisjon ut over de dagene jeg hadde seminar/samling og eksamen. Alt går - jeg er så glad jeg stod i det og ble ferdig! 😄

Anonymkode: 208b1...543

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo helt hvordan studiet er organisert. Hvis alt er digitalt så kan det gå, hvis det er oppmøte med forelesninger og gruppearbeid så blir det vanskelig. Å ha med en baby på forelesning ødelegger veldig for de andre (ja, det har vært gjort i fag jeg har tatt), så det kan du ikke belage deg på. 

Anonymkode: 54dc6...5d6

Skrevet

Høres slitsomt ut, særlig om det er et studie som krever oppmøte og har obligatoriske innleveringer/samlinger og annet. Ville bare vurdert det hvis det var et studie der du kan styre all tida selv. 

Anonymkode: 87fba...b82

• Liker 1
Skrevet

Får du en kolikkbaby er det bare å glemme dessverre. Det vet du ikke på forhånd.

Anonymkode: 25dac...fb6

Skrevet

Jeg studerte på fulltid, mens far tok hele fellesperioden og sin del. Hadde lite obligatorisk oppmøte i perioder og hadde en «sovebaby» så gikk veldig fint. 

• Liker 2
Skrevet

Takket nylig nei til deltidsstudie på nett. Har vært veldig frem og tilbake. 

Men valget falt på å heller slippe stress. Man vet ikke hvordan baby er. Ønsker å ha tid til å ta det med ro, gå lange trilleturer, komme meg i form, bruke tid med baby, bruke tid med venner og familie når jeg har overskudd. 

Anonymkode: 30a8f...b3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...