AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Del Skrevet 29. august 2022 Har flere ganger i sommer og spesielt nå etter skolestart sett noen utrolig overfylte trikker. Noen ganger har jeg ikke kommet av på rett stopp fordi det er så fullstappet at jeg ikke kommer til utgangen i tide fordi folk ikke kan eller er villig til å flytte på seg. Eller det at folk tvinger seg inn før noen får gå av. Hva feiler det folk? Jeg er ikke den største personen og klarer ikke alltid å dytte meg vei. Anonymkode: 1ce2f...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 29. august 2022 #2 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har flere ganger i sommer og spesielt nå etter skolestart sett noen utrolig overfylte trikker. Noen ganger har jeg ikke kommet av på rett stopp fordi det er så fullstappet at jeg ikke kommer til utgangen i tide fordi folk ikke kan eller er villig til å flytte på seg. Eller det at folk tvinger seg inn før noen får gå av. Hva feiler det folk? Jeg er ikke den største personen og klarer ikke alltid å dytte meg vei. Anonymkode: 1ce2f...b8b Kjører bil jeg, eller sykler:) Det er mange ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Del Skrevet 29. august 2022 Regner med du er klar over når ditt stopp er det neste, så da planlegger du og beveger deg mot utgangen før trikken stopper. Er jo ikke så vanskelig det vettu. Anonymkode: b33a9...32a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner med du er klar over når ditt stopp er det neste, så da planlegger du og beveger deg mot utgangen før trikken stopper. Er jo ikke så vanskelig det vettu. Anonymkode: b33a9...32a Med mindre det er så fullt og folk så lite villig til å flytte seg at du bokstavelig talt ikke kan, vettu. Anonymkode: 1ce2f...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Del Skrevet 29. august 2022 Det er sikkert mange grunner her. Noen folk er ekstremt selvsentrerte, og tar ikke hensyn til andre. Noen tenker at de kan sitte helt til trikken har stoppet, for så å forsøke å komme seg frem til utgangen, istedenfor å planlegge og tydelig vise at de skal av, ved å reise seg litt før. Og mange på trikken er opptatt med sitt, og litt i sin egen verden. Og så har du også det at spesielt nå på høsten, så er det veldig mange nye innbyggere i Oslo, som ikke kan dette med fulle trikker. De er vant til at bussen går 3 ganger i døgnet, og at det er få folk på den. Altså tror de at de MÅ med, og at de bare kan presse seg på. Men de lærer jo gjerne etter noen måneder. Anonymkode: 1cbd2...bc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Del Skrevet 29. august 2022 Der vel sånn det blir når "alle" skal bo i byen fordi distriktene nedprioriteres politisk og derfor flyttes fra. Bare forbered deg på at det kommer til å verre og verre i årene framover! Anonymkode: 76f2e...c3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 29. august 2022 #7 Del Skrevet 29. august 2022 Inntekt og utgift. Dette tjener kollektiv selskapene på tenker jeg. At istedenfor flere avganger så tyter det armer og bein ut av dørene på kjøretøyet. I eldre dager var buss og trikk i Oslo kommunalt og ikke like desperat på inntekt. Mitt inntrykk i alle fall. En buss hadde også bedre innregulering av minutter på endeholdeplassene slik at bussjåføren slapp å gjennomføre hele vakten sin med kronisk forsinkelse. Tid er penger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Med mindre det er så fullt og folk så lite villig til å flytte seg at du bokstavelig talt ikke kan, vettu. Anonymkode: 1ce2f...b8b Ikke sett deg så langt inn da. Anonymkode: 5c569...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Del Skrevet 29. august 2022 Det er alltid noen som skal okkupere utgangen og nekter å flytte seg selv om de ser mange skal av og på. Hjelper ikke å snakke til dem heller, det eneste man kan gjøre er å presse seg forbi dem. Og så er det alltid de som skal inn på trikken som presser seg på til tross for at det er mange som skal ut. Hvor vanskelig er det å forstå at folk må få gå ut før de som skal på? Anonymkode: a28a8...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Del Skrevet 29. august 2022 Hvis du tar trikken kan du som regel gå den avstanden. I rushen er det raskere også. Anonymkode: 5489f...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Del Skrevet 29. august 2022 Du må nok trene på å bruke en kraftig stemme og lirke deg frem. Bruk albuene til å lage en slags plog, og gå mellom folk. "Unnskyld, jeg skal av på neste!" Start kort tid etter stoppet før ditt nå som folk er litt ekstra trege etter sommeren. Anonymkode: ae219...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 26. oktober 2022 #12 Del Skrevet 26. oktober 2022 Antar du snakker om Oslo? I Trondheim er det ende av dette i rush tiden, ellers ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå