Gå til innhold

Skjemalagte arbeidsoppgaver, hvor sent får man endre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! 

Jeg jobber i produksjon hvor vi har forskjellige stasjoner. Stasjonene varierer med arbeidsmengde, stress og tid. 

Jeg jobber 50% på stasjonsbasert, og 50% administrativt. 

Det jeg lurer på er om det finns lover eller regler for hvor sent man får endre skjemaet?

Det er er et excelark jeg går inn og ser på, jeg behøver å vite mine stasjoner i god tid for å planlegge møter etc i min andre stilling. 

Anonymkode: b130a...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ansatt i produksjonen, kan de endre oppgavene innunder arbeidsinstruksen med umiddelbar virkning. 

Arbeidstider må varsles med minst to uker. 

Anonymkode: 51893...575

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er du ansatt i produksjonen, kan de endre oppgavene innunder arbeidsinstruksen med umiddelbar virkning. 

Arbeidstider må varsles med minst to uker. 

Anonymkode: 51893...575

Arbeidstiden min er den samme i prod og admin. 
Men f.eks Før ferien min skrev jeg inn skjemaet i min outlook-kalender, og booket møter i følge skjemaet, også sånn at Andre kan booke meg i møter så det ikke kræsjer med prod.

Hadde ferie i tre uker, kom tilbake mandagen som jeg var booket i møter på - men da skulle jeg være i prod…. Så skjemaet hadde endret seg npr jeg var på ferie

Skrevet

Er det samme arbeidsgiver? I så fall utrolig rart om de ikke vil tilrettegge for at du får gjort jobben din slik du skal. 

Anonymkode: 4487a...e93

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det samme arbeidsgiver? I så fall utrolig rart om de ikke vil tilrettegge for at du får gjort jobben din slik du skal. 

Ja, det er samme arbeidsgiver. Men samordneren på prod syns det er vanskelig med outlook, så det blir sjelden sjekket om jeg har annet, og må da kaste meg rundt 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er samme arbeidsgiver. Men samordneren på prod syns det er vanskelig med outlook, så det blir sjelden sjekket om jeg har annet, og må da kaste meg rundt 🙈

Da ville jeg bare sagt at jeg ikke kan møte i Prod fordi jeg har andre oppgaver. Evt bedt om et møte for å avklare hvem sitt ansvar det er. Gjerne med en leder ett nivå opp el. Men det blir jo litt avhengig av hvordan det er organisert ellers.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...