Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna spør på kake, klesvasken hoper seg opp, oppvaskmaskina er så full. Teppet burde støvsuger. Hvor mye sparer dere, kjenner at ei trygd på 16.k knipes igjen her nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Bruker strøm som normalt. Har heldigvis fastpris, men jeg føler ikke at jeg klarer å spare så mye strøm uansett. Vasker klær én gang i uken, tar korte dusjer osv. Det er hovedsaklig oppvarming som tar mest strøm her og vi har et gammelt hus. Derfor bruker vi 1/5 mindre strøm på sommeren enn vinteren.
For å ikke bli blakk i vintermånedene, setter jeg av samme sum for strøm hver måned og bygger opp en buffer for vinteren. 

Endret av Yoshi
Manglet en preposisjon
  • Liker 3
Skrevet

Vi sparer der vi kan, men innenfor rimelighetens grenser.

Vi vet at den største strømtyven her hos oss om sommeren er varmtvann, og den største forskjellen hos oss er at vi nå dusjer ved behov utelukkende for å bli rene, vi tar ikke en dusj for velvære (som før).

Klesvask, brødbaking, bruk av oppvaskmaskin, støvsuging og middagslaging går som vanlig.

Til nå i august har vi brukt ca 500 kWh, mot ca 900 i august 2021.

Og vi har gjort tiltak for oppvarming om vinteren.

Tidligere har vi brukt ca 18 000 kWh gjennom året, men jeg håper å få dette redusert med ca 20% med de tiltakene vi har gjort.

Anonymkode: b5cec...2c9

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har aldri sløst med strømmen og bruker strøm som jeg har gjort før.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sløst med strømmen og bruker strøm som jeg har gjort før.

Føler vi ikke har gjort det selv? Men er 5 i hus så mye unødvendig går nok, men da særlig klesvask og oppvaskmaskin, og mange dusjer i uka pga skole, treninger

• Liker 1
Skrevet

Skal man spare, må det være på varme eller varmt vann. Alt annet trekker veldig lite strøm.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sparer ikke på strøm men er mer bevisst på å ikke sette på vaskemaskinen for en jeans liksom, eller kjøre en halvfull oppvaskmaskin, samt slå av lys og skru ned varmen i de delene av boligen vi ikke bruker til hverdags nå som ungene har flyttet hjemmefra.. 

Anonymkode: 947b2...d85

Skrevet

Vi har spart på strøm ang. klesvasking, satte ned gradene og tiden maskina bruker, så også oppvaskmaskina. Skal bli spennende når det blir kaldere i heimen, men folk sier jo at varmepumpe ikke er så dyrt, da er det verre med oppvarming av bade gulvet.

Skrevet

Vi er bevisst på strømmen, ja. 

Har slått av varmekablene nede i gangen - de koster oss nå 60 kr døgnet slik prisene er.. og det er de ikke verdt. Tåler litt kaldt gulv der nede. 

Vi er også taktiske med når vi setter på klesvask og trommel, ser på Tibber og venter til strømmen er sånn nogenlunde (men vi vasker aldri om natten og når vi ikke er hjemme). 

Jeg hopper over dusjen en dag og tar heller en klutvask om jeg ikke har trent eller gjort noe spesielt som har skitnet meg til. 

Vi har alltid vært vant til å ikke sløse med strømmen, så er ikke så mange ting å stramme inn på. 

Anonymkode: c88dc...ef7

Skrevet

Bruker strøm som vi har gjort, men har ny vvb, ny vaskemaskin, ny tørketrommel da det gamle måtte skiftes ut. De gamle dro mer strøm enn det nye gjør. Men utover det så bruker vi strøm som vi alltid har gjort. Har brukt AC på varmepumpa innimellom i sommer også.

Varmekablene på badet har ikke blitt rørt på evigheter, slår aldri av og på, har heller ikke senket gradene. 

Anonymkode: b007f...70e

Skrevet

Pusset opp i sommer og har investert i ny varmtvannsbereder og nye hvitevarer. Dramatisk nedgang i forbruk over natta! 

Vasker klær ved behov, men ser an prisene og tilpasser meg litt. Prøver å ikke ha stekeovn, oppvaskmaskin og vaskemaskin gående samtidig. 

Anonymkode: 344a7...e8a

Skrevet

Nei, jeg har jobb så strømregningen er ikke noe problem.

Anonymkode: 1aa57...d85

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pusset opp i sommer og har investert i ny varmtvannsbereder og nye hvitevarer. Dramatisk nedgang i forbruk over natta! 

Vasker klær ved behov, men ser an prisene og tilpasser meg litt. Prøver å ikke ha stekeovn, oppvaskmaskin og vaskemaskin gående samtidig. 

Anonymkode: 344a7...e8a

Har vel ikke så mye å si om de går samtidig eller etterhverandre? 

Anonymkode: 1085a...fa2

Skrevet

Vi er mer bevisste på forbruket enn før, ja.

På sommeren er det varmtvann, lading av bil, klesvask og matlaging som tar strøm hos oss. Vi har skrudd av alle varmekabler, til og med på badegulvet, og vi dusjer raskere enn før. Vi har sluttet å vaske nesten tomme maskiner med klær bare fordi vi ønsket et visst plagg.

Oppvaskmaskina går som vanlig, da man bruker mindre energi på å vaske en full oppvaskmaskin enn å vaske samme oppvask for hånd. 

Lading av bilen er jo nødvendig, men vi unngår å lade når prisene er på det høyeste. 

Skrevet

Njæ. Vasker tøy på kvelden nå, men vasker fortsatt 1-2 maskiner daglig, 1 oppvaskmaskin og 1 runde tørketrommel. Ellers dusjer vi som normalt. 

Anonymkode: 2ae87...8a0

Skrevet

Sparer ingenting på strømmen nå. Hadde rekordlav strømregning i juli.

Skrevet

Nei, sparer ikke. Bor i nord, så har billig strøm. Pluss jordvarme som varmer opp gulv og varmtvannstank. Og varmepumpe pluss vedfyring. Sparepærer og ledlys. 20 år gammelt hus på 240 kvadrat 

Anonymkode: a27dd...d9c

Skrevet

Nei, har 76 øre/kWh fastpris.

Anonymkode: a1dd3...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...