AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg dater ikke, synes det er utrolig slitsomt mentalt. Å bruke tid og krefter på dette, har heller ikke behov for en mann i et romantisk forhold. Det er jo heller ikke naturlig for mann og kvinnen å leve i et romantisk forhold, det er noe som er oppkonstruert i nyere tid. Er ikke mange år tilbake vi skal før det var uvanlig. Se rundt deg, alle forhold tar jo slutt. Alle tilpasser seg i et forhold, til slutt går det ikke lenger. Så skal man investere MASSE tid på dette, bolig og få barn etc. Sorry, wasted time. Livet er faktisk bare en gang. Bruk det!! Anonymkode: 34201...6d3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Det er helt utrolig hvor mange ganger dette faktisk må påpekes på dette forumet til voksne folk, men... du har fått med deg at folk er forskjellige? Anonymkode: e90b1...81f 3 6
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg dater ikke, synes det er utrolig slitsomt mentalt. Å bruke tid og krefter på dette, har heller ikke behov for en mann i et romantisk forhold. Det er jo heller ikke naturlig for mann og kvinnen å leve i et romantisk forhold, det er noe som er oppkonstruert i nyere tid. Er ikke mange år tilbake vi skal før det var uvanlig. Se rundt deg, alle forhold tar jo slutt. Alle tilpasser seg i et forhold, til slutt går det ikke lenger. Så skal man investere MASSE tid på dette, bolig og få barn etc. Sorry, wasted time. Livet er faktisk bare en gang. Bruk det!! Anonymkode: 34201...6d3 Dette er deg og ditt syn... Jeg dog litt enig allikevel.. Litt.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Maatte_ha_konto skrev (9 minutter siden): Dette er deg og ditt syn... Jeg dog litt enig allikevel.. Litt. Hva skal du med en kvinne? Utenom sex og nærhet? Jeg har forøvrig alltid en elsker som gir meg dette, men noe mer? Nei takk! Hverdagslivet mitt ordner jeg selv. Anonymkode: 34201...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Ja, noen er fornuftige, mens andre er dumme som brød, og måååå ha en fast partner selv om de mislykkes gang på gang fordi de ikke finner "den rette", og etter atskillige forsøk ender de opp som single oldinger urokkelige i sin beslutning om at alle fra det motsatte kjønn har noe til felles med et rosa dyr som bor i en grisebinge. Det er ikke dem selv det er noe i veien med. Nei da. Det er resten av verden som er feil. Anonymkode: d175d...bfa 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal du med en kvinne? Utenom sex og nærhet? Jeg har forøvrig alltid en elsker som gir meg dette, men noe mer? Nei takk! Hverdagslivet mitt ordner jeg selv. Anonymkode: 34201...6d3 Det er åpne spørsmål.. Kjøpe bolig sammen etc. Jeg har hatt knullepartnere tidligere, fungerer greit.. Det er kun en dame jeg har vært sammen med som ikke har vært opptatt av å "styre" meg og mine valg. Det ble slutt med ei i helgen, hun hadde for mye meninger og regler på hva jeg kan gjøre og ikke gjøre.. Det sliter meg ut.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Maatte_ha_konto skrev (Akkurat nå): Det er åpne spørsmål.. Kjøpe bolig sammen etc. Jeg har hatt knullepartnere tidligere, fungerer greit.. Det er kun en dame jeg har vært sammen med som ikke har vært opptatt av å "styre" meg og mine valg. Det ble slutt med ei i helgen, hun hadde for mye meninger og regler på hva jeg kan gjøre og ikke gjøre.. Det sliter meg ut. KJØPE bolig sammen?? Er du helt på styr? Største tabben man gjør, mye styr ved salg osv. Ei ditt eget, ha ditt eget liv! Damer skal nesten alltid styre deg i forhold, så det må du bare godta om du skal ha dame. Vi kvinner kan være ekstremt opptatt av hvordan ting skal være, hvordan vi tar oss ut. Hva andre tenker om hva vi gjør....må sjekke med andre at det er greit...sosial akseptert. Så du vil nok slite med å finne ei som er fri i tankene sine, som er trygg på seg selv. Anonymkode: 34201...6d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Jeg ønsker barn og vil gjerne dele denne opplevelsen (og jobben det er) med et annet menneske. Derfor. Anonymkode: 976e9...aed 3 2 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): KJØPE bolig sammen?? Er du helt på styr? Største tabben man gjør, mye styr ved salg osv. Ei ditt eget, ha ditt eget liv! Damer skal nesten alltid styre deg i forhold, så det må du bare godta om du skal ha dame. Vi kvinner kan være ekstremt opptatt av hvordan ting skal være, hvordan vi tar oss ut. Hva andre tenker om hva vi gjør....må sjekke med andre at det er greit...sosial akseptert. Så du vil nok slite med å finne ei som er fri i tankene sine, som er trygg på seg selv. Anonymkode: 34201...6d3 Hehe. Ja det er det jeg irriterer meg mest over. Kravet mitt til en partner er at hun ikke er utro, det er vel det som er viktig for meg. Jeg vet det finnes kvinner som er trygge på seg selv, må bare finne ei slik ei.
exictence Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg dater ikke, synes det er utrolig slitsomt mentalt. Jeg synes ikke det er slitsomt mentalt. Synes det er hyggelig å date, men tenker ikke eller forventer ikke (stort sett) mer enn at han er et hyggelig medmenneske. AnonymBruker skrev (1 time siden): Å bruke tid og krefter på dette, har heller ikke behov for en mann i et romantisk forhold. Tid har jeg nok av. Og synes ikke jeg bruker unødvendig mye krefter på dette. Vel, jeg har behov for en mann i romantisk forhold. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo heller ikke naturlig for mann og kvinnen å leve i et romantisk forhold, det er noe som er oppkonstruert i nyere tid. Er ikke mange år tilbake vi skal før det var uvanlig. Virkelig? Jeg trodde det var ganske vanlig. Men det spiller egentlig ingen rolle om det er "vanlig". Men synes at folk må få gjøre det de har lyst til, bare de er ærlige. AnonymBruker skrev (1 time siden): Se rundt deg, alle forhold tar jo slutt. Alle tilpasser seg i et forhold, til slutt går det ikke lenger. Så skal man investere MASSE tid på dette, bolig og få barn etc. Sorry, wasted time. Livet er faktisk bare en gang. Bruk det!! Anonymkode: 34201...6d3 Vet om flere forhold som ikke har tatt slutt. Men jo, mange forhold tar slutt. De fleste synes vel det har vært verdt det, for det, at det ikke er bortkastet tid. Livet er faktisk bare en gang. Nyt og bruk det på den måten som gjør det godt for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: KJØPE bolig sammen?? Er du helt på styr? Største tabben man gjør, mye styr ved salg osv. Ei ditt eget, ha ditt eget liv! Damer skal nesten alltid styre deg i forhold, så det må du bare godta om du skal ha dame. Vi kvinner kan være ekstremt opptatt av hvordan ting skal være, hvordan vi tar oss ut. Hva andre tenker om hva vi gjør....må sjekke med andre at det er greit...sosial akseptert. Så du vil nok slite med å finne ei som er fri i tankene sine, som er trygg på seg selv. Anonymkode: 34201...6d3 Jeg synes du skal snakke for deg selv. Jeg er kvinne og du snakker vitterlig ikke for meg. Forstår godt at du ikke har noen gode erfaringer med forhold hvis det er slik du oppfører deg ovenfor en partner. Anonymkode: e90b1...81f 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ønsker barn og vil gjerne dele denne opplevelsen (og jobben det er) med et annet menneske. Derfor. Anonymkode: 976e9...aed Med 50% sjanse for at barnet må flytte hver uke mellom mor og far. Blir sliten av bare å tenke på det. Anonymkode: a879e...5b6 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Med 50% sjanse for at barnet må flytte hver uke mellom mor og far. Blir sliten av bare å tenke på det. Anonymkode: a879e...5b6 Ja, det er selvfølgelig en risiko (dog under 50% da mange ikke skiller seg før barna har flyttet ut, men uansett..). Til helgen skal mamma og pappa feire 40-års bryllupsdag. Begge sett besteforeldre rakk å feire 60-års bryllupsdag. Mine svigerforeldre har 40-års bryllupsdag om 2 år. Alternativt hadde det vært 100% sjanse for å ikke få barn og leve livet alene. Det er hvertfall odds jeg ikke liker Brukte slettes ikke mye tid på å få meg partner, gift ble vi også. Men det er så klart helt i orden at det ikke er for alle, kan for all del forstå fordelene med å være alene også. Anonymkode: 976e9...aed
tussi84 Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg dater ikke, synes det er utrolig slitsomt mentalt. Å bruke tid og krefter på dette, har heller ikke behov for en mann i et romantisk forhold. Det er jo heller ikke naturlig for mann og kvinnen å leve i et romantisk forhold, det er noe som er oppkonstruert i nyere tid. Er ikke mange år tilbake vi skal før det var uvanlig. Se rundt deg, alle forhold tar jo slutt. Alle tilpasser seg i et forhold, til slutt går det ikke lenger. Så skal man investere MASSE tid på dette, bolig og få barn etc. Sorry, wasted time. Livet er faktisk bare en gang. Bruk det!! Anonymkode: 34201...6d3 nei ikke alle forhold tar slutt. Jeg vet om folk som var gift over 60 år fram til den ene døde. Kjenner også mange som har vært partnere i 30-40 år. Ja det kan ta slutt, men statistikken tilsvarer at ca 50 prosent av feks ekteskap ender opp i skilsmisse. Det er ikke noen statistikk over samboerskap, men også her holder mange sammen. Uansett kjærlighet og forhold er et sjanse spill. Enn kan velge å satse og bli lykkelig, eller avstå fra muligheten. I Sistnevnte tilfelle kan man evt gå glipp av noe veldig godt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 tussi84 skrev (57 minutter siden): nei ikke alle forhold tar slutt. Jeg vet om folk som var gift over 60 år fram til den ene døde. Kjenner også mange som har vært partnere i 30-40 år. Ja det kan ta slutt, men statistikken tilsvarer at ca 50 prosent av feks ekteskap ender opp i skilsmisse. Det er ikke noen statistikk over samboerskap, men også her holder mange sammen. Uansett kjærlighet og forhold er et sjanse spill. Enn kan velge å satse og bli lykkelig, eller avstå fra muligheten. I Sistnevnte tilfelle kan man evt gå glipp av noe veldig godt. Disse du tenker på har levd i en HELT ANNEN tid! De holdt sammen pga det praktiske å være 2. Økonomisk også, det kvinnen var husmor og stellte hjemme. I dag er det helt utenkelig at et forhold inngått i nyere tid skal vare i 60år! Anonymkode: 34201...6d3 1
tussi84 Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse du tenker på har levd i en HELT ANNEN tid! De holdt sammen pga det praktiske å være 2. Økonomisk også, det kvinnen var husmor og stellte hjemme. I dag er det helt utenkelig at et forhold inngått i nyere tid skal vare i 60år! Anonymkode: 34201...6d3 foreldrene mine har vært gift i 40 år, og mange de kjenner har vært sammen omtrent like lenge. Når det gjelder min egen generasjon (født på 80 tallet) så har de fleste av mine venner hatt den samme partneren i årevis. Alt mellom 10 - 15 år. Jeg selv har vært sammen med min i 9 år nå, og gift i 4 av dem. Og når du nevner at man holdt sammen pga det økonomiske før, ja noen gjorde nok det. De fleste derimot elsket partneren sin hele livet. Det finnes slike forhold idag også som har sjans til å vare hele livet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 tussi84 skrev (6 minutter siden): De fleste derimot elsket partneren sin hele livet. Det finnes slike forhold idag også som har sjans til å vare hele livet. Dette stemmer ikke, svært få er forelsket over mange år. Det er en fase som dør ut etter etpar år. Anonymkode: 34201...6d3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke, svært få er forelsket over mange år. Det er en fase som dør ut etter etpar år. Anonymkode: 34201...6d3 Når man ser eldre ektepar som er like forelsket i hverandre som da de møttes, ser man at dette faktisk er mulig. Men det krever at man jobber med forholdet - slik man var vant til i gamle dager - ikke dumper partneren på grunn av bagateller. Idag bryr man seg mest om "meg, meg, meg" og forventer at kjærligheten kommer på et sølvfat. Derfor er det så mange forhold som går i stykker idag. Anonymkode: 1aae4...367 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal du med en kvinne? Utenom sex og nærhet? Jeg har forøvrig alltid en elsker som gir meg dette, men noe mer? Nei takk! Hverdagslivet mitt ordner jeg selv. Anonymkode: 34201...6d3 Vel, nå er sex og nærhet langt ned på listen over ting som er viktig for meg i et forhold. Mange andre ting som gjør at jeg vil være med min partner. Hadde sex og nærhet vært så utrolig viktig men ikke alt det andre, så hadde jeg jo heller vært singel 🤷🏼♀️ Anonymkode: 6819f...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Disse du tenker på har levd i en HELT ANNEN tid! De holdt sammen pga det praktiske å være 2. Økonomisk også, det kvinnen var husmor og stellte hjemme. I dag er det helt utenkelig at et forhold inngått i nyere tid skal vare i 60år! Anonymkode: 34201...6d3 Nei, det er det da ikke😅 Og hvordan kan du påstå det, når de aktuelle parene ikke har levd lenge nok til å se om de blir sammen til døden eller ikke? Det er bare du som synser. Anonymkode: 954ef...da5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå