AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Feks så har jeg brukt 357kwh i august, men hvor mye blir det i kr og øre? Anonymkode: 622c0...350
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Feks så har jeg brukt 357kwh i august, men hvor mye blir det i kr og øre? Anonymkode: 622c0...350 Bor i Oslo. Anonymkode: 622c0...350
Snublefot62 Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Det er ikke så enkelt å regne ut lenger. Strømprisen varierer igjennom døgnet. Så det spørs når du brukte hva av strømmen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Hva slags avtale har du? Og vet du hva snittprisen din er til nå (det står i appen min) Anonymkode: 370cd...c0a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 hvis du har variabel spotpris så må du se på forbruk og strømpris for hver eneste time gjennom hele måneden, pluss påslag og avgifter. Lettest er å bruke app som strømleverandøren din tilbyr, de fleste slike apper summerer dette automatisk. Anonymkode: 3b1e5...1f8
NakenPanda Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 (endret) Problemet er at nivået for strømstøtte ikke er satt for august enda, normalt kommer det første uka av september. Hvis jeg skulle gjette basert på sist regning kan du regne med ca 800-900 NOK ish. Dette er etter at strømstøtten er trukket fra Endret 29. august 2022 av NakenPanda
newman01 Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Det skal være mulig å finne på nettsidene til strømselskapet du har avtale med. Bare å logge inn og se på "mitt forbruk" eller hva det nå heter. Og så må du trekke fra en ukjent sum i strømstøtte, som er basert på gjennomsnittlig strømpris denne måneden. Den summen får vi vite til onsdag. Så ingen mulighet til å finne nøyaktig sum, men omtrentlig kan du nok gjette deg til.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 NakenPanda skrev (1 time siden): Problemet er at nivået for strømstøtte ikke er satt for august enda, normalt kommer det første uka av september. Hvis jeg skulle gjette basert på sist regning kan du regne med ca 800-900 NOK ish. Dette er etter at strømstøtten er trukket fra 2,5 kr etter at strømstøtten er tatt vekk, blir det 'så lite' altså? Min strømregning er estimert til 2330 kr for 444 kwh, uten nettleien. Når det er sagt så har jeg helt ærlig ikke satt meg helt inn i hvordan strømstøtten blir fremover, og hva den egentlig skal dekke. Anonymkode: fc41a...243
newman01 Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Just now, AnonymBruker said: 2,5 kr etter at strømstøtten er tatt vekk, blir det 'så lite' altså? Min strømregning er estimert til 2330 kr for 444 kwh, uten nettleien. Når det er sagt så har jeg helt ærlig ikke satt meg helt inn i hvordan strømstøtten blir fremover, og hva den egentlig skal dekke. Anonymkode: fc41a...243 Strømstøtten er 90% av strømprisen som overstiger 70 øre pr kWh. Så er det litt merkelige avgjørelser, for det er ikke døgnprisens gjennomsnitt som avgjør nivået på strømstøtten, men månedssnittet. Og så kommer vanlig nettleie, mva og elavgifter på toppen. Så selv om Støre skryter av å ta 90% av strømregninga er det en meget kraftig overdrivelse. Rundt 30-50% har vært mer tilfellet i vår husstand. 1
NakenPanda Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 2,5 kr etter at strømstøtten er tatt vekk, blir det 'så lite' altså? Min strømregning er estimert til 2330 kr for 444 kwh, uten nettleien. Når det er sagt så har jeg helt ærlig ikke satt meg helt inn i hvordan strømstøtten blir fremover, og hva den egentlig skal dekke. Anonymkode: fc41a...243 Min kalkulering er før Østlandet, andre områder kan være høyere, ser ut som du muligens er på sørvest landet med enda høyere priser. Det kommer veldig an på hvor de setter snitt prisen, da høyere pris gir betydelig mer strømstøtte. Nettleien blir jo alltid negativ pga strømstøtten, spesielt nå som prisen er høy. Kanskje 1200-1300 er mer realistisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå