Gå til innhold

Voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

for 3-4 år siden ble jeg utsatt for voldtekt. jeg er en av de unge som tenkte at herlighet dette var min feil. 
jeg var på en fest med flere venner og bekjente da jeg drakk en del. Jeg husker jeg ble leid opp på et rom. Der hadde vi sex, det som er rart er at jeg husker det men klarer selvfølgelig da ikke samtykke til dette. Etterpå så måtte han hjelpe meg på med buksen. Og gikk ned, jeg fikk kjeft fra både huseier og ei dame. I etterkant husker jeg at noen lo og filmet dette. Men ei jente/dame fikk dem til å slette det, tror jeg. Men samme dama kom å rundkjeftet på meg og sa dette ikke var greit. Altså det var merkelig for alle hadde visst noe å si mot meg den kvelden…
etterpå gikk jeg ned og så sa han du det føltes ut som jeg voldtok deg nå. 

dette er 3-4 år siden og dette plager meg den dag i dag. Burde jeg anmelde?

Anonymkode: efe40...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du var overstadig beruset, og ikke i stand til å samtykke, så var dette en straffbar handling som kan anmeldes. Jeg råder deg til å ta kontakt med et NOK-senter og politiets støttesenter for kriminalitetsutsatte, slik at de kan veilede deg fremover. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja det synes jeg! Du burde anmelde. Kanskje en anmeldelse vil hjelpe deg med å gå videre uansett hvordan den går, og jeg tror at du kanskje får svar på ting også. Du kan også få en advokat gratis i sånne saker og mange advokater har gratis konsultasjon. Men når du anmelder (eller bare snakker med politiet for råd) så tar de seg av bistandadvokat. 

Så fryktelig å høre om! Jeg tror ikke noe så fryktelig "bare" kan glemmes. Håper det går bedre med deg! ❤️

Lykke til til uansett hva du velger, men jeg mener at det absolutt er noe som burde og kan anmeldes :klem:

Anonymkode: b5c7c...013

Skrevet

Ikke anmeld det. Prosessen er ikke verdt det.  Ta heller å oppsøk et NOK-senter og få pratet om det der. 

Anonymkode: 82afb...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...