AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg er en kvinne på 30 år. Jeg har merket at jeg i det siste har mistet VELDIG mye hår og har bare tenk at det virker mye fordi håret er langt, så det virker mye. I dag derimot kikket jeg meg grundig i speilet og jeg fant flere steder hvor jeg ikke hadde hår i det hele tatt og jeg får panikk! Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe legen min kan hjelpe med eller medisiner? 😭 orker ikke tanken på at jeg kommer til å miste håret mitt. Anonymkode: 92f33...41f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Så det er altså flekkvis, ikke generalisert? Anonymkode: 2b178...eca
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Tror du må snakke med lege og finne ut hva det kan være. Vanskelig å vite. Uansett finnes det parykker og hatter, så ingen MÅ gå med bart hode om de ikke vil. 😊 Anonymkode: cda1c...b1a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er en kvinne på 30 år. Jeg har merket at jeg i det siste har mistet VELDIG mye hår og har bare tenk at det virker mye fordi håret er langt, så det virker mye. I dag derimot kikket jeg meg grundig i speilet og jeg fant flere steder hvor jeg ikke hadde hår i det hele tatt og jeg får panikk! Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe legen min kan hjelpe med eller medisiner? 😭 orker ikke tanken på at jeg kommer til å miste håret mitt. Anonymkode: 92f33...41f Høy testosteronhalt! Du må endre kostholdet evt også faste! Er det sykdom kan også kosthold og faste funke på det i tilegg. Er du feit? Ta og gå ned i vekt også ! Anonymkode: faf07...088
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er en kvinne på 30 år. Jeg har merket at jeg i det siste har mistet VELDIG mye hår og har bare tenk at det virker mye fordi håret er langt, så det virker mye. I dag derimot kikket jeg meg grundig i speilet og jeg fant flere steder hvor jeg ikke hadde hår i det hele tatt og jeg får panikk! Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe legen min kan hjelpe med eller medisiner? 😭 orker ikke tanken på at jeg kommer til å miste håret mitt. Anonymkode: 92f33...41f Hormonell ubalans eller sykdom, du kan endre dette. Kontakt legen din før sykdom og test av testosteron. Er det ikke sykdom og kun hormonellt endrer du kostholdet dit og passer på vekten, faster så ska håret komme tillbake. Gjorde før meg. Spiser kun carnivore + frukt, men faster også. Spiser to ganger per dag - mye mat. Anonymkode: faf07...088 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så det er altså flekkvis, ikke generalisert? Anonymkode: 2b178...eca Flekkvis ja. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror du må snakke med lege og finne ut hva det kan være. Vanskelig å vite. Uansett finnes det parykker og hatter, så ingen MÅ gå med bart hode om de ikke vil. 😊 Anonymkode: cda1c...b1a Er under utredning for sykdom, men tar jo eeeevigheter før jeg får innkallelse, har ventet i et halvt år på innkallelse nå. De mistenker SLE (vet ikke om hårtap er vanlig ved denne sykdommen, har valgt å ikke lese noe om det). AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Høy testosteronhalt! Du må endre kostholdet evt også faste! Er det sykdom kan også kosthold og faste funke på det i tilegg. Er du feit? Ta og gå ned i vekt også ! Anonymkode: faf07...088 Jeg har periodisk faste. Har gått ned 50 kg, så nærmer meg normalvektig. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hormonell ubalans eller sykdom, du kan endre dette. Kontakt legen din før sykdom og test av testosteron. Er det ikke sykdom og kun hormonellt endrer du kostholdet dit og passer på vekten, faster så ska håret komme tillbake. Gjorde før meg. Spiser kun carnivore + frukt, men faster også. Spiser to ganger per dag - mye mat. Anonymkode: faf07...088 Jeg får ta kontakt med legen igjen. Faster, ja. Spiser en gang om dagen til jeg er mett og går ikke sulten. Har gjort dette i mange år. Anonymkode: 92f33...41f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Kan det være alopecia? https://nhi.no/sykdommer/hud/har-og-hodebunn/haravfall-i-flekker/ Anonymkode: e6f26...038
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Jeg mistet håret pga langvarig stress, fibromyalgi og vektnedgang. Iflg legen er dette normalt. Jeg mistet så mye hår at jeg tilslutt måtte barbere av alt og la det vokse ut igjen. Det vokste ut mye tynnere enn det jeg hadde fra før av...😔 Anonymkode: a4424...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå