AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Min samboer bruker medisiner (til søvn) som fucker han opp. Han blir i dårlig humør, irritabel og kjempesint hele dagen. Han hadde tatt dem i går, og når han våkna i dag var han kjempe irritert og ubehagelig å være rundt. Vi gikk tur sammen, og han begynte plutselig å komme med masse kritikk mot meg på ting jeg ikke gjør godt nok osv, og jeg klikka helt fullstendig. Jeg ble minst like sint på han, og la meg på hans nivå. Og nå er stemningen mellom oss helt grei, fordi hi har prata litt om det, men er deg vanlig å bli slik av medisiner, quentapine eller hva de heter Anonymkode: 5c58c...1ce
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Så fyren er alvorlig psykisk syk og du lurer på hva som er galt... Anonymkode: 53dad...d09 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Snakk med han da. Der finnes alternative sovemedisiner Anonymkode: 36da8...a76 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Dette skal du ikke finne deg i. Om dette er førstevalg av piller til søvn,er dette er dårlig valg. Dette er ikke sovemedisin men anti-psykotika og det virker ved problemer ved stemningsleie. Kan han prøve noe annet? Anonymkode: b1955...ec2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Om han ikke er schizofren eller har andre psykiske diagnoser burde han snakke med legen og få noe annet. Anonymkode: 6fdb7...67a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om han ikke er schizofren eller har andre psykiske diagnoser burde han snakke med legen og få noe annet. Anonymkode: 6fdb7...67a Dessverre har jeg forstått det slik at mange med søvnproblemer får quetapine som sovemeidsin selv om det ikke er det Anonymkode: 5c58c...1ce 2
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min samboer bruker medisiner (til søvn) som fucker han opp. Han blir i dårlig humør, irritabel og kjempesint hele dagen. Han hadde tatt dem i går, og når han våkna i dag var han kjempe irritert og ubehagelig å være rundt. Vi gikk tur sammen, og han begynte plutselig å komme med masse kritikk mot meg på ting jeg ikke gjør godt nok osv, og jeg klikka helt fullstendig. Jeg ble minst like sint på han, og la meg på hans nivå. Og nå er stemningen mellom oss helt grei, fordi hi har prata litt om det, men er deg vanlig å bli slik av medisiner, quentapine eller hva de heter Anonymkode: 5c58c...1ce Har erfaring med disse selv. Det kommer an på toleranse og dosering. I starten med få mg, typ 25mg, kan man ha en type "hangover" som gjør en trøtt og egentlig ikke i stand til å delta sosialt, det er svært slitsomt. Det tok nesten hele dagen husker jeg:P Da jeg etter en tid ble vant til de tok jeg 200mg tablett hver kveld og merket ingenting dagen etter. Mulig folk reagerer forskjellig. Dette er en type C-preparat anti-psykotikum. Fungerer til innsovning og dreper "tankekjør".
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Han bør heller be fastlegen om Alimemazin (Vallergan). Det er en gammel allergimedisin. Anonymkode: 5f752...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå