Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har blitt invitert på et veldig spennende og gøy event på torsdag. Problemet er at eventet starter 18 på kveldens og jeg jobber til 20… Eventet varer fra 18 til 20. 

jeg vurderer å skulke jobb og dra på eventet. Samboer oppfordrer til det. Men samtidig har jeg behov for penger - hva sier dere?

Anonymkode: ee5c9...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Har blitt invitert på et veldig spennende og gøy event på torsdag. Problemet er at eventet starter 18 på kveldens og jeg jobber til 20… Eventet varer fra 18 til 20. 

jeg vurderer å skulke jobb og dra på eventet. Samboer oppfordrer til det. Men samtidig har jeg behov for penger - hva sier dere?

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: e54fd...4a7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Man ber om avspasering eller bytter vakt med en kollega. Skulking hører hjemme på u-skolen

Anonymkode: d05e8...380

• Liker 11
Skrevet

Å skulke jobben er grunn for advarsel, så den sjansen vil du ikke ta. 

Anonymkode: cb1df...bcd

Skrevet

Hvorfor ikke?

Du mister jo lønn, og du risikerer advarsel. Er du ansatt som tilkallingshjelp, eller deltidsansatt, så kan de droppe gi deg ekstravakter framover. 

Hadde du vært min kollega, så ville jeg mistet respekten for deg, og varslet sjefen.

Anonymkode: 6a29b...f1b

• Liker 2
Skrevet

Du prøver å bytte vakt eller be om fri. Får du ingen av delene stiller du på jobb. 

Anonymkode: 178aa...a8e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenker at du burde skjerpe deg virkelig! Du må da sørge for å kunne bytte arbeidsoppgaver med andre på din arbeidsplass og ta dette igjen senere.  Eller la være å dra på dette eventet. Alternativet er å levere egenmelding og skulke og da stjeler du fra felleskapet. Håper da at arbeidsgiver oppdager dette og gir deg fyken på dagen. Du forstår jo at dette er kriminalitet ovenfor arbeidsgiver!  Når så samboer oppfordrer deg til å svindle? Skaff deg en ny samboer i samme rennet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du prøver å bytte vakt eller be om fri. Får du ingen av delene stiller du på jobb. 

Anonymkode: 178aa...a8e

Dette. Verken mer eller mindre. 

Tipper du tilhører dessertgenerasjonen, TS.

Anonymkode: 0528e...cce

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Du mister jo lønn, og du risikerer advarsel. Er du ansatt som tilkallingshjelp, eller deltidsansatt, så kan de droppe gi deg ekstravakter framover. 

Hadde du vært min kollega, så ville jeg mistet respekten for deg, og varslet sjefen.

Du risikerer ikke bare advarsel ! Du risikerer oppsigelse faktisk! Det er grovt misbruk av egenmelding, og det kan ende i advarsel, men en arbeidsgiver med baller går for oppsigelse! om de oppdager slikt misbruk. Vinne frem i retten  når man ar tatt med noe slikt er minimal sjanse for å vinne. Fagforeningene vil neppe stille opp heller.

Skrevet

Jeg har nå fått muligheten jeg har drømt om i fem år. Det kransjer med jobb. Jeg har nå hørt med alle kollegaene mine som ikke jobber den dagen om de kan bytte. Tre kan ikke, venter fortsatt i spenning om de to andre kan. Kan ingen får jeg spørre sjefen om fri, selv om jeg 99 prosent sikkert ikke får det. Da ender jeg opp med å dra på jobb.

Anonymkode: 8cba6...69f

Skrevet

Hvis du trenger pengene fra vakt, så har du ikke råd til og miste jobben din pga tull :) uansett hvor bra event det er. 

Anonymkode: 67b62...341

Skrevet
Antiviruset skrev (På 29.8.2022 den 20.23):

Du risikerer ikke bare advarsel ! Du risikerer oppsigelse faktisk! Det er grovt misbruk av egenmelding, og det kan ende i advarsel, men en arbeidsgiver med baller går for oppsigelse! om de oppdager slikt misbruk. Vinne frem i retten  når man ar tatt med noe slikt er minimal sjanse for å vinne. Fagforeningene vil neppe stille opp heller.

Nå er ikke egenmelding nevnt. 
TS sier hun skal skulke jobb, og mister pengene. Da antar jeg hun bare lar vær stille på jobb. 
Ved egenmelding ville hun ikke mistet pengene. 

Skrevet

Be om internbytte da. Skulking er snylting 

Anonymkode: cd4b6...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...