AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg har blitt kjent med en mann som var gjest på hotellet der jeg jobber. Vi fikk god tone, og vi er forelsket i hverandre. Min venninne mener at et slikt forhold kan være belastende for meg. Han vil føle at han er bedre enn meg og at det er han som har gjort livet mitt bedre. Dette fordi han er velstående og jeg er sammen med ham. Jeg tenkte det kan være sannhet i det. Alle vil kanskje se på meg som golddigger. Men vi er forelsket i hverandre og jeg vil ikke avslutte forholdet. Jeg tenker også om jeg vil ha autoritet til å oppdra hans barn? Har noen erfaring med slike forhold? Anonymkode: 26837...570
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Altså hæ? Gjør det du føler du vil. Mannen min tjener millioner, jeg jobber på Rema 1000 og gjorde også det når jeg møtte han. Han ser absolutt ikke ned på meg og tror han er noe bedre enn meg av den grunn😄 i samlivet vårt er vi likestilte Anonymkode: 48c06...2f3 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Han ser ikke nødvendigvis ned på deg, men når de økonomiske ressursene er så ulikt fordelt, går det utover maktbalansen i forholdet. Det er høy risiko for at du etterhvert blir «avhengig» av hans gode økonomi og alle mulighetene/fordelene den gir deg, mens kan kan skru igjen kranen når som helst. Absolutt ikke bra; iallfall ikke for deg. Anonymkode: d4ad3...f08 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Her må du være litt menneskekjenner. Noen menn i den kategorien er slik, mens andre er fine mennesker. Let etter tegn! Anonymkode: 99bfc...bfc 2
tangent Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Hvis han er en bra person så vil dere finne ut av det. Du må bare være tydelig på å snakke om økonomi hvis dere begynner å tenke på å flytte sammen etc. Ikke gå i feller der du sitter dårlig i det økonomisk. For eksempel hvis dere skal bo sammen så må det være et sted du har mulighet til. Du skal ikke bo deg ihjel fordi han lett kan betale 20 000 i måneden til bolig, men du ikke kan spytte i det samme. Du må kunne fortsette å spare penger eller leve på en måte som gjør at du ikke taper på å bo sammen ham. Venninna mi er gift med en mann som tjener ca tre ganger mer enn henne. Men selv om hun ikke kan bidra på samme nivå med økonomi, så eier de allikevel halvparten av hus og bil og annet hver. Han ser jo at hennes bidrag i husholdningen er like viktig som sin egen og har aldri sett ned på henne fordi hun "bare" jobber innen helsefag. 2
laviniabcn79 Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 ville heller vurdert hvor god venninne dette er.... lukter misunnelse lang vei 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han ser ikke nødvendigvis ned på deg, men når de økonomiske ressursene er så ulikt fordelt, går det utover maktbalansen i forholdet. Det er høy risiko for at du etterhvert blir «avhengig» av hans gode økonomi og alle mulighetene/fordelene den gir deg, mens kan kan skru igjen kranen når som helst. Absolutt ikke bra; iallfall ikke for deg. Anonymkode: d4ad3...f08 Enig. Det vil også gjøre det vanskeligere å bryte ut av forholdet fordi du vet at du da må kraftig ned i levestandard. Det skaper en ubalanse som ikke er helt sunn. Tenk deg i alle fall veldig nøye om før du evt går inn i et forhold hvor man ikke er helt likestilt på det økonomiske plan. Anonymkode: 813ef...820 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 At han er rik trenger selvsagt ikke bety at han ser ned på deg, eller at du ikke vil få noe autoritet i forhold til barn etc. Den type kontrollerende eller nedlatende atferd er personavhengig og er ikke knyttet til inntekt. Har du noen grunner til å tro at han ser ned på deg og vil overkjøre deg? Ikke avslutt forholdet fordi venninna di er fordomsfull - eller potensielt bare misunnelig. Maktbalansen blir skjev økonomisk. Selv om han er verdens snilleste og aldri holder det at han drar inn pengene som maktmiddel, så kan det bli det likevel.. det blir jo ofte sånn at den fattigste ikke har råd til å beholde huset ved brudd for eksempel, selv om de har kjøpt seg inn i det. Brudd vil føre til drastisk endring i levestandard for deg, men ikke han. Det blir altså verre for deg å gå fra han enn motsatt pga det økonomiske, så selv "uten vilje" så får han et slags grep om deg der. Men jeg ser ikke på dette som noen som helst god grunn til å ikke date han her, om han ikke har vist noe til de negative trekkene venninna di snakker om. Bare pass på å ikke havne i kvinnefella, og å ha din egen karriere. Uansett hvor bra mann det er, så kan forhold ende. De gjøre vel egentlig som oftest det. Anonymkode: cac1a...3c3 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Jeg ville ikke ha gjort det. Anonymkode: cb8e8...b65 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Den økonomiske maktbalansen vil nok innhente dere på et punkt dessverre. Jeg snakker av erfaring….. Anonymkode: fbb77...045 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 Makan tull folk snakker her, altså de som er negative til det. jeg er enig med en her som skriver: »Den type kontrollerende eller nedlatende atferd er personavhengig og er ikke knyttet til inntekt.» Jeg vokste opp «fattig» og er millionær nå, nå bor jeg i et utrolig flott strøk i Oslo. Og jeg vil si at det er like mange rause folk her som f.eks. i Lørenskog. Du skal se etter hva slags personlighet han har, og husk å ta vare på verdiene dine. Ikke mist dem og vær tydelig om dem i et forhold, så er du i mål. Anonymkode: 2221a...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Den økonomiske maktbalansen vil nok innhente dere på et punkt dessverre. Jeg snakker av erfaring….. Anonymkode: fbb77...045 Maktbalanse i seg selv er ikke et problem. Det er bare når én eller begge parter utnytter den balansen for egen vinning. Anonymkode: 0f00e...65d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 Hvilken norsk kvinner er ikke sammen med en velstående mann? Ikke noe spesialtilfelle det der. Ta fornuftige valg for deg selv. Det gjelder alle forhold. Autoritet til å oppdra hans barn? Autoritet? Lært seg et nytt "fremmedord"? De fleste ønsker seg vel ei kjærlig mor for sine barn, det trenger man ikke penger for å være. Anonymkode: 88482...f73
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Maktbalanse i seg selv er ikke et problem. Det er bare når én eller begge parter utnytter den balansen for egen vinning. Anonymkode: 0f00e...65d Dette er faktisk for enkelt. Hvis det eksisterer en betydelig økonomisk ubalanse i forholdet, vil den kunne være svært ubehagelig, og kanskje etterhvert ødeleggende, selv om begge partene går inn i forholdet med gode og lojale intensjoner Anonymkode: d4ad3...f08
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Hvorfor skal du oppdra hans barn?? Anonymkode: 60e3f...2d5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #16 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Maktbalanse i seg selv er ikke et problem. Det er bare når én eller begge parter utnytter den balansen for egen vinning. Anonymkode: 0f00e...65d Så naivt. Anonymkode: cb8e8...b65
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #17 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Maktbalanse i seg selv er ikke et problem. Det er bare når én eller begge parter utnytter den balansen for egen vinning. Anonymkode: 0f00e...65d Mener dere ikke makt-u-balanse? Å ha balanse er vel bare positivt.... Anonymkode: 8fba2...f1e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #18 Skrevet 30. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Så naivt. Anonymkode: cb8e8...b65 Jeg vet det går ann fordi jeg selv lever i et slikt forhold. At en part tjener mer enn den andre er ikke i seg selv nok til bekymring. Dere generaliserer for mye. Alt må ikke være likt for at et forhold skal fungere. Anonymkode: 0f00e...65d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #19 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg vet det går ann fordi jeg selv lever i et slikt forhold. At en part tjener mer enn den andre er ikke i seg selv nok til bekymring. Dere generaliserer for mye. Alt må ikke være likt for at et forhold skal fungere. Anonymkode: 0f00e...65d Det går fint an å ha et problem uten å vite om dette selv. Er du den som tjener mest, så vet du det typisk ikke. Anonymkode: cb8e8...b65 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 Trur dere vi lever i et indisk kastesystem, eller? Selvsagt går det ann å ha gode forhold fra forskjellige sosiale statuser. Helt bort-i-natta å påstå noe annet. Anonymkode: 0f00e...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå