AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Var nylig innom en superhipp bydelskafe i en storby i Norge. Kafeen kjører kortreist profil, og alt er Max trendy. De selger også kunst av lokale kunstnere etc. trivelig sted, og det føles som om de driver med sjel og hjerte. På menyen har de blant annet chips. Altså potetgull. Funker jo fint som tilbehør til øl feks. Koster 35 kr for rundt en håndfull. Det var en som bestilte dette, og hun bak kassen dro opp en sånn chipspose vist på bildet under, gravde frem en neve, og puttet det i en hvit skål. Det såg så tarvelig ut liksom. Billigste av den billige chipsen. Jeg forstår at dette sikkert er ganske vanlig? Men jeg ville foretrukket om de skjulte det litt. Jeg vil ikke vite at jeg får extra sin billigchips. Da hadde jeg jo aldri betalt 35 kr for en håndfull liksom. Hva tenker du? Anonymkode: 32d12...481 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Det hadde jeg ikke betalt 35 kr for nei. Anonymkode: eab49...689 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Broren min jobbet på en dyr fjellstue for mange år siden, de hadde en signatur dessert som de var kjent for, kosta 150kr skålen. Det var hjemmelaga vanilje is med varme bær fra vidda i bærsaus. Det var first price is og bærblanding fra kiwi, ingen merka forskjell. Anonymkode: cbf86...b4a 11
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Broren min jobbet på en dyr fjellstue for mange år siden, de hadde en signatur dessert som de var kjent for, kosta 150kr skålen. Det var hjemmelaga vanilje is med varme bær fra vidda i bærsaus. Det var first price is og bærblanding fra kiwi, ingen merka forskjell. Anonymkode: cbf86...b4a Litt rart at ingen merket forskjell på FP-isen. Jeg synes den isen har en ekkel ettersmak, merker med en gang at noe er "rart" med den. Anonymkode: ea4c9...0ca 16
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Trodde du de laget chipsen selv? Jeg kjøper ikke chips ute, men syns ikke kr. 35,- var noe hisse seg opp over.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Ekkelt. Chips som blir liggende i posen en stund, blir fort myk. Jeg bestilte cola på et utested en gang. Fyren dro frem ei halvannenliters colaflaske, tømte oppi den siste, daffe skvetten fra flaska og ga det til meg. Jeg er dum nok til å betale for sånn dritt én gang, men ikke to. Anonymkode: 20d94...b66 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Jeg tenker de skal dekke husleie, strømutgifter, lønn til personale, innkjøp av interiør, servise og bestill, kjøkkenutstyr osv. osv. Hvis du synes det er så fælt får du spise chipsen din hjemme. Dette er levebrødet deres. De får ikke betalt i luftsuppe og venteboller. Anonymkode: 7f4f2...855 4 1
Tripptrapp1 Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Broren min jobbet på en dyr fjellstue for mange år siden, de hadde en signatur dessert som de var kjent for, kosta 150kr skålen. Det var hjemmelaga vanilje is med varme bær fra vidda i bærsaus. Det var first price is og bærblanding fra kiwi, ingen merka forskjell. Anonymkode: cbf86...b4a Å servere first price-is og bærblanding fra kiwi når det står i menyen at det er hjemmelaget is og bær fra vidda er å med vilje å villede kunden. Det er faktisk lovstridig. Endret 29. august 2022 av Tripptrapp1 31 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Broren min jobbet på en dyr fjellstue for mange år siden, de hadde en signatur dessert som de var kjent for, kosta 150kr skålen. Det var hjemmelaga vanilje is med varme bær fra vidda i bærsaus. Det var first price is og bærblanding fra kiwi, ingen merka forskjell. Anonymkode: cbf86...b4a De merka det sikkert, men var for norske til å si noe. Jeg merker med en gang et serveringssted serverer first price vaniljeis, den smaker jo grusomt. Da kjøper jeg ikke det der igjen. Forøvrig utrolig dårlig å lyve på menyen. Anonymkode: f1012...3fe 6 1
Tripptrapp1 Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Var nylig innom en superhipp bydelskafe i en storby i Norge. Kafeen kjører kortreist profil, og alt er Max trendy. De selger også kunst av lokale kunstnere etc. trivelig sted, og det føles som om de driver med sjel og hjerte. På menyen har de blant annet chips. Altså potetgull. Funker jo fint som tilbehør til øl feks. Koster 35 kr for rundt en håndfull. Det var en som bestilte dette, og hun bak kassen dro opp en sånn chipspose vist på bildet under, gravde frem en neve, og puttet det i en hvit skål. Det såg så tarvelig ut liksom. Billigste av den billige chipsen. Jeg forstår at dette sikkert er ganske vanlig? Men jeg ville foretrukket om de skjulte det litt. Jeg vil ikke vite at jeg får extra sin billigchips. Da hadde jeg jo aldri betalt 35 kr for en håndfull liksom. Hva tenker du? Anonymkode: 32d12...481 Så lenge folk er villige til å betale 35,- for en neve billigchips, så er tydeligvis ikke prisen feil. Men å i det hele tatt servere slik chips på et sted med en profil som vektlegger kortreist mat, og da gjerne også kvalitet, viser lite integritet. Dårlig for merkevaren når/hvis folk gjennomskuer det. Selv om det er mange «grønne» steder som ikke er geniunt interessert i hverken bærekraft, kvalitet eller kortreiste produkter. De har bare skjønt at det er «in». 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Anonym Brukar0 skrev (47 minutter siden): Trodde du de laget chipsen selv? Jeg kjøper ikke chips ute, men syns ikke kr. 35,- var noe hisse seg opp over. Det hadde ikke vært unaturlig å lage chipsen selv nei. Men om man ikke gjør det så kunne man jo hvertfall ha valgt en chips med litt bedre kvalitet. Anonymkode: 4f64f...3c8 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Broren min jobbet på en dyr fjellstue for mange år siden, de hadde en signatur dessert som de var kjent for, kosta 150kr skålen. Det var hjemmelaga vanilje is med varme bær fra vidda i bærsaus. Det var first price is og bærblanding fra kiwi, ingen merka forskjell. Anonymkode: cbf86...b4a Tror de fleste ville kjent at det var en kjip iskrem 😏 Anonymkode: 60e13...f65 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 Synes den chipsen er god jeg! Og 35 kroner er da ingenting. Faktisk enig i at jeg ville skjult det bedre da, det ser ikke så stilig ut. Anonymkode: e2f73...438 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 Den chipsen ble jo nettopp trukket tilbake pga for mye saltinnhold (utvalgte datoer). Bydelskafeer og andre jalla utsalgssteder for jo ikke telefoner om dette. Produktet er derfor ikke lov å selge. Anonymkode: bafa4...d52 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Sitat og hun bak kassen dro opp en sånn chipspose vist på bildet under, gravde frem en neve, og puttet det i en hvit skål. Med hendene? Æsj. Anonymkode: 20d94...b66
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 For en utrolig merkelig ting å klage på. Maten og drikken som serveres ute er innkjøpt og er de samme merkene som folk kjøper og spiser hjemme, men med høyere pris for å dekke ansatte, strøm, husleie osv. Klager du når du får en bitteliten flaske cola til 50 kr på restaurant selv om du kan få fem ganger så mye cola til en tredel av prisen på Rema? Selvfølgelig ikke. Når du spiser ute vet du ikke hvor maten din faktisk kommer fra og du har sannsynligvis betalt svindyrt for billigmerker mange mange ganger helt uten å bry deg. Spis chips hjemme i stedet hvis du er misfornøyd, men veldig sært å skrive innlegg og klage over noe som er helt vanlig. Anonymkode: 557f8...247 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den chipsen ble jo nettopp trukket tilbake pga for mye saltinnhold (utvalgte datoer). Bydelskafeer og andre jalla utsalgssteder for jo ikke telefoner om dette. Produktet er derfor ikke lov å selge. Anonymkode: bafa4...d52 Herregud, der ga du meg forklaringa på hvorfor de to siste posene vi har kjøpt var så ramsalte at jeg ikke greide å spise av dem. Og jeg er egentlig ekstremt glad i salt og skulle ønske jeg hadde en saltbøsse montert på hver finger. Anonymkode: 54134...b55 1
Daria Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Jeg reagerer mer på måten det ble servert på enn på prisen og merket. Kvalitetsforskjellen på billigmerker og dyrere produkter er ikke nødvendigvis så stor, og alt du spiser på kafé er mye dyrere enn om du skulle kjøpt tilsvarende i matbutikk, men noe av det jeg betaler ekstra for er presentasjon, servering og illusjonen av litt eksklusivitet. Jeg spiste en gang middag på en av byens restauranter og bestilte eplejuice til maten - den ble helt i glasset ved bordet fra en coop plastflaske. Juicen er helt fin og jeg hadde ikke reagert et øyeblikk om de enten hadde hatt den i en glasskaraffel eller bare kommet med glasset ferdig fylt, men plastflasken ødela inntrykket. 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 Det er en av grunnene til at jeg ikke spiser eller drikker noe særlig utenfor hjemmet... Anonymkode: b6ecd...05e 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker de skal dekke husleie, strømutgifter, lønn til personale, innkjøp av interiør, servise og bestill, kjøkkenutstyr osv. osv. Hvis du synes det er så fælt får du spise chipsen din hjemme. Dette er levebrødet deres. De får ikke betalt i luftsuppe og venteboller. Anonymkode: 7f4f2...855 Løsningen er å selge maten billig, og la folk betale for luften de puster inn; det er ærligere enn å operere med disse prisene for grisefòr. Anonymkode: 66784...1fd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå