AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Noen som har vokst av seg skeive hornhinner? Jeg er 40, og sis jeg var hos optikeren gikk jeg litt ned på styrken når det gjelder skeive hornhinner (cyl fra - 2.25 til - 1.75 på ene øyet, det andre har fortsatt - 2.25). Er det mulig at det blir bedre med årene? Jeg merket først at jeg begynte å se dårligere når jeg var 25, så tror egentlig ikke jeg er født med skeive hornhinner uten at det har vært oppdaget. Finnes det multifokale linser som også er toriske? Anonymkode: 2ee4c...ea3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 De styrkene som var oppgitt er linsestyrken min, ikke på brillene. Anonymkode: 2ee4c...ea3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 De fjernet korreksjon for skeive hornhinner på høyre linse for meg. Ikke fordi det er helt bra nå, men fordi det er vanskelig å få linsene til å ligge riktig og skjevheten var så liten. Før så jeg dårligere med linse enn uten på høyre øyet. Nå vurderer jeg å gjøre det samme med andre. Men synes ikke jeg ser godt hverken med eller uten linser uansett. Vanskelig å korrigere uten briller tror jeg, og briller vil jeg ikke ha. Anonymkode: 3f917...416
Poeten Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Jeg har ifølge optiker perfekt syn med linser på ene øyet, og nærmest perfekt (90%) på det andre. Så det burde jo være mulig å korrigere uten briller. Men så er jo folk forskjellige da.
delripu Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Jeg har også tilnærmet perfekt syn med linser (~90%), korrigerer skjevhet på det ene øyet. Jeg har omtrent samme styrke på det øyet som du har, og på det jeg ikke korrigerer skjevhet er det snakk om -0.25. Min bror har keratoconus (cyl -7) og fikk beskjed fra optiker om at vanlige kontaktlinser ikke var et alternativ for han, så *alle* kan ikke korrigeres med vanlige/myke kontaktlinser. Nå vurderer jeg selv laser siden kostnaden for dagslinser omtrent vil gå «opp i opp» med kostnaden for laser innen synet endrer seg mer mot langsyn med alderen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Ser dere lysstråler ut av lys uten og med korreksjon? Anonymkode: 50e24...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå