Prelunia Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Skal se en forestilling på Oslo nye teater i desember.. Jeg er utrolig lite kjent i Oslo, og lurer på om noen kan tipse om et fint hotell i nærheten ? Helst gå avstand. Et tilleggsspørsmål : det som blir omtalt som "julegata" er det like i nærheten av teateret, eller må man kjøre ? Har veldig liten lyst til å kjøre rundt i sentrum..
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 If you can’t Google it - fuck it Anonymkode: 52bea...171
Prelunia Skrevet 28. august 2022 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): If you can’t Google it - fuck it Anonymkode: 52bea...171 Jeg har prøvd å Google, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hotell som er i nærheten .. Tror man kan Google seg fram til 70% av de innleggene som er inne på reiseliv her.. Men hvis man er null kjent med området, er dt ikke så lett . Derfor tenkte jeg å høre om det var noen som var godt kjent som kunne gi noen tips. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Det er jo flere julegater i Oslo, men om du tenker på Karl Johan og julemarkedet ved Spikersuppa er det bare et par minutter å gå fra Oslo Nye:-) Hotell her er jeg ikke så god på siden bor her. Men The Hub er fint og veldig sentralt hotell. Kos deg i Oslo:-) Anonymkode: db3f8...cea 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Det ligger mange hoteller rundt der og alle er fine å bo på Anonymkode: b720a...570
Bergknapp Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Mange hoteller i nærheten av Oslo Nye og Karl Johan. Savoy er for eksempel fint! https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/oslo/clarion-collection-hotel-savoy/?utm_campaign=regular-pictures&utm_medium=organic&utm_source=googlemybusiness#
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo flere julegater i Oslo, men om du tenker på Karl Johan og julemarkedet ved Spikersuppa er det bare et par minutter å gå fra Oslo Nye:-) Hotell her er jeg ikke så god på siden bor her. Men The Hub er fint og veldig sentralt hotell. Kos deg i Oslo:-) Anonymkode: db3f8...cea Meg igjen:-) Og ikke kjør i Oslo sentrum, er helt håpløst. Du kan stort sett gå overalt, er ikke så stort sentrum. Eller ta trikken, sen er helt super. Anonymkode: db3f8...cea 7
Prelunia Skrevet 28. august 2022 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo flere julegater i Oslo, men om du tenker på Karl Johan og julemarkedet ved Spikersuppa er det bare et par minutter å gå fra Oslo Nye:-) Hotell her er jeg ikke så god på siden bor her. Men The Hub er fint og veldig sentralt hotell. Kos deg i Oslo:-) Anonymkode: db3f8...cea Ja, er kanskje den ? Har bare hørt mye snakk om " julegata" , så fikk jeg opp en del forskjellig da jeg googla. Tusen takk for informativt og nyttig svar 😊
reiseglad Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 Jeg ville bodd her: https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/oslo/hotel-christiania-teater/ Thon hotels har også et par alternativer i dette området, Rosenkrantz for eksempel. Og som andre sier, ikke kjør bil i Oslo. Ta toget inn, og fra Oslo S og opp til området rundt Stortinget kan du enten gå (tar 10-15 minutter) eller du kan ta t-banen ett stopp eller trikken et par stopp. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Amerikalinjen har god mat og moderne rom i litt sånn Art Deco-stil. Bokstavelig talt et steinkast fra Oslo S og under 10 min å traske oppover Karl Johan til julegata. Anonymkode: 5370a...8e5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Amerikalinjen har god mat og moderne rom i litt sånn Art Deco-stil. Bokstavelig talt et steinkast fra Oslo S og under 10 min å traske oppover Karl Johan til julegata. Anonymkode: 5370a...8e5 ....og er i tillegg et av de dyreste hotellene i hovedstaden... Anonymkode: 49389...eb5 1 1
Viktualia Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ....og er i tillegg et av de dyreste hotellene i hovedstaden... Anonymkode: 49389...eb5 Nå har jo ikke TS skrevet noe om prisnivå. Det kan jo hende at TS ønsker å slå ut håret litt. Hotel Bristol er et stilig hotell som ligger ganske så midt i smørøyet når det gjelder Oslo nye teater og julemarkedet i Spikersuppa. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 Bor i Oslo, aldri hørt om "julegata" . Er det en greie? 🤔 Anonymkode: 4802b...1e7 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i Oslo, aldri hørt om "julegata" . Er det en greie? 🤔 Anonymkode: 4802b...1e7 Nei. Anonymkode: b720a...570 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Tenker du på julemarkedet i Spikersuppa? I såfall er det like i nærheten av Oslo Nye. Flere hotell i nærheten også. Rimelige Scandichotell og dyrere som Grand. Hotell Bondeheimen ligger rett ved siden av Oslo Nye og er anbefalt av flere bekjente. https://no.hotels.com/Hotel-Search?GOTO=HOTSEARCH&SearchArea=City&SearchType=Place&adults=2&destination=Oslo sentrum%2C Oslo%2C Norge&directFlights=false&endDate=2022-12-10&expanded=true&guestRating=&hotelName=&l10n=[object Object]&localDateFormat=dd.MM.y&needUTF8Decode=true&neighborhood=553248633981737991&partialStay=false&poi=59.913845%2C10.738619%3A6162611&popularFilter=553248633981737991®ionId=553248633981737991&rfrr=hotel.search&semdtl=&sort=RECOMMENDED&startDate=2022-12-08&theme=&useRewards=false&userIntent= Anonymkode: 70ef7...9db
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Det kommer jo an på hvor dyrt hotellrom du kan tenke deg å betale for, men Hotel Bristol ligger jo rett ved, Grand Hotel også. Bristol pyntes fint til jul og har god mat! Det er julemarked foran rådhuset, og alle gatene i sentrum og Egertorget pyntes til jul, så bor du i sentrum (som feks Bristol eller Grand, og mange andre) har du gåavstand til det meste. Bogstadveien/Hegdehaugsveien pyntes også, og det er en hyggelig gåtur dit gjennom Slottsparken. Og det er en gåtur eller liten trikketur til Grunerløkka mm Du trenger ikke bil for å komme deg rundt i Oslo, så hvis du kan la bilen bli hjemme eller stående parkert på en innfartsparkering er det det enkleste og rimligste. Anonymkode: fc951...c5b 1
kaledonia Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 Prelunia skrev (21 timer siden): Skal se en forestilling på Oslo nye teater i desember.. Jeg er utrolig lite kjent i Oslo, og lurer på om noen kan tipse om et fint hotell i nærheten ? Helst gå avstand. Et tilleggsspørsmål : det som blir omtalt som "julegata" er det like i nærheten av teateret, eller må man kjøre ? Har veldig liten lyst til å kjøre rundt i sentrum.. De hotellene som ligger nær Grensen er fine. Scandic Karl Johan Scandic Grensen P-Hotel Oslo ( uten frokost )
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Scandic grensen har vinduer fra gulv til tak, og mye innsyn fra kontorbygget overfor. Kjipt å bo på et sånt rom, men mye god underholdning når man jobber overtid 😅 Anonymkode: b29fa...30c
Ingebjørg Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 Har ikke bodd på hotell i byen, og spørs jo litt på budsjettet ditt. Men Oslo Nye ligger jo midt i sentrum, og det er haugevis av hoteller innenfor noen hundre meter. The Hub, Bristol, Grand og Christiania teater er hoteller med det lille ekstra. Ellers ligger Scandic Karl Johan og Comfort Karl Johan supersentralt og ser hyggelige ut. Unngå edderkoppen, mange rom er mot atrium og vinduer kan ikke åpnes. Elendig inneklima.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå