Gå til innhold

Dere som er kjent i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal se en forestilling på Oslo nye teater i desember..  Jeg er utrolig lite kjent i Oslo,  og lurer på om noen kan tipse om et fint hotell i nærheten ? Helst gå avstand.

Et tilleggsspørsmål : det som blir omtalt som "julegata" er det like i nærheten av teateret, eller må man kjøre  ?

Har veldig liten lyst til å kjøre rundt i sentrum.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

If you can’t Google it - fuck it 

Anonymkode: 52bea...171

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

If you can’t Google it - fuck it 

Anonymkode: 52bea...171

Jeg har prøvd å Google, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hotell som er i nærheten .. 

Tror man kan Google seg fram til 70% av de innleggene som er inne på reiseliv her.. Men hvis man er null kjent med området,  er dt ikke så lett . Derfor tenkte jeg å høre om det var noen som var godt kjent som kunne gi noen tips.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo flere julegater i Oslo, men om du tenker på Karl Johan og julemarkedet ved Spikersuppa er det bare et par minutter å gå fra Oslo Nye:-) 

Hotell her er jeg ikke så god på siden bor her. Men The Hub er fint og veldig sentralt hotell. Kos deg i Oslo:-)

Anonymkode: db3f8...cea

• Liker 1
Skrevet

Det ligger mange hoteller rundt der og alle er fine å bo på

Anonymkode: b720a...570

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo flere julegater i Oslo, men om du tenker på Karl Johan og julemarkedet ved Spikersuppa er det bare et par minutter å gå fra Oslo Nye:-) 

Hotell her er jeg ikke så god på siden bor her. Men The Hub er fint og veldig sentralt hotell. Kos deg i Oslo:-)

Meg igjen:-) Og ikke kjør i Oslo sentrum, er helt håpløst. Du kan stort sett gå overalt, er ikke så stort sentrum. Eller ta trikken, sen er helt super.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, er kanskje den ? Har bare hørt mye snakk om " julegata"  , så fikk jeg opp en del forskjellig da jeg googla. Tusen takk for informativt og nyttig svar 😊 

Skrevet

Jeg ville bodd her:

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/oslo/hotel-christiania-teater/

Thon hotels har også et par alternativer i dette området, Rosenkrantz for eksempel.

Og som andre sier, ikke kjør bil i Oslo. Ta toget inn, og fra Oslo S og opp til området rundt Stortinget kan du enten gå (tar 10-15 minutter) eller du kan ta t-banen ett stopp eller trikken et par stopp.

• Liker 2
Skrevet

Amerikalinjen har god mat og moderne rom i litt sånn Art Deco-stil. Bokstavelig talt et steinkast fra Oslo S og under 10 min å traske oppover Karl Johan til julegata. 

Anonymkode: 5370a...8e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Amerikalinjen har god mat og moderne rom i litt sånn Art Deco-stil. Bokstavelig talt et steinkast fra Oslo S og under 10 min å traske oppover Karl Johan til julegata. 

Anonymkode: 5370a...8e5

....og er i tillegg et av de dyreste hotellene i hovedstaden...

Anonymkode: 49389...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

....og er i tillegg et av de dyreste hotellene i hovedstaden...

Anonymkode: 49389...eb5

Nå har jo ikke TS skrevet noe om prisnivå. Det kan jo hende at TS ønsker å slå ut håret litt.

Hotel Bristol er et stilig hotell som ligger ganske så midt i smørøyet når det gjelder Oslo nye teater og julemarkedet i Spikersuppa. 

• Liker 3
Skrevet

Bor i Oslo, aldri hørt om "julegata" . Er det en greie? 🤔

Anonymkode: 4802b...1e7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor i Oslo, aldri hørt om "julegata" . Er det en greie? 🤔

Anonymkode: 4802b...1e7

Nei. 

Anonymkode: b720a...570

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hvor dyrt hotellrom du kan tenke deg å betale for, men Hotel Bristol ligger jo rett ved, Grand Hotel også. Bristol pyntes fint til jul og har god mat! 

Det er julemarked foran rådhuset, og alle gatene i sentrum og Egertorget pyntes til jul, så bor du i sentrum (som feks Bristol eller Grand, og mange andre) har du gåavstand til det meste. Bogstadveien/Hegdehaugsveien pyntes også, og det er en hyggelig gåtur dit gjennom Slottsparken. Og det er en gåtur eller liten trikketur til Grunerløkka mm

Du trenger ikke  bil for å komme deg rundt i Oslo, så hvis du kan la bilen bli hjemme eller stående parkert på en innfartsparkering er det det enkleste og rimligste. 

Anonymkode: fc951...c5b

• Liker 1
Skrevet
Prelunia skrev (21 timer siden):

Skal se en forestilling på Oslo nye teater i desember..  Jeg er utrolig lite kjent i Oslo,  og lurer på om noen kan tipse om et fint hotell i nærheten ? Helst gå avstand.

Et tilleggsspørsmål : det som blir omtalt som "julegata" er det like i nærheten av teateret, eller må man kjøre  ?

Har veldig liten lyst til å kjøre rundt i sentrum.. 

De hotellene som ligger nær Grensen er fine.

Scandic Karl Johan

Scandic Grensen

P-Hotel Oslo (  uten frokost )

Skrevet

Scandic grensen har vinduer fra gulv til tak, og mye innsyn fra kontorbygget overfor. Kjipt å bo på et sånt rom, men mye god underholdning når man jobber overtid 😅

Anonymkode: b29fa...30c

Skrevet

Har ikke bodd på hotell i byen, og spørs jo litt på budsjettet ditt. Men Oslo Nye ligger jo midt i sentrum, og det er haugevis av hoteller innenfor noen hundre meter. The Hub, Bristol, Grand og Christiania teater er hoteller med det lille ekstra.
Ellers ligger Scandic Karl Johan og Comfort Karl Johan supersentralt og ser hyggelige ut. 

Unngå edderkoppen, mange rom er mot atrium og vinduer kan ikke åpnes. Elendig inneklima. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...