AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Hei, Jeg tok glukosetesten i uke 25 (25+2) og var da på 4,3 fastende og 6,1 etter 2 timer. Langtidssukkeret ble målt til 5,2. Alt fint der! I går hadde jeg vond hals og feberfølelse i kroppen, men valgte uansett å måle blodsukkeret da. Er i uke 28 nå (28+1). Min far er diabetiker så jeg måler av og til uansett. På fastende var jeg 5,5 og 2 timer etter mat var jeg 7,6. Jeg har lest at de som får påvist svangerskapsdiabetes skal være under 5,3 på fastende og under 6,7 2 timer etter mat.. Hadde feber i natt, men endte med å måle i dag også. 4,6 på fastende (innafor). Etter frokost var jeg 6,5 (innafor). Etter middag i dag var jeg dessverre 7,1.. Forstår at en infeksjon/sykdom kan påvirke blodsukkeret, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Etter glukosetesten sa legen jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes og trengte ikke sjekke mer ila svangerskapet. Noen med lignende erfaringer? Tanker? Anonymkode: 6438e...b4f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Blodsukkeret kan være på bærtur når man er sjuk, og det er helt vanlig. Hvorfor måler du blodsukkeret når legen har sagt at du ikke trenger det? Du mater bare en bekymring som ikke gir noe annet enn hodebry. Anonymkode: 21026...362 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Som personen over sier, blodsukkeret kan variere veldig når en er syk. Og så vidt jeg vet så er det også helt vanlig for en frisk person å ha tidsvis høyt blodsukker, over grensene satt for svangsskapsdiabetes. Merkelig nok. Det avhenger av hva du har spist, drukket, aktivitet, dagsform, ... og i det hele tatt. Anonymkode: 8bb36...11e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå