AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Har en leilighet på 65km2, som jeg gjerne skulle ha fått malt. Det er kun veggene, men det er ingen lister oppe ved taket. Noen som har erfaring med hva slikt koster? Det billigste hadde selvfølgelig å gjort det selv, men pga helsen , så må jeg få et malerfirma til å gjøre det. Jeg ønsker kun seriøse og flinke bedrifter. Takker for svar ☺️ Anonymkode: 7f4d6...7da
Månefisk Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Kommer an på hvor du bor, om det er jevne flater eller om det må sparkles osv. Legg ut på MittAnbud med god beskrivelse, så får du raskt en pekepinn på hva de tar for oppdraget. Og hvis du går for noen gjennom MittAnbud - husk kontrakt 🙂
HenrietteS Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Månefisk skrev (1 minutt siden): Kommer an på hvor du bor, om det er jevne flater eller om det må sparkles osv. Legg ut på MittAnbud med god beskrivelse, så får du raskt en pekepinn på hva de tar for oppdraget. Og hvis du går for noen gjennom MittAnbud - husk kontrakt 🙂 Takk for tips😊 Det er helt slette vegger og ingen sparkling
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Jeg er ikke maler, men har malt leilighet i tilsvarende størrelse sammen med samboeren min. Har malt flere av takene i samme farge som veggene, og sånn sett sluppet unna en del tidkrevende maskeringsarbeid. Leiligheten har også stort sett vært tom, og da er det lettere å jobbe. Når vi er to ville vi kommet langt på en dag på første strøk, også latt det tørke før strøk to går unna dagen etter. Hvis jeg skulle prøve meg på et skikkelig røft estimat, ville jeg regnet 36-48 timer med en timepris på 700 kr + mva = 31 500 - 42 000 kr? Da uten maling og utstyr. Så vil tippe du i alle fall må ut med et sted mellom 40 000 - 50 000 kr? Anonymkode: be831...64f
HenrietteS Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke maler, men har malt leilighet i tilsvarende størrelse sammen med samboeren min. Har malt flere av takene i samme farge som veggene, og sånn sett sluppet unna en del tidkrevende maskeringsarbeid. Leiligheten har også stort sett vært tom, og da er det lettere å jobbe. Når vi er to ville vi kommet langt på en dag på første strøk, også latt det tørke før strøk to går unna dagen etter. Hvis jeg skulle prøve meg på et skikkelig røft estimat, ville jeg regnet 36-48 timer med en timepris på 700 kr + mva = 31 500 - 42 000 kr? Da uten maling og utstyr. Så vil tippe du i alle fall må ut med et sted mellom 40 000 - 50 000 kr? Anonymkode: be831...64f Takk for svar 😀Det var i grunn det jeg fryktet det ville komme på, men regnet med at maling og utstyr var inkludert. Her er veggene slette og det trengs ikke å sparkle, men er som du skriver at det er forarbeidet som er tidkrevende. Vet du om malerfirmaer tar på seg oppdrag å kun maskere, ikke male? Takker for svar 😊
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Hvis det er rette, enkle vegger og ikke behov for sparkling, eller mye krinker og kroker som er vanskelig, er det jo kanskje "litt bortkastet" å bruke mye penger på profesjonell maler? Du har ingen spreke mennesker i familien som liker å male, og kunne gjort det for deg som en småjobb eller tjeneste? Eventuelt sjekk om det er en småjobbsentral eller lignende i nærheten? Vi har hentet inn tilbud fra profesjonelle malere noen ganger og stort sett bare endt opp med å gjøre det selv fordi det blir for dyrt i forhold til hvor mye tid vi bruker på å bare gjøre det selv. Eneste gangene vi har brukt maler er når det har vært behov for helsparkling. Anonymkode: 1e2f6...205 2
Månefisk Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 HenrietteS skrev (27 minutter siden): Takk for svar 😀Det var i grunn det jeg fryktet det ville komme på, men regnet med at maling og utstyr var inkludert. Her er veggene slette og det trengs ikke å sparkle, men er som du skriver at det er forarbeidet som er tidkrevende. Vet du om malerfirmaer tar på seg oppdrag å kun maskere, ikke male? Takker for svar 😊 Det var jeg som skrev over 🙂 Ja, det er nok i den størrelsesordenen. Om maling er inkludert eller ikke vil jo avhenge av selskapet. Noen har gode innkjøpsavtaler som du kan bruke. Men du kan nok også spare noen kroner på å kjøpe maling på Flügger sine handledager, eller evt. Maxbo med OBOS-rabatter. Prisen kommer helt an på hvilket type firma du går for. De seriøse er gode og tar seg betalt deretter. Det er det en grunn til. Har hatt inne et mindre seriøst selskap til en annen type jobb nå, og har brukt mye tid på å påpeke feil, mangler og rare kreative løsninger. Selv om de er etablerte, alt foregår hvitt og etter boka. De var i utgangspunktet billigere enn alternativene, men hvis jeg legger på tiden brukt til frustrasjon er nok prisen den samme som om vi hadde gått for et annet selskap til å begynne med. Som det skrives over - om du har venner eller familie som kan trø til, eller kanskje en handy nabo som tar småoppdrag, kan du spare mange tusenlapper. By på mat, vin og litt betaling?
Morten1 Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 En ting er sikkert, hvis du sender inn forespørsler så ville jeg regnet ut antall kvadrat med vegg som skal males, å gi gulvareal sier ikke meg så mye da det kan fort bli en del kvadrat med vegg da alle boliger har forskjellige antall vegger 1
HenrietteS Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Morten1 skrev (På 28.8.2022 den 22.05): En ting er sikkert, hvis du sender inn forespørsler så ville jeg regnet ut antall kvadrat med vegg som skal males, å gi gulvareal sier ikke meg så mye da det kan fort bli en del kvadrat med vegg da alle boliger har forskjellige antall vegger Takk for tips 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå