AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Min var 4 mnd, hadde fått pupp frem til da, etter innføringen ble baby helt gal etter vanlig mat, ville kun ha det og ikke pupp lenger. Er det vanlig, hvordan var din ved innføringen? Jeg trodde baby skulle være skeptisk og foretrekke pupp. Anonymkode: 3cc87...962
JegMotStrømmen Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 1. min var sånn, elsket fast føde fra første stund. 2. min likte ikke velling og grøt, men da jeg etterhvert prøvde med middagsglass så spiste hn med god appetitt. 3. min nektet å spise fast føde, måtte prøve gradvis i flere uker før hn begynte å smake såvidt. Så jeg tenker at babyer er som oss alle, individualister 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 JegMotStrømmen skrev (33 minutter siden): 1. min var sånn, elsket fast føde fra første stund. 2. min likte ikke velling og grøt, men da jeg etterhvert prøvde med middagsglass så spiste hn med god appetitt. 3. min nektet å spise fast føde, måtte prøve gradvis i flere uker før hn begynte å smake såvidt. Så jeg tenker at babyer er som oss alle, individualister Men da får jeg jo ikke fullammer i 6 mnd, trodde tilvenningen skulle da lang tid😅 Anonymkode: 3cc87...962
snurk Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Begge mine ble fullammet til 6 mnd. Ingen grøt, velling eller mos. Ga vanlig mat skåret i fingerlange biter. Begge fikk teken på det rimelig fort. Eldste ble ammet til 1.5 år og minstemann er straks 2 år og ammes fortsatt 😄
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Min starta med smaksprøver ved 4 mnd. Han var veldig sensitiv for konsistens, så om mosen var for tjukk så kasta han opp. Brukte lang tid på tilvennign, men ved 6 mnd elska han graut og en del moser. Fekk ofte frokost og kveldsmat, som oftast graut. Gav han også litt av det vi hadde til mat, en smak av grønsaker, en bit egg, smake på pizzasaus, etc. Brød og andre ting av meir klumpete konsistens var berre å gløyme til han vart 8 mnd. Sensitiv brekningsrefleks gjorde det umulig, men fortsatte å teste med 1-2 vekers mellomrom og plutseleg var han klar. Men han sleit også ganske med forstoppelse. Det var ikkje noko kjekt så anbefaler å følgje godt med på magen til lille! Anonymkode: 7661d...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå