Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var ung sløste jeg med penger. Da barna var små var vi veldig sparsommelig og klarte oss på lite, satt mye til sparing for å pusse opp huset. 
Så ble det en periode vi ikke sparte noe og hadde behov for å unne oss og kose oss, og nå er vi inni en periode igjen der vi prøver å bruke minimum. 
Fy sørn så mye penger det går når en shopper, er på kafé og spiser ute. Vi må reise en time inn til byen og da blir det jo at man spiser der osv. 

Det er jo ungdommen som drar mest penger her i huset. 
Hadde jeg vært helt alene hadde jeg kunnet klart meg på ekstremt lite. 
Synes det er litt gøy å se hvor lite man egentlig klarer seg på og hvor mye en kan spare i mnd. 
Men hadde ikke vært like gøy å hatt så lite og null kr å sette av. 
Kjenner jeg er lei av å jobbe 100% og at pengene bare flyr ut vinduet på tull. 
mye bedre å spare. 
skal ha konfirmant til våren og har lovet 17 åringen lappen til neste år om han ikke drikker eller røyker. Så det er faktisk gøy å spare og klare seg på lite når en har et mål. 
Det er gøy å være litt kreativ for å finne billige middager. 
i tillegg er jeg som alle andre skremt av høye matpriser, drivstoff og rentehopp. 

Anonymkode: f60fe...14a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: e27bb...a9c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok.

Hva ble du fornærmet på? 
dette typisk «ok» svaret 

Gjest Adobyen
Skrevet

Det stemmer godt med tiden vi er inne i, og heldig er den som har noe å planlegge med.  Det er jo stadig flere som ikke har det.  De fleste av oss lærer å velge økonomisk, og for meg høres det vanskeligere ut for de som har barn.  Det er snart ingenting som sjokkerer når det gjelder prisøkninger, renter og strøm.  Godt gjort å ha planlagt for konfirmasjon.

Det er lettere å planlegge for en som er enslig, da man kan nedprioritere egen komfort og velge dårlig mat, sult og kulde, men det er ofte dyrere å leve, da de faste utgiftene ikke er halve.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ble du fornærmet på? 
dette typisk «ok» svaret 

Nei, hvorfor skulle jeg blir fornærmet?

Ok var pga at det ikke er noe spørsmål/noe du lurer på eller vil diskutere, kun informasjon. Så ok, takk for informasjonen 🥱

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (37 minutter siden):

Det stemmer godt med tiden vi er inne i, og heldig er den som har noe å planlegge med.  Det er jo stadig flere som ikke har det.  De fleste av oss lærer å velge økonomisk, og for meg høres det vanskeligere ut for de som har barn.  Det er snart ingenting som sjokkerer når det gjelder prisøkninger, renter og strøm.  Godt gjort å ha planlagt for konfirmasjon.

Det er lettere å planlegge for en som er enslig, da man kan nedprioritere egen komfort og velge dårlig mat, sult og kulde, men det er ofte dyrere å leve, da de faste utgiftene ikke er halve.  

Det er nettopp det. Så lenge jeg har barn må vi ha en viss standard. men alene? Kunne klart meg på lite - hvertfall i perioder. 
det er helt hinsides hvor dyrt alt er blitt nå. Merker det spesielt på mat. For vi er 4 i familien og ungdommen spiser mye. 
når ikke lønningene øker i takt med utgiftene går vi jo regelrett ned i lønn. 
å velge økonomisk er et valg. 

Skrevet

Jeg klarer fint droppe kafe eller spise ute om jeg skal spare penger...

Jeg spiser hjemme før/etter shopping...

Anonymkode: 402b7...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lurt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 20.34):

Om du skal spare bør du droppe shopping...

Anonymkode: 686e0...7d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om du skal spare bør du droppe shopping...

Anonymkode: 686e0...7d4

Ingenting som tilsier at man ikke kan bruke penger og spare samtidig? Kommer jo an på hvor hvor mye og fort en ønsker å spare 

Anonymkode: eed5c...bf8

Skrevet

Nei, sparing er ikke gøy. Jeg kaller det for «sparehelvete» av en grunn.

Anonymkode: db394...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...