Gå til innhold

Har utleier lov til å ikke forlenge kontrakt uansett grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare å flytte her. Når jeg leser dette er jeg glad jeg valgte og ikke leie ut.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hun kan ikke sette oss på gaten om vi ikke har funnet noe nytt? Vi ønsker å bli her, og dette er faktisk hjemmet vårt.

ts

Anonymkode: 1185e...101

Jo det kan hun

Vet ikke hva dere har gjort feil, men noe er det for alle utleiere ønsker stabile langvarige leieforhold

• Liker 9
Skrevet
Chroma skrev (2 minutter siden):

Namsmannen kan skifte låsen. Tror du får 1 time på deg til å pakke det mest nødvendige før du må forlate leiligheten. 

Men tar det ikke mange måneder/år før namsmannen kommer? Vi betaler jo for oss. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi finner ikke noe nytt som er tilsvarende pris, og har ikke råd til  å gå opp i pris. Dette er vår maks. 

ts

Det er et Du problem

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ts

Nei. 

Anonymkode: ca913...c15

• Liker 11
Skrevet

ts

Nei ikke nødvendigvis, siden utleier har leid ut på tidsbestemt

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Hahahha

Så… Da utleier ville kaste dere ut før det var gått et år, da henviste du til kontrakten. Men nå, nå mener du at den kontrakten ikke er gyldig likevel??

Anonymkode: b1d54...daa

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

En utleier er ikke pliktig til å la dere bo der lenger enn kontrakten gjelder. Om leiemarkedet er helt håpløst, kan dere henvende dere til NAV og be om bolighjelp der, evt. se etter bolig i annen kommune.

Bare fordi jeg er nysgjerrig: Du nevner at utleier mener dere brøt kontrakten; hva slags brudd var det snakk om?

Anonymkode: aa9db...0c9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det ikke flaut å planlegge å okkupere en bolig helt til namsmannen kommer å hiver dere ut ts? 

• Liker 44
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Jo det kan hun

Vet ikke hva dere har gjort feil, men noe er det for alle utleiere ønsker stabile langvarige leieforhold

Hun mener vi ikke kan bo to her siden det står i kontrakten at det kun leies ut til én, men jeg vet at man har lov til å flytte familie inn uansett hva som står i kontrakten. Så har hun laget masse styr når jeg kopierte opp en nøkkel til samboeren min, mente at det ikke var lov etc.

ts

• Liker 1
Skrevet

Dere er okkupanter 😅😅

Anonymkode: 7da03...d39

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En utleier er ikke pliktig til å la dere bo der lenger enn kontrakten gjelder. Om leiemarkedet er helt håpløst, kan dere henvende dere til NAV og be om bolighjelp der, evt. se etter bolig i annen kommune.

Bare fordi jeg er nysgjerrig: Du nevner at utleier mener dere brøt kontrakten; hva slags brudd var det snakk om?

Jeg flyttet inn samboeren min, og det skal være lov, selv om hun «leier ut til én». Dama er helt gal, ingenting er bra nok for henne.

ts

Skrevet

Dere er okkupanter 😅😅

Ikke før om 4 mnd om ts nekter å flytte 🫣

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg flyttet inn samboeren min, og det skal være lov, selv om hun «leier ut til én». Dama er helt gal, ingenting er bra nok for henne.

ts

Du må uansett flytte når kontrakten går ut. Sånn er det bare 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun mener vi ikke kan bo to her siden det står i kontrakten at det kun leies ut til én, men jeg vet at man har lov til å flytte familie inn uansett hva som står i kontrakten. Så har hun laget masse styr når jeg kopierte opp en nøkkel til samboeren min, mente at det ikke var lov etc.

ts

Og nå du og din samboer konsekvensene for det dere har gjort. 

Joda, samboer har lov til å flytte inn. Og utleier har lov til å ikke fornye kontrakten. 

Anonymkode: bf497...bf2

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

ts

Du sier jo selv at han har brutt avtalen. Om man skal flytte sammen i en Leid leilighet skal man snakke med huseier. For da endres vilkårene i kontrakten.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hun kan ikke sette oss på gaten om vi ikke har funnet noe nytt? Vi ønsker å bli her, og dette er faktisk hjemmet vårt.

ts

Selvsagt kan hun kaste dere ut. 

Dere har hatt ett år på å finne noe annet nå. Du burde jo skjønne at hun ikke kom til å forlenge kontrakten siden hun allerede har sagt at hun vil ha deg ut.

Anonymkode: de84f...7cf

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du sier jo selv at han har brutt avtalen. Om man skal flytte sammen i en Leid leilighet skal man snakke med huseier. For da endres vilkårene i kontrakten.

Nei. Kjæreste og familie kan flytte inn uten at huseier har noe med det å gjøre 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Dere har ikke lov til å bo etter utløp av kontrakt. Dere er pliktige til å flytte, gjør dere det ikke frivillig blir dere kastet ut.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

ts

Ja, du har rett til å la en samboer flytte inn. Nei, du kan ikke kopiere nøkler sånn uten videre - for det betyr i teorien at x antall nøkler kopieres opp og havner hos uvedkommende; utleier blir da nødt til å bytte lås. Noe sier meg at utleier i denne saken kommer til å gjøre dét.

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei. Kjæreste og familie kan flytte inn uten at huseier har noe med det å gjøre 

Man skal alltid snakke med utleier, ja man kan flytte inn samboer / ektefelle og barn. MEN man gjør lurt å snakke med huseier. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...