Gå til innhold

Hva F feiler det meg!? Blir lei meg etter sex!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare litt lei meg, men skikkelig lei meg! Jeg vet ikke hva som skjer og hvorfor og jeg klarer ikke å kontrollere det! 
Hva feiler det meg!? 
Akkurat nå tenker jeg at det er bedre å bare aldri ha sex med samboeren min igjen, jeg orker ikke dette mer. 

Anonymkode: 9607d...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 9e18e...8cd

• Hjerte 1
Skrevet

Når man har sex er det mye følelser involvert, og man er så intim og sårbar som man kan bli. Jeg ble ordentlig trist etter sex før selv om det ikke var noe galt, kunne i verste fall gråte. Det har forsvunnet med årene.

Har du vært lenge med samboeren din? Og føler du deg 100% trygg på h*n? 

Anonymkode: e13d1...8c8

• Liker 2
Skrevet

Har dere det fint ellers? Og hvem initierer sexen? Har du lyst til å ha sex med ham?

Anonymkode: 2d412...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Når man har sex er det mye følelser involvert, og man er så intim og sårbar som man kan bli. Jeg ble ordentlig trist etter sex før selv om det ikke var noe galt, kunne i verste fall gråte. Det har forsvunnet med årene.

Har du vært lenge med samboeren din? Og føler du deg 100% trygg på h*n? 

Anonymkode: e13d1...8c8

Takk for seriøst svar. Dette er utrolig ødeleggende for meg. 

Vi har vært sammen i flere år og jeg føler meg trygg på han. 

Jeg har hatt det sånn her med tidligere partner også, uten at jeg forsto hvorfor.. 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har dere det fint ellers? Og hvem initierer sexen? Har du lyst til å ha sex med ham?

Anonymkode: 2d412...65a

Vi har det opp og ned. Går i parterapi for å ordne opp i litt ting. Jeg har lyst til å ha sex med han, helst oftere enn vi har. 
Vi har sex ganske sjelden, synes jeg. Nå var det ca en mnd siden sist. 

Skrevet

Kan det være en sorg over at noe ikke er sånn som du skulle ønske? Tomhet? Det trenger ikke handle om sex. 

Hva diskuterer dere i parterapien?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan også bli trist. Og også grine underveis. Det er så mange følelser involvert at kroppen min ikke helt hvordan den skal reagere og velger en tilfeldig reaksjon. Men ditt høres mer voldsomt ut.

Jeg tror du bør ta det opp med legen din. De har hørt det meste og vet hvor de eventuelt skal henvise deg. Min lege sier at et problem ikke er et problem før det går ut over livskvaliteten. At jeg blir litt trist av og til, er greit. Men det du har går ut over livskvalitet.

Kanskje dere også kan prøve å være intime uten å ha sex. Altså bære nærhet, kyssing og kjærtegn. Kanskje det er lettere? Og så ta et steg av gangen?

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (45 minutter siden):

Kan det være en sorg over at noe ikke er sånn som du skulle ønske? Tomhet? Det trenger ikke handle om sex. 

Ja, jeg føler meg jo ofte tom. Både tom og trist. Men noen ganger blir jeg overveldende lei meg og jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. 

I parterapien snakker vi mest om tillitsbrudd fra hans side, som vi prøver å jobbe oss gjennom. Men også om hvordan vi kan styrke forholdet generelt.. 

Fioljenta skrev (39 minutter siden):

Jeg kan også bli trist. Og også grine underveis. Det er så mange følelser involvert at kroppen min ikke helt hvordan den skal reagere og velger en tilfeldig reaksjon. Men ditt høres mer voldsomt ut.

Jeg tror du bør ta det opp med legen din. De har hørt det meste og vet hvor de eventuelt skal henvise deg. Min lege sier at et problem ikke er et problem før det går ut over livskvaliteten. At jeg blir litt trist av og til, er greit. Men det du har går ut over livskvalitet.

Kanskje dere også kan prøve å være intime uten å ha sex. Altså bære nærhet, kyssing og kjærtegn. Kanskje det er lettere? Og så ta et steg av gangen?

Ja, det går utover livskvaliteten, og er selvsagt ikke bra for forholdet. Jeg føler meg også innmari dum som blir så lei meg, også er jeg redd for at han helt skal miste lysten på å ha sex. Vi har allerede ganske lite sex, han har alltid hatt mye lavere sexlyst enn meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg føler meg jo ofte tom. Både tom og trist. Men noen ganger blir jeg overveldende lei meg og jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. 

I parterapien snakker vi mest om tillitsbrudd fra hans side, som vi prøver å jobbe oss gjennom. Men også om hvordan vi kan styrke forholdet generelt.. 

Ja, det går utover livskvaliteten, og er selvsagt ikke bra for forholdet. Jeg føler meg også innmari dum som blir så lei meg, også er jeg redd for at han helt skal miste lysten på å ha sex. Vi har allerede ganske lite sex, han har alltid hatt mye lavere sexlyst enn meg. 

Du kommer stadig tilbake til at dere har lite sex, og du er redd for at han skal miste lysten.

Hvis du venter en måned, og fåt kald og halvhjertet sex så skjønner jeg at det føles tomt og trist etterpå.

(Kun en gjetning fra min side)

Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Jeg tenker også dette. Sist jeg ble trist etter sex var fordi orgasmen var kommet og jeg kjente hvor uendelig langt fra hverandre vi var når kampens hete var over. 

Anonymkode: 6895c...444

Skrevet
Isambard skrev (11 minutter siden):

Du kommer stadig tilbake til at dere har lite sex, og du er redd for at han skal miste lysten.

Hvis du venter en måned, og fåt kald og halvhjertet sex så skjønner jeg at det føles tomt og trist etterpå.

(Kun en gjetning fra min side)

Kan være du er inne på noe.. men samtidig følte jeg meg ofte trist etter sex i mitt forrige forhold også og vi hadde er veldig godt sexliv med hyppig og god sex. Så jeg vet ikke.. jeg tror jeg trenger hjelp. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker også dette. Sist jeg ble trist etter sex var fordi orgasmen var kommet og jeg kjente hvor uendelig langt fra hverandre vi var når kampens hete var over. 

Anonymkode: 6895c...444

😕

• 3 uker senere...
Skrevet

Kanskje det er Postcoital dysphoria

Anonymkode: 7622e...cc5

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det er Postcoital dysphoria

Anonymkode: 7622e...cc5

Post-coital tristesse på norsk.

Anonymkode: 1e206...a3a

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjære deg. 
Det trenger ikke bety at det er noe galt med deg. Jeg hadde det sånn i noen år, fra jeg var rundt 17-25 år. Da jeg også kunne bli sånn, akuratt slik du skriver. Nå er det noen år siden jeg har opplevd det. Jeg vet ikke hva det kom av. Når jeg tenker over det i ettertid tror jeg det kan ha noe med at jeg var yngre da, og ikke var helt i kontakt med følelsene mine på den tiden. Må sies at jeg hadde opplevd et stort traume i forkant (ikke av seksuell art)

Skrevet

Sex er vel en følelses ting  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...