Gå til innhold

Noen som har møtt drømmemannen? Film vs realiteten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer meg over om noen i det heletatt opplever kjærlighet, sex og samliv slik som på film? 

For meg virker det helt uoppnåelig og skulle finne noen eller oppleve en slik affære som det fremvise på film. Jeg lever godt gift med mann og barn, men ikke i nærheten av hva som fremvises på film/tv og nett… 

Anonymkode: 88cfb...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du ikke er i nærheten av?

Anonymkode: c301e...bdf

• Liker 2
Skrevet

Den ekstreme overveldede følelsen av kjærlighet, forelskelse, nærhet osv. Men det kan være fordi jeg og min mann har vært sammen i 13 år. Men kan ikke se for meg at det skulle skjedd med han eller noen andre om jeg ble singel heller. 

Hvor man blir tatt med storm, av en ufattelig kjekk og flott fyr…

Skrevet (endret)

Joda, men filmer har det med å slutte akkurat når det er rosenrødt. Så kommer livet og alle utfordringer, men det tar ikke slike filmer med. Romantiske filmer har det med å slutte akkurat når de fant ut at de ville ha hverandre, og det er rosa skyer, stjerneskudd og intense gode følelser. 

Det har jeg opplevd tre ganger i livet, men så kom livet. 

Det finnes filmer som har fokus på alt som kan gå galt mellom to, men det er liksom en annen sjanger. De filmene ender ofte godt også, men ulikt om det er at personene finner tilbake til hverandre, finner "seg selv ", eller finner kjærlighet i en annen. 

Filmer skal selvfølgelig underholde, og publikum ønsker ofte happy ending. Iallefall ikke å se på en hel film med hverdagstrøbbel. Det har vi nok av selv ofte. 

Vi begynte å se en drittfilm senest denne uka. 365 ett eller annet. Visstnok andre eller tredje film i en slags serie. Uansett, selv heftig fokus på sexscener gjorde ikke at vi orket å se filmen ferdig. To som begge slet i forholdet. Begge teite. Nei takk, slikt har vi hatt nok av i eget forhold. Kjedelig!

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den ekstreme overveldede følelsen av kjærlighet, forelskelse, nærhet osv.... Hvor man blir tatt med storm, av en ufattelig kjekk og flott fyr…

Joda, opplevd flere ganger. Har opplevd mye lidenskap og flotte studener, og etterhvert brudd. Men det jeg ønsker nå er en å bli forelder med og bli gammel sammen med. 

Anonymkode: fe5c9...30e

Skrevet

Tenkte akkurat på dette tidligere i dag. Av mine egne forhold og av familie og venners forhold jeg har god kjennskap til så har aldri noen vært i nærheten av å være som en drøm. Det er mye man kan klage over selv i et godt forhold. 

Anonymkode: 9cd79...b83

Skrevet

Drømmemannen fins ikke. 

Anonymkode: 6463d...7f6

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg undrer meg over om noen i det heletatt opplever kjærlighet, sex og samliv slik som på film? 

For meg virker det helt uoppnåelig og skulle finne noen eller oppleve en slik affære som det fremvise på film. Jeg lever godt gift med mann og barn, men ikke i nærheten av hva som fremvises på film/tv og nett… 

Ja jeg er milliardær og kjærlighetslivet mitt er akkurat som i fifty shades 

Anonymkode: fd87c...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av mine egne forhold og av familie og venners forhold jeg har god kjennskap til så har aldri noen vært i nærheten av å være som en drøm...

Men hvorfor skulle de fortelle deg om det som var som en drøm? Hvis jeg skulle fortalt mine venner om intens sex, vakre ord og interne samtaler om dype tema ville stemninga bare blitt klein. Sånn sett er det trygt å klage fordi da blir ingen misunnelige ...

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor skulle de fortelle deg om det som var som en drøm? Hvis jeg skulle fortalt mine venner om intens sex, vakre ord og interne samtaler om dype tema ville stemninga bare blitt klein. Sånn sett er det trygt å klage fordi da blir ingen misunnelige ...

Om det er noe som er spesielt så er det å dikte opp ting man misliker med kjæresten for at venner ikke skal bli misunnelige. 

Skrevet

Ja, jeg har møtt drømmemannen. Han er selvsagt ikke perfekt, men herregud så mye riktig han gjør. Skulle ofte tro han kunne lese tankene mine. Jeg har ingen forventninger om at alt skal være rosenrødt i de neste 70 årene, men enn så lenge takler han (og vi) gryende konflikter og utfordringer utrolig godt og gjør liksom alt riktig. 

Anonymkode: 894ad...cb5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, men det er en stund siden sist. Dessverre. Herlig med en slik berusende kjærlighet, men ekstrem lidenskap tar oftest slutt. Men så er jeg en romantikker. 

Skrevet

Jeg føler til tider at jeg lever i en film. Kan ta meg selv i og tenke på det hvis det kommer noe fin musikk i bakgrunnen, og se på mannen min hvor fantastisk han er. Kan til og med felle en tåre over det for meg selv. Selv med stress, utfordringer og familie. Så føles han som en skikkelig deilig «sitte-i-sofaen-med-mykt-pledd-romantisk-film». Han er bare magisk og perfekt uperfekt. Selv etter snart to tiår i samme boble. Det er spenning, det er kjærlighet, det er lidenskap, det er hverdag - alt er akkurat som det trenger og være for meg. Det rare er at det var ingen forelskelse til og begynne med, det tok sikkert et år og utvikle, det var bare noen veldig lidenskapelige øyeblikk, og vi var altfor forskjellige. Han var ikke min type mann i det hele tatt. Jeg visste ikke om jeg likte han helt heller i starten, og jeg skulle leve livet mitt og være singel, så jeg tenkte aldri så langt… Han var jo kjekk og snill, og et fint tidsfordriv 😜 

Anonymkode: 75f96...42e

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det er noe som er spesielt så er det å dikte opp ting man misliker med kjæresten for at venner ikke skal bli misunnelige. 

Dikte opp ting ut av det blå tror jeg de færreste gjør. Men når feks noen spør hvorfor jeg er i et forhold med en del x og som ikke har y, svarer jeg jo ikke "fordi vi har en helt vanvittig seksuell kjemi". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den ekstreme overveldede følelsen av kjærlighet, forelskelse, nærhet osv. Men det kan være fordi jeg og min mann har vært sammen i 13 år. Men kan ikke se for meg at det skulle skjedd med han eller noen andre om jeg ble singel heller. 

Hvor man blir tatt med storm, av en ufattelig kjekk og flott fyr…

Tar du ham med storm da?

Anonymkode: 6d173...b47

• Liker 1
Skrevet

Møtte drømmemannen på ferie i Paris for 6 år siden. Nærmere en romantisk roman kommer man vel ikke. Han er fabelaktig. 

Men han tok meg ikke med storm. Det var et vennskap som utviklet seg til noe enda bedre. 

Anonymkode: d41c4...626

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømte lenge om den "perfekte mannen".

Den mannen jeg er sammen med nå er ikke "drømmemannen",

men han er fantastisk, og jeg tror det er nødvendig å legge bort forventninger om at kjæresten vi får skal være akkurat slik du har drømt om. Det er ikke alltid vi mennesker forstår hva vi trenger før vi finner en som får frem nye sider i oss selv. Det viktigste er at han er snill, at han kommuniserer, at han ønsker å jobbe med seg selv og jobbe med forholdet. Det er min tanke. Det er ikke alltid enkelt å dele livet med en person, men det er ekte.

Anonymkode: f323a...d84

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva er du ikke fornøyd med i forholdet ditt da?

Filmer er jo historier og fremstillinger av en fantasi. Realiteten er at ; folk flest har traumer og dårlige sider, smådvaske kropper og tidvis dårlig ånde. Man kan opptre klønete når man er sliten eller slippe en kjempepromp på et dårlig tidspunkt.

Det fine er om man begge er fokusert på å bli bedre mennesker, sammen. Feks.. trene sammen. le sammen. hjelpe hverandre med å tenke positivt og snakker hverandre opp. Jobber med sine dårlige sider, osv. Det tenker jeg er et godt forhold, og jeg synes ikke alltid at disse romantiske filmene plukker opp DET. Men kanskje heller er litt for klisjefylte.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er jo sånn en heftig forelskelse virker, som en kokainrus. Men så går det jo over.

Anonymkode: 4f0eb...67c

Skrevet

Nei, jeg får vel ikke det jeg trenger i forholdet. Etter lang tid sammen, har vi nok vokst fra hverandre og har forskjellig syn på ting. Jeg ønsker meg en mann som tar vare på seg selv, viser interesse ovenfor meg og som jeg har lyst på. Vi har vært sammen lenge, er nære og gode venner og det er sjeldent noe uroligheter i forholdet men jeg kjeder meg. Men igjen, tilbake til tema - jeg lurte virkelig på om andre levde i forhold som blir gjenspeilet i filmer og bøker etc/….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...