Gå til innhold

Kjenner ikke liv i uke 40, mannen vil ikke kjøre på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke akkurat 40, og har ikke kjent liv siden jeg sovnet natt til i dag. Ikke et lite sult en gang. Jeg har drukket kald og søt drikke, spist smågodt, dip og potetgull for å evt få baby til å sparke, men ingen respons. Dukker til magen overalt og rister, ingen respons. Skal sies at jeg har hatt dager før også med lite liv, men nå har jeg en dårlig følelse. Jeg har vært inne ril kontroll for lite liv to ganger, vondt i magen en gang og noe jeg trodde var vannavgang en gang, alt var i orden da. Mannen min er drittlei av bomturer sier han, jeg har ikke lappen enda ferdig selv da jeg startet sent på den. 

Mannen min synes jeg er hysterisk i dag og sier han ikke gidder enda en bomtur. Mannen min tror baby sover, og at det er vanlig å gå siden morgenen å ikke kjenne noe liv, for jordmor har sagt at man ikke skal være hysterisk i følge han. Han blir sur og oppgitt over meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ingen andre som kan hjelpe. Jeg er redd et er noe galt med baby nå. 

Anonymkode: 83825...41a

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva feiler det mannen din? Er det ikke hans baby også? Du må få noen andre til å kjøre deg!! Evt. buss eller taxi.

Anonymkode: 5741e...4bf

• Liker 34
Skrevet

Ring føden, ta taxi om du må.

Anonymkode: 16b90...006

• Liker 26
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvor langt er det fra deg til sykehuset? Syntes det var en veldig dum oppførsel av mannen din. En bomtur for å få bekrefte at alt er fint er jo uansett verdt det. 

Ring føden. 

Anonymkode: d979a...886

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Ring føden!

Og herregud for en "mann"!😱

Anonymkode: d900e...25d

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis det hadde gått så lenge siden jeg hadde kjent liv, hadde jeg fått panikk. Er ikke bomtur uansett, for det er for å berolige deg. For en fjott

Anonymkode: a4bd0...be7

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Ring sykehuset da og ta buss eller taxi. Trenger ikke å i kjørt av mannen om du trenger sjekk. Han hørtes forresten ut som en dust 

Anonymkode: e4440...b56

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Du ringer føden. Nå. Dette er ikke noe og lure på, og om det er en «bomtur», så er det en «bomtur». Det er egentlig ikke noe som heter bomtur i svangerskapet, alt er en grunn til. Til og med de gangene man tar en kontroll og alt ser helt fint ut. Man skal ikke føle seg hysterisk, hypokonder eller ha dårlig samvittighet. Man kan heller tenke at man ville ikke dratt for en selv, for man kan se det an, men man har ansvar for et annet liv inni seg nå.

Har du kjent noe som helst bevegelser? Åling? Dytting? Press? Stor klem og varme tanker :hjerte:

Anonymkode: 96d94...7b4

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ring sykehuset,så ber de deg sikkert komme, og da tar du taxi! 

Anonymkode: 6d5ee...85a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er dessverre sånn, istedenfor å tenke at det er fint å se at alt er bra så anser han det som bomtur. Han klager på at det tar så lang tid inne på sykehuset og at hele kvelden hans da går. Samt at det er kjedelig med kjøring frem og tilbake. Han synes jeg er hysterisk pga at vi har vært der noen ganger nå uten at det har vært noe, så da er alt jeg sier fra nå av hysteri tydeligvis.

Jeg kan ikke ta buss da nærmeste buss går alt for langt unna, da jeg har ekstrem bekkenløsning. Jeg vurderer taxi selvom dette vil koste mange tusen kroner, men han kommer til å bli veldig sur for at jeg bruker så mye penger på taxi.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Han kaller deg hysterisk fordi han ikke gidder kjøre. Å kalle noen hysterisk er en hersketeknikk.

Du er ikke hysterisk. Man /skal/ ha lav terskel for å sjekke når det er lite liv. Selv nå på slutten av svangerskapet.

Ring føden, ta taxi (eller ambulanse, om de på føden anbefaler det.)

Det er /faktisk/ snakk om liv eller død.

Anonymkode: 9cce6...f07

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er dessverre sånn, istedenfor å tenke at det er fint å se at alt er bra så anser han det som bomtur. Han klager på at det tar så lang tid inne på sykehuset og at hele kvelden hans da går. Samt at det er kjedelig med kjøring frem og tilbake. Han synes jeg er hysterisk pga at vi har vært der noen ganger nå uten at det har vært noe, så da er alt jeg sier fra nå av hysteri tydeligvis.

Jeg kan ikke ta buss da nærmeste buss går alt for langt unna, da jeg har ekstrem bekkenløsning. Jeg vurderer taxi selvom dette vil koste mange tusen kroner, men han kommer til å bli veldig sur for at jeg bruker så mye penger på taxi.

At det koster tusen kroner er irrelevant i denne situasjonen. Det må du kunne koste på deg. Eller er du kanskje ikke bekymret nok selv…?

Anonymkode: 96d94...7b4

• Liker 12
Skrevet

Jeg ringer føden nå 

• Liker 22
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ringer føden nå 

Be den snakke med mannen din også

Anonymkode: 09760...0e7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ringer føden nå 

Så bra ❤

Nå skal jeg være uhøflig med deg (spesielt faren til barnet ditt). Noen tusen kroner for en taxitur er mye billigere enn ei bittelita kiste. 

Anonymkode: 9cce6...f07

• Liker 29
Skrevet

Ring føden. Du kan vel kjøre selv? Evt ta taxi.

Anonymkode: 2c40d...901

Skrevet

Jeg ville ringt føden på høyttaler og sagt at mannen mente det var unødvendig å reise inn for sjekk. Da får han høre hva de har å si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring føden. Du kan vel kjøre selv? Evt ta taxi.

Anonymkode: 2c40d...901

Ts har ikke lappen, står det i HI.

Anonymkode: 7b6e8...68e

• Liker 8
Skrevet

Hva sa sykehuset? Håper du er på vei allerde..

Anonymkode: 2a10f...f7a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...