Gå til innhold

Du som jobber frivillig deltid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som jobber frivillig deltid gjør du det pga helsa eller fordi du vil ha mer fritid? Eller andre grunner? 

Kunne du tenkt deg å jobbe heltid om du fikk en jobb som var tilpasset dine behov? I såfall hvilke behov? 

Anonymkode: f21d8...dd5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For jeg vil ha litt mer fritid. Jobber 80%, digg med en fridag ekstra i uken 

• Liker 3
Skrevet

Min søster jobber 50% pga helsen. Er 50% ufør. Men tror at hun kunne ha jobbet mer. De siste månedene har de flyttet og pusset opp. Da har hun " jobbet" med pakking og bæring og maling hver dag pluss jobb. 

Anonymkode: 21474...2cd

Skrevet

Jeg gikk ned til 50% når boligen min var nedbetalt, nå jobber jeg annenhver uke! Helt fantastisk.

Spar meg for at jobb er bra for helsa, det er det ikke. Slitsomt for de fleste, se på all tiden du bruker på jobben. Livet er faktisk bare EN gang, så skal man stampe man-fredag 8-16. Kjøring til/fra jobb også, så dagene blir jo gjerne 10t+ med alt.

Nei, i dag trenger jeg ikke arbeidslivet. Men gjør det for pengene og den gode arbeidstiden jeg har nå med annenhver uke!

Ta vare på deg selv, jobb redusert om du kan! 80% gir deg langhelg for eks. Gull verdt for helsen.

Anonymkode: c12b5...b20

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min søster jobber 50% pga helsen. Er 50% ufør. Men tror at hun kunne ha jobbet mer. De siste månedene har de flyttet og pusset opp. Da har hun " jobbet" med pakking og bæring og maling hver dag pluss jobb. 

Dette har ikke du noe med, jobb er noe annet enn å drive med litt pakking. Ser du er sjalu.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Trodde det var snakk om frivillig arbeid på deltid, så feil kan man ta.

Anonymkode: 0f825...b21

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du som jobber frivillig deltid gjør du det pga helsa eller fordi du vil ha mer fritid? Eller andre grunner? 

Kunne du tenkt deg å jobbe heltid om du fikk en jobb som var tilpasset dine behov? I såfall hvilke behov? 

Anonymkode: f21d8...dd5

Jobbet 60% i 2 år på grunn av 2 små barn og så svangerskap med nr.3.

Valgte det selv. Angrer ikke. Det ga meg mer overskudd og mer tid. Som bonus slapp jeg å bli utbrent og få dårligere helse.

Men dette måtte tenkes gjennom økonomisk. Passer ikke for alle.

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi har et barn som krever ekstra oppfølging. Jeg tør påstå at det nærmest er umulig å jobbe fulltid OG følge opp barnet vårt på en god måte. Jeg skulle gjerne jobbet fulltid, men det funker ikke for noen. 

Jeg tjener halvparten av mannen min, så hvem som skulle redusere stillingen sin var et enkelt valg. 

Anonymkode: 084ea...4c0

• Hjerte 4
Skrevet
Fjugur skrev (1 time siden):

For jeg vil ha litt mer fritid. Jobber 80%, digg med en fridag ekstra i uken 

Samme her. Verdt d. 

Anonymkode: 5424e...c44

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er godt voksen, ufør. Jobber som frivillig 2 dager pr uke, 5 timer pr dag. Har fått spørsmål om å ta betalte vakter. Da jeg tar sånn ansvar på jobben. Sier nei hver gang. Skulle jeg ta betaling må jeg ha med nav å gjøre, begynne å fylle ut meldekort og drit.  Jobber heller gratis. Har så mange dager i sengen med sykdom, har slitt så lenge for å få denne uføretrygden. Så de  dagene jeg greier å gå på jobb, en befrielse. Se andre mennesker, ikke stirre i veggen ut av sengen. Samtidig, sjefen der på jobben, helt fantastisk menneske. Tilrettelagt arbeid. Kan fortelle sjefen alt.  Dvs, ikke personlig liv, men, hva klarer jeg, hva klarer jeg ikke. Måtte f eks si, jeg greier ikke kassen. Møte fremmede mennesker på kort varsel. Derimot, rydder, sorterer, tar vare på utstilling og butikk. Sjefen gir meg masse mange andre oppgaver enn kassen. Føler meg nyttig. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)

Jeg har igrunnen uføretrygd, men jobber 85%. Hvis jeg skulle jobbet 100 måtte det betydd lengre vakter, ikke flere vakter,  og helst noe bedre bemanning på jobb. Per nå tar jeg heller ekstra, tror jeg hadde blitt stk av 100% i nåværende turnusform og bemanning

Endret av Topsi
Skrevet

Har jobbet deltid i mange år. Ønsket å være tilstede for barna. Da barna begynte å bli større begynte jeg å studere så nå jobber jeg deltid pga studier. Planen er å begynne i full stilling når jeg er ferdig. Men jobber mot økonomisk uavhengighet så håper å kunne jobbe redusert fra slutten av 50-årene for å kunne reise og ta vare på oss selv.

Anonymkode: 978aa...d69

Skrevet

Jeg har jobbet 80% siden vi fikk barn. Av flere grunner: mer tid sammen med barna, mer fritid og mindre sliten for min egen del, + at jeg har en krevende jobb. 
Nå har barna begynt på skolen. Jeg kunne gjerne jobbet 100% hvis jobben ikke kostet meg så mye krefter. Føler at jeg klarer å stå stabilt i jobb fordi jeg har en fridag i uka. 

Anonymkode: 00e50...632

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jobber deltid 60 % pga helsa. Nei, hadde ikke ønske om full stilling, men å klare 80 % kunne vært fint..

Anonymkode: a5229...29a

Skrevet
Helene skrev (2 timer siden):

Jeg er godt voksen, ufør. Jobber som frivillig 2 dager pr uke, 5 timer pr dag. Har fått spørsmål om å ta betalte vakter. Da jeg tar sånn ansvar på jobben. Sier nei hver gang. Skulle jeg ta betaling må jeg ha med nav å gjøre, begynne å fylle ut meldekort og drit.  Jobber heller gratis. Har så mange dager i sengen med sykdom, har slitt så lenge for å få denne uføretrygden. Så de  dagene jeg greier å gå på jobb, en befrielse. Se andre mennesker, ikke stirre i veggen ut av sengen. Samtidig, sjefen der på jobben, helt fantastisk menneske. Tilrettelagt arbeid. Kan fortelle sjefen alt.  Dvs, ikke personlig liv, men, hva klarer jeg, hva klarer jeg ikke. Måtte f eks si, jeg greier ikke kassen. Møte fremmede mennesker på kort varsel. Derimot, rydder, sorterer, tar vare på utstilling og butikk. Sjefen gir meg masse mange andre oppgaver enn kassen. Føler meg nyttig. 

Er du ufør og jobber litt så kan du jo tjene 42 000 kr i året uten at du blir trukket i trygd. Beløpet over dette fører du opp i inntektsplanleggeren på nav sine sider.

Skrevet

Jobber 60% og tjener 44000 før skatt. Dette er greit fordi jeg nå ønsker mer fritid. Jeg kan jobbe ekstravakter når jeg ønsker det og dermed tjene bedre. 

• Liker 1
Skrevet
Sansx skrev (20 minutter siden):

Jobber 60% og tjener 44000 før skatt. Dette er greit fordi jeg nå ønsker mer fritid. Jeg kan jobbe ekstravakter når jeg ønsker det og dermed tjene bedre. 

Med så høy lønn går jo det fint. Husk at mange har under 40k pr mnd som fulltid.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har 85% fast stilling. Det gir meg en lønn jeg kan leve av, og noen fridager ekstra til å hente meg inn dersom jeg trenger det. Jobber dog som oftest 100%, og tar ekstravakter som betaler godt (tillegg). Det gir meg mulighet til å tjene bedre enn dersom jeg var 100% bundet til en turnus. 

Anonymkode: ed665...4b7

Skrevet
On 8/28/2022 at 6:16 PM, AnonymBruker said:

De fleste uføre blir av en eller annen grunn mye "friskere" så snart de har fått uføretrygden innvilget rart nok.

Anonymkode: e63cb...ed8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De fleste uføre blir av en eller annen grunn mye "friskere" så snart de har fått uføretrygden innvilget rart nok.

Anonymkode: e63cb...ed8

Det en stor påkjenning med utredning og slikt, når de får trygd så kan de begynne å bli bedre og kanskje komme tilbake til jobb.

Anonymkode: 0f825...b21

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...