AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg skal kjøpe inn litt flere grønne inneplanter til høsten og lurer på om noen har tips til lettstelte planter som kan trives godt i disse miljøene? - Vinduskarmen til et østvendt vindu. Her er det direkte sol noen timer om morgenen, og generelt lyst så lenge det er dagslys. Ønsker planter som har litt bladverk og står oppover, poenget er å skjerme innsyn inn i stua litt. - Øverst i bokhylla, her er det ikke mye direkte sollys, men det er store vinduer i rommet. Ønsker gjerne en hengeplante som henger ned pynter opp -En stor, oppreist plante til å pynte opp i et kjedelig hjørne. Det er et lyst rom, men sjelden direkte sollys i kroken Noen som har tips? Med lettstelt mener jeg at det ikke er mye mer hokuspokus enn å sørge for riktig mengde vann og gå over blader innimellom. 😊 Anonymkode: e7bc4...80f
Amossa Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Porselensblomst er en klatreplante som er både hardfør og vakker, og som sikkert vil passe godt oppå bokhylla di. Ellers anbefaler jeg Svigersmors tunge, Smaragdpalme, Pengetre/Elefantøre og Monstera. Dette er planter som vokser fort og blir høye. Det er nok å vanne èn gang i uka, og ingen av disse trenger mye gjødsel. Alle er lett å ta stiklinger fra. Jeg deler og potter om på våren, og plutselig har du mange flere planter. Mitt tips for inneplanter er å gruppere dem. Ikke spre grønne planter overalt i rommet, Det er mye penere å gruppere dem, gjerne i ulike type potter.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 1 hour ago, Amossa said: Porselensblomst er en klatreplante som er både hardfør og vakker, og som sikkert vil passe godt oppå bokhylla di. Ellers anbefaler jeg Svigersmors tunge, Smaragdpalme, Pengetre/Elefantøre og Monstera. Dette er planter som vokser fort og blir høye. Det er nok å vanne èn gang i uka, og ingen av disse trenger mye gjødsel. Alle er lett å ta stiklinger fra. Jeg deler og potter om på våren, og plutselig har du mange flere planter. Mitt tips for inneplanter er å gruppere dem. Ikke spre grønne planter overalt i rommet, Det er mye penere å gruppere dem, gjerne i ulike type potter. Tusen takk for tips! Jeg skal prøve en porselensblomst i bokhylla! De fire plantene du nevner er faktisk akkurat de fire plantene jeg har fra før 👌 Jeg flytter de litt rundt mellom en sjekk og forskjellige vinduer for er usikker på hvor de trives best i rommet. 🤔 Anonymkode: e7bc4...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå