AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Barnet mitt på 19 år har sendt melding til venner om at han skal ta livet sitt. Hva gjør man som forelder? Hen bor ikke hjemme, føler meg livredd og maktesløs... Ingen historikk om slikt tidligere. Anonymkode: aae11...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Hadde det vært min unge hadde jeg reist til ham med det samme. Er du redd kan du ringe legevakten, de kan hjelpe deg videre. Anonymkode: 1cb62...39c 5
AprilLudgate Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 (endret) Da synes jeg du skal ta turen dit h*n bor. Prøv å være rolig, og si du gjerne vil at h*n skal komme hjem, eller at du kan overnatte der. Jeg tenker det er viktig at dere ringer ambulant kriseteam eller psykiatrisk legevakt og får vurdert innleggelse. Ikke grav og spør så mye med en gang, bare vær tilstede. Lag/bestill noe mat og prøv bare tenke på det mest elementære uten å komme med floskler. Så ville jeg tenkt at helsehjelp i det offentlige ikke alltid er tilgjengelig selv i kriser, så jeg ville vurdert om det var mulig å finne penger for å betale for psykolog en god stund fremover. Om h*n bor i en annen by hadde jeg ringt psykiatrisk legevakt og sagt at jeg var på vei, men vedkommende kan ikke være alene og trenger innleggelse. Endret 28. august 2022 av DundreMilfin 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Ts Gode tips. Har allerede vært der og fått hen med meg hjem. Vi har bare vært stille sammen, har ikke "grillet" hen. Håper hen blir noen dager, men hen ønsker å hjem for å på jobb... Anonymkode: aae11...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts Gode tips. Har allerede vært der og fått hen med meg hjem. Vi har bare vært stille sammen, har ikke "grillet" hen. Håper hen blir noen dager, men hen ønsker å hjem for å på jobb... Anonymkode: aae11...9b3 Så bra. Skaff også psykologhjelp. Man skal få rask hjelp om psykologene skjønner at det er snakk om reelle selvmordstanker. Så pass på å få kommunisert alvoret til fastlegen. Selvmordstanker kommer i veldig mange grader og mange får ikke nok hjelp fordi legene/psykologene ikke forstår hvor sterke selvmordstankene er. Sender deg tusen klemmer. Dette er ikke lett, men at ungen din faktisk vil ha hjelp er jo et svært godt tegn. Anonymkode: 58b50...2d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Du skaffer hen hjelp. Å sitte taust hjemme er ikke til hjelp på lengre sikt. Da ender hen opp med å ikke gidde å si ifra neste gang og dreper seg selv. Du følger hen til akuttime hos fastlegen i morgen. Har ikke fastlegen mulighet ringer du psykiatrisk legevakt og ber om hjelp der. Når en person sier at hen skal ta selvmord så må det taes på alvor, og dere må oppsøke hjelp av profesjonelle. Ellers vil du sitte igjen med dårlig samvittighet når vedkommende gjennomfører planene sine. Det at man ikke skal prate om selvmord er tull! Anonymkode: f90b9...7b9
Mizzy Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Når man er så langt nede så skjønner man ofte ikke selv at man trenger hjelp. Ring legekontoret og få en time hvor du blir med?
AprilLudgate Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts Gode tips. Har allerede vært der og fått hen med meg hjem. Vi har bare vært stille sammen, har ikke "grillet" hen. Håper hen blir noen dager, men hen ønsker å hjem for å på jobb... Anonymkode: aae11...9b3 Mja, dere må oppsøke rask psykiatrisk hjelp. Ring fastlegen og be om sykemelding ut uka samt hastetime imorgen. Ring med en gang kontoret åpner, og si det gjelder akutte suicidale ønsker. Akutt ambulant team kan komme hjem til dere såvidt jeg har skjønt den tjenesten.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 Psykolog ja.. Lege. Det er kanskje bare noen stoffer hjernen hens trenger for å få motivasjon og følelser stabile igjen. Anonymkode: 3c824...86e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå