AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Permisjonen min tar slutt i november. Da tar far over. Jeg er nattevakt. Ammer fremdeles da det er det eneste som fungerer. Vi prøver tilvenning til flaske. Jeg vet jeg har rett på ammefri, men det kan nok bli vanskelig å få til. Hvis det ikke er mulig å tilrettelegge ammefri, kan jeg da ha rett på å få flyttet vaktene mine over til dag/kveld? Jeg jobber 70%. I så fall, må jeg da jobbe 70% dag/kveld (som er flere vakter enn 70% natt)? Anonymkode: 8a9fb...7fd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Permisjonen min tar slutt i november. Da tar far over. Jeg er nattevakt. Ammer fremdeles da det er det eneste som fungerer. Vi prøver tilvenning til flaske. Jeg vet jeg har rett på ammefri, men det kan nok bli vanskelig å få til. Hvis det ikke er mulig å tilrettelegge ammefri, kan jeg da ha rett på å få flyttet vaktene mine over til dag/kveld? Jeg jobber 70%. I så fall, må jeg da jobbe 70% dag/kveld (som er flere vakter enn 70% natt)? Anonymkode: 8a9fb...7fd Ammefri kan også være og pumpe, så du har ikke rett og bytte til dagvakter for og benytte deg av ammefri. Du kan spørre og tilby og jobbe dag, men du har ikke rett på det per loven. Kan du spørre noen om og bytte? Du kan også starte eller avslutte vakten litt før for og amme, pumpe på jobb eller dra hjem for og amme. Det er knotete, men jeg ville hvertfall begynt og jobbe mer med og gi flaske så du pumper og far gir på natta Anonymkode: 21a2f...23c 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Nei, du har ikke rett til andre vakter. Anonymkode: c4cda...6b2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ammefri kan også være og pumpe, så du har ikke rett og bytte til dagvakter for og benytte deg av ammefri. Du kan spørre og tilby og jobbe dag, men du har ikke rett på det per loven. Kan du spørre noen om og bytte? Du kan også starte eller avslutte vakten litt før for og amme, pumpe på jobb eller dra hjem for og amme. Det er knotete, men jeg ville hvertfall begynt og jobbe mer med og gi flaske så du pumper og far gir på natta Anonymkode: 21a2f...23c Problemet er dersom han ikke roer seg/klarer å tilvenne seg flaske i tide. Da blir det problemer med pumping. Problemet er også at det er lite sannsynlig at jeg kan komme senere/gå tidligere. Da må noen andre bli lengre/komme tidligere. Jobber hjemme hos bruker via hjemmesykepleien, så vi er få å ta av. De som kjører til flere brukere på natt har mer enn nok å gjøre, så de kan nok neppe avlaste meg. Anonymkode: 8a9fb...7fd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er dersom han ikke roer seg/klarer å tilvenne seg flaske i tide. Da blir det problemer med pumping. Problemet er også at det er lite sannsynlig at jeg kan komme senere/gå tidligere. Da må noen andre bli lengre/komme tidligere. Jobber hjemme hos bruker via hjemmesykepleien, så vi er få å ta av. De som kjører til flere brukere på natt har mer enn nok å gjøre, så de kan nok neppe avlaste meg. Anonymkode: 8a9fb...7fd Det er ikke ditt problem. Så hvorfor vie det noe bekymring og oppmerksomhet i drt heletatt? Du sier når du skal ha fri til å pumpe/amme. Så fikser lederen din resten. Ungen din kommer først. Det er politikerne som har valgt at det skal være sånn istedenfor fleksibilitet med permisjon. Ja, da får kommunen (der du jobber) ta de problemene som dukker opp i dne forbindelse. Ikke. Ditt. Problem. Anonymkode: 74c35...732 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Det er som vedkommende over sier. Du sier du skal bruke ammefri, og resten løser jobb Det er også lenge til november, så jeg tenker ikke ta sorgene på forskudd og legg inn litt arbeid i det så det blir bra for dere alle. Anonymkode: 21a2f...23c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ammefri kan også være og pumpe, så du har ikke rett og bytte til dagvakter for og benytte deg av ammefri. Du kan spørre og tilby og jobbe dag, men du har ikke rett på det per loven. Kan du spørre noen om og bytte? Du kan også starte eller avslutte vakten litt før for og amme, pumpe på jobb eller dra hjem for og amme. Det er knotete, men jeg ville hvertfall begynt og jobbe mer med og gi flaske så du pumper og far gir på natta Anonymkode: 21a2f...23c Kan være pumpe, hvis det funker for mor og baby. Gjør det ikke det, må arbeidsgiver fikse en løsning for tidspunktene TS må avgårde. Anonymkode: fb961...ffc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan være pumpe, hvis det funker for mor og baby. Gjør det ikke det, må arbeidsgiver fikse en løsning for tidspunktene TS må avgårde. Anonymkode: fb961...ffc Det er helt greit, men hun har fremdeles ikke rett på dagvakter av den grunn. Anonymkode: 21a2f...23c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå