AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Har inntrykk av at kjærligheten i dag er vanskelig å finne. Det til tross for at vi har sosiale medier og alt mulig. Var det like vanskelig før i tida å finne kjærligheten? Eller var det enklere for 20-40 år siden? Anonymkode: 4b7db...e08
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Nei er 50 + og aldri fått de jeg har vært forelsket i. Ergo fant aldri kjærligheten Anonymkode: d86e8...96e 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Enklere for kvinner, vanskeligere for de fleste menn. Datingmarkedet er som Sovietunionens kollaps. Med en markedsliberalisering som i realiteten endte med at en liten gruppe menn på toppen stakk av med alle damene/verdiene. Resten sitter igjen med smuler og drømmer om det gode livet i gamle dager. Anonymkode: 6423a...52d 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enklere for kvinner, vanskeligere for de fleste menn. Datingmarkedet er som Sovietunionens kollaps. Med en markedsliberalisering som i realiteten endte med at en liten gruppe menn på toppen stakk av med alle damene/verdiene. Resten sitter igjen med smuler og drømmer om det gode livet i gamle dager. Anonymkode: 6423a...52d ok - så det var altså "bedre" før? Enklere for damene, og vanskeligere for menn. Er det enklere for menn i dag? Anonymkode: 4b7db...e08
powerpuffen Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Jeg tror ikke nødvendigvis det er noe lettere eller vanskeligere i dag enn før. Den store forandringen, etter min mening, er at folk før i tiden holdt seg til sin utkårede. I dag er andre mennesker tilgjengelig overalt, og mange tror at gresset er grønnere. 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Kjærlighet mellom menn og kvinner har aldri eksistert. Før var det som nå; basert på hormoner og felles forståelse for å hjelpe hverandre rent praktisk. Nå som kvinner blir nedrent av muligheter og har velferdsstaten til å overta økonomisk for en mann, så trenger de heller ikke "elske" noen. Anonymkode: de9ee...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Tror det er som nevnt over vanskeligere for menn flest i dag, mens det for kvinner er enklere enn noen gang før. Så er det og noen få menn det er enklere for nå. Et fritt marked skaper noen få vinnere, mens de fleste taper Anonymkode: 41332...226 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 Nesten ingen kvinner ønsker å møte gjennomsnittlige kjekke menn for å kose idag, de venter alle på sin tur med en rik modell/supermann/chad. Som sikkert er rundt 5% om ikke mindre. De resterende 10-15% i toppsjiktet er typisk fotballspillere, pappagutter, samfunnsleder typer. Blitt vanskeligere for disse også. Resten av oss får kun middagsdates beste scenario, hvis ikke må vi senke standarden flere hakk. Anonymkode: 3eb5e...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nesten ingen kvinner ønsker å møte gjennomsnittlige kjekke menn for å kose idag, de venter alle på sin tur med en rik modell/supermann/chad. Som sikkert er rundt 5% om ikke mindre. De resterende 10-15% i toppsjiktet er typisk fotballspillere, pappagutter, samfunnsleder typer. Blitt vanskeligere for disse også. Resten av oss får kun middagsdates beste scenario, hvis ikke må vi senke standarden flere hakk. Anonymkode: 3eb5e...6ee Merkelig, men jeg tror ikke vi lever på samme planet. Det ligner i hvertfall ikke på det jeg observerer av pardannelser hos yngre kolleger, og venner av mine barn. Anonymkode: cdfc7...971 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 Ikke egentlig, men forhold varte lengre. Mindre tilfeldig sex, forhold som avbrytes ved den minste bagatell, og nær garanterte skilsmisser. Ingen mulighet for å "dra til Danmark". Kjønnsproblematikken vi har i dag fantes i mye mindre grad, siden lange forhold og eliminasjonsmetoden fører til at de fleste endte opp med en varig partner. Bakdelen av dette var selvsagt at flere ble værende i usunne forhold. Anonymkode: 14be8...277 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er som nevnt over vanskeligere for menn flest i dag, Ikke enig. Større muligheter i dag, en må bare komme seg vekk fra skjermen av og til. Før hadde vi bare utelivet, og andre sosiale arenaer. Nå har vi nettet i tillegg, en må kombinere. Ungdommen har en egen evne til ikke å se mulighetene, bare sitte fremfor skjermen å sutre. Hilsen mann. Anonymkode: 64550...f22 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 Ja, jeg tror det var enklere før for alle parter. Man var mer villig til å tilpasse seg den man fant. Tenkte ikke at det kunne være noe bedre bak neste sveip, liksom. Menn var mer villige til å være i forhold. Kvinner var lettere å sjekke opp. Anonymkode: 95a6b...df4 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg tror det var enklere før for alle parter. Man var mer villig til å tilpasse seg den man fant. Tenkte ikke at det kunne være noe bedre bak neste sveip, liksom. Menn var mer villige til å være i forhold. Kvinner var lettere å sjekke opp. Anonymkode: 95a6b...df4 10/10. Anonymkode: de9ee...5c6
MissIndependent45 Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 Nei. I gamle dager måtte damer ta til takke med hva de fikk fordi de ikke hadde samme utdannelse/jobb til å klare seg selv på samme måte som i dag. Dessuten var det forventet at damer SKULLE ha mann og barn uansett. Dermed ble det mange ulykkelige ekteskap. Det er faktisk ikke sånn at disse såkalte "toppmennene" har 150 damer gående på gress mens andre "stakkarer" sitter og ikke får noen ting. Normale menn klarer helt fint å få et forhold dersom han er interessert i det. De som derimot ikke får det, eller "får pult", er tapere som tror at de fineste jentene skal ta til takke med bitre guttemenn som tror vi fremdeles lever i 1950. Det er et stort fremskritt at damer ikke lenger må gå inn i et dårlig ekteskap med skrotnissen på nabogården fordi hun ikke kunne klare seg alene. Likestilling heter det. 5 1 3
Tt12 Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 Mitt inntrykk er at det er enklere for de fleste damer, og vanskeligere for de fleste menn. Da damer generelt krever mer fra en partner enn det menn gjør. Slik at damer generlt sett har en høyere verdi på dateing makedet.
I Grosny Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har inntrykk av at kjærligheten i dag er vanskelig å finne. Det til tross for at vi har sosiale medier og alt mulig. Var det like vanskelig før i tida å finne kjærligheten? Eller var det enklere for 20-40 år siden? Anonymkode: 4b7db...e08 jeg tror det var enklere før, for da hadde vi ikke sosiale medier, og jeg tror det førte til at man så flere mennesker IRL (in real life). Jeg tror man trenger å møte mennesker med alle sanser for at det skal bli interessant. Møter man noen på nettet så kan man se at noe intellektuelt stemmer, og muligens ei ønskeliste, men det maksimale man kan oppnå er en avtale om IRL møte. Jeg nettdatet for mer enn ti år siden og det viste seg at bare ca ett av ti IRL møter var suksess. Noe som var stusselig var at når man begynte å bli kjent på nett så nærmet IRL-møtet seg, et møte som altså 9 av 10 ganger skullle bli avslutningen på en hyggelig nettkommunikasjon. Sosiale medier og dataspill stjeler så mye tid at det blir mindre tid til å møte mennesker IRL. Endret 28. august 2022 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 Det er ikke lettere for kvinner! Vi ønsker et godt forhold, ikke noen som bare vil ligge med oss sånn helt uforpliktende. Det var lettere før. Anonymkode: 95a6b...df4 5
Tt12 Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke lettere for kvinner! Vi ønsker et godt forhold, ikke noen som bare vil ligge med oss sånn helt uforpliktende. Det var lettere før. Anonymkode: 95a6b...df4 Tror du ikke at problemet var at tidligere var kvinner langt mer avhengig av menn, Og dermed ente opp i forhold de følte de ikke kunne forlate av blant annet økonomiske hensyn? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Tt12 skrev (1 minutt siden): Tror du ikke at problemet var at tidligere var kvinner langt mer avhengig av menn, Og dermed ente opp i forhold de følte de ikke kunne forlate av blant annet økonomiske hensyn? Om man snakker for 50 år og mer så. Jeg trodde vi snakket før og etter nettdating. Hovedinnlegget skrev vel noe om for 20 år siden? Anonymkode: 95a6b...df4 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Det var enklere før, fordi det var færre valg, og begge kjønn var mer villige til å være i langvarige/livsvarige forhold. Tror en del forveksler sex med kjærlighet. Denne tråden handler om å finne kjærligheten. For mange kvinner er det lett å få seg et ligg, men det er ikke nødvendigvis lettere for kvinner enn for menn å finne kjærligheten/et langvarig forhold. Hele grunnen til at det er lett for kvinner å få seg et ligg, er jo at flere menn enn kvinner ønsker tilfeldig sex, mens kvinner flest ønsker forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå