Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som jeg føler ikke følger med på noe, fordi hun ikke gidder. Når jeg snakker med henne om noe, vet hun ikke hva ting er, hun glemmer ting hele tiden og det er alltid folk rundt henne som tar initiativ hvis noe skal skje. Også klager hun hvis hun ikke gjør noen ting. 

Om jeg tar initiativ med henne bidrar hun ikke med noe, og jeg må finne ut av alt, om når vi skal møtes, hvor, hvem som skal bli med og hva eventuelt vi skal ta med å spise. Når jeg spør henne om hun f.eks. sjekket når bussen går, har hun glemt det og blir for sen. Om vi blir enige om å dra på et arrangement gidder hun ikke søke opp og sjekke når ting begynner, hvor man får tak i billett, hvor lenge ting varer. 

Om jeg inviterer henne med på noe sier hun ja, men kommer på når det nærmer seg at hun hadde lagt andre planer tidligere som hun ikke har husket. 

Hvis jeg spør om hun kan ta med noe, glemmer hun ofte det og.

Det høres ut som hun ikke er interessert i å være med, men hun er slik med alle, også kjæresten sin. Veldig vimsete, og det plager meg at hun er tiltaksløs. Jeg liker å henge med henne, men det er jeg som ordner alt... 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende hun har en diagnose eller to? Som f.eks ADHD (som er en populær diagnose hos kvinner i dag), depresjon, bipolar osv. 

Anonymkode: 21298...287

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker også en diagnose. 

Anonymkode: c3c44...96b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sånn, da jeg var yngre. Har adhd 🫣  planlegging er noe drit 🤭

• Liker 1
Skrevet

Det høres nesten ut som en diagnose her, men vanskelig å si noe om uten å kjenne henne bedre. 

Jeg skjønner at det er slitsomt og irriterende for deg, men hva med å finne på ting som ikke krever mye planlegging når dere skal være sammen. Du liker jo å være sammen med henne, skriver du, så da kan jo det være løsningen slik at du slipper irritasjon og frustrasjon.

Anonymkode: d696c...f8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan det hende hun har en diagnose eller to? Som f.eks ADHD (som er en populær diagnose hos kvinner i dag), depresjon, bipolar osv. 

Anonymkode: 21298...287

Eller kan det hende at kvinner ikke har blitt diagnostisert fordi ADHD utarter seg annerledes hos kvinner og at kvinner først nå får høre om hvilke symptomer som er ADHD. 

Til Ts, det høres ut som en diagnose, eller rett og slett at hun ikke har lært seg det, fordi alle rundt henne ordner opp allikevel. 

Anonymkode: 1cc3c...368

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Men det går faktisk an og være svimete og tiltaksløs, uten diagnose 👀🏻 Noen er jo bare sånn 🤷🏼

Skrevet
Friendss skrev (8 timer siden):

Har ei venninne som jeg føler ikke følger med på noe, fordi hun ikke gidder. Når jeg snakker med henne om noe, vet hun ikke hva ting er, hun glemmer ting hele tiden og det er alltid folk rundt henne som tar initiativ hvis noe skal skje. Også klager hun hvis hun ikke gjør noen ting. 

Om jeg tar initiativ med henne bidrar hun ikke med noe, og jeg må finne ut av alt, om når vi skal møtes, hvor, hvem som skal bli med og hva eventuelt vi skal ta med å spise. Når jeg spør henne om hun f.eks. sjekket når bussen går, har hun glemt det og blir for sen. Om vi blir enige om å dra på et arrangement gidder hun ikke søke opp og sjekke når ting begynner, hvor man får tak i billett, hvor lenge ting varer. 

Om jeg inviterer henne med på noe sier hun ja, men kommer på når det nærmer seg at hun hadde lagt andre planer tidligere som hun ikke har husket. 

Hvis jeg spør om hun kan ta med noe, glemmer hun ofte det og.

Det høres ut som hun ikke er interessert i å være med, men hun er slik med alle, også kjæresten sin. Veldig vimsete, og det plager meg at hun er tiltaksløs. Jeg liker å henge med henne, men det er jeg som ordner alt... 

adhd ! 

Anonymkode: 945be...328

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (3 timer siden):

Men det går faktisk an og være svimete og tiltaksløs, uten diagnose 👀🏻 Noen er jo bare sånn 🤷🏼

Ja det er klart. Men om man har forsøkt å skjerpe seg hele livet, og likevel sitter igjen like svimete som voksen 30+ er det ofte mer en bare vanlig medfødt ‘vimsing’.

Anonymkode: e66bf...c91

Skrevet

Dette høres ut som adhd uoppmerksom type. Les om tema og se om du ikke kjenner igjen trekk hos venninna di. 

Anonymkode: e66bf...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...