AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Alltid spennende å høre! Her har slimproppen gått,å har mensmurring(kraftige kynnere) er i uke 37+3 Anonymkode: c6ab3...158
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Jeg ble dårlig i magen 😅 Hadde gått en lang tur med samboer etter middag kvelden før termin, måtte rett på do da jeg kom hjem. Hadde sjuke magekramper og var redd for at jeg var blitt matforgiftet. Etter hvert ble det klart at det jeg trodde var magekramper var rier, og sønnen vår ble født 5 timer senere. Anonymkode: 382f7...76e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Ingenting. Vannet gikk helt plutselig og riene begynte i uke 38 Anonymkode: 8c095...96c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Er i uke 36 og er spent selv. Jeg ser for meg at jeg våkner med rier på natten, men det er jo ikke sikkert det skjer. Har plutselig klart å tenke over at det kan jo starte hvor som helst. Så nå vurderer jeg å pakke fødebagen og ha den i bilen slik den er tilgjengelig. Håper selvsagt at jeg får noen tegn sånn jeg kan være litt forberedt. Anonymkode: eac96...ad9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Har født 3 barn, og her har det ikke vært noen tegn før riene begynte og babyen var ute noen timer senere. Ingen modningsrier eller hyppigere kynnere, ingen slimpropp eller merket noe nedpress. Magen sank ikke før fødslene har kommet godt i gang. Null tegn. Så sånn utover det at jeg var innenfor termin har fødslene mine kommet overraskende på meg. Anonymkode: 2b2aa...832
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er i uke 36 og er spent selv. Jeg ser for meg at jeg våkner med rier på natten, men det er jo ikke sikkert det skjer. Har plutselig klart å tenke over at det kan jo starte hvor som helst. Så nå vurderer jeg å pakke fødebagen og ha den i bilen slik den er tilgjengelig. Håper selvsagt at jeg får noen tegn sånn jeg kan være litt forberedt. Anonymkode: eac96...ad9 Hadde helt klart ordnet fødebaggen, eller i det minste hatt en liste å pakke etter sånn at du slipper å prøve å tenke på om det er noe du har glemt. Anonymkode: edd37...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 Jeg husker ikke helt, men jeg tror jeg sluttet å ha kynnere en uke eller to før fødsel. Kan ikke huske at jeg hadde kynnere den tiden og jeg var plaget med kynnere fra halvveis i svangerskapet. Vannet gikk i uke 39. Anonymkode: 6e815...1cb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde helt klart ordnet fødebaggen, eller i det minste hatt en liste å pakke etter sånn at du slipper å prøve å tenke på om det er noe du har glemt. Anonymkode: edd37...d1f Enig. Jeg hadde fødebagen klar i uke 30, og det kan virke for noen veldig tidlig, men den stod der og plagde ingen. Det var veldig praktisk når jeg ble innlagt med for tidlige rier ca. 2 dager etter at den fødebagen ble pakket Anonymkode: 10fb1...9b3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Ingen. Våknet av rier på natta Anonymkode: 24991...b61
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Jeg hadde fødebagen klar i uke 30, og det kan virke for noen veldig tidlig, men den stod der og plagde ingen. Det var veldig praktisk når jeg ble innlagt med for tidlige rier ca. 2 dager etter at den fødebagen ble pakket Anonymkode: 10fb1...9b3 Skader ingen å være forberedt 🙌🏼 Anonymkode: edd37...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 Skulle på do kl 03 på natta dagen før termin. Da gikk slimproppen og riene kom umiddelbart. Svake og uregelmessige. Ble innlagt 15 timer etterpå med 3 cm åpning. Ungen ble født 40 timer etter første rie🙄😂 Anonymkode: 2f2e1...d08
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 Ble satt i gang 11 dager over termin. Ingen slimpropp eller noen ting 😅 Anonymkode: e5709...45d
Arkana Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Ingen som helst tegn på fødsel før vannet plutselig gikk tidlig om morgenen en uke før termin.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Vannet gikk rett over midnatt dagen før termin og baby ble født noen timer senere. Hadde absolutt ingen tegn. Jordmor regnet med at jeg kom til å gå maks overtid siden jeg ikke merket noe som helst og var førstegangs, så jeg hadde ikke pakket bag eller i det hele tatt planlagt hva jeg skulle ha med meg, heh. Ikke gjør som meg! 😇 Anonymkode: 8ff58...796
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 Har to barn, begge ganger våknet jeg med rier kl 05-06, og at slimproppen gikk. Ingen forvarsel. Fødte i uke 39 og 37 Anonymkode: 71e4c...d96
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Slimproppen gikk et døgn før. Var dårlig i magen og ble akutt trøtt slik at jeg bare måtte legge meg ned å sove i 5-6 timer midt på dagen. Når jeg våknet kjente jeg ingenting og lå i ro en stund, men tenkte at «når jeg står opp nå så går vannet.» Fikk mannen til å komme med et håndkle og joda vannet gikk i dét jeg reiste meg opp og riene startet kort tid etter. Andre gang ble jeg strippet en uke før jeg fødte. Slimproppen gikk i flere omganger og ble mer og mer blodig. Ble dårlig i magen igjen og når jeg kjente at jeg ble stuptrøtt forsto jeg at jeg snart skulle føde. Våknet opp fra hvilen med rier, vannet ble tatt på føden. Anonymkode: f4af4...1e8
Førstegangsmamma-- Skrevet 30. august 2022 #19 Skrevet 30. august 2022 Hadde veldig sterke og langvarige kynnere i 4-5 dager før termin. Jordmor og lege kjente på magen min da jeg la meg ned på benken (på kontroll) og sa at nå var det like før. Vannet gikk helt plutselig kvelden før termin. Fikk litt sånn mens-murring-følelse som tok seg gradvis opp, og var hjemme 5-6 timer før jeg dro på sykehuset. Var på sykehuset i 9-10 timer før babyen kom. Totalt 16 timer etter at vannet gikk. Veldig rask fødsel for å være førstegangs, sa de 👍
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 Slimproppen gikk over ca 1 uke. Fikk så rier av og på i ett døgn før de ble regelmessige. Fødte ett døgn etter det. Anonymkode: 834e4...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå