Gå til innhold

Barn og matvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært alene med barn i 11 år, har jeg mistet den store interessen for å lage mat. 11-åringen er veldig enkel i matveien, så jeg kan sjelden eksperimentere med maten, så det unner jeg meg heller ute på restaurant en sjelden gang.

Men frokost er et problem. Selv er jeg vant til å spise 2 brødskiver og et glass melk hver morgen. Noen ganger spiser jeg grøt, rundstykker, musli og yougurt. Men jeg er ikke så fan av varm mat til frokost (vafler, pannekaker, egg, etc) og har heller ikke tid til å lage sånt før jobb.

11-åringen er veldig lei brød, og spiser det minst mulig. Hun vil gjerne ha "fancy" matboks, med wraps, pasta, osv, og jeg har sagt at hun gjerne må lage det selv! Men hvis jeg skal gjøre det, så blir det brød/baguett/rundstykke og frukt.

Hva spiser deres barn og hvor mye gjør de selv?

Anonymkode: b316c...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke kommet til å lage matpakke til en 11-åring uansett, det er de store nok til å fikse selv. Unntak om jeg lager noe godt til meg selv, og like gjerne da kan lage til flere.

Anonymkode: a9d32...d6b

Skrevet

Jeg har en på 11 og lager matpakker med glede, han er så stor og gjør så mye selv men akkurat matpakken vil jeg stå for.. Er ikke at han ikke selv kan gjøre det men jeg koser meg med det, små gleder... 😄 

Uansett, jeg lager som regel brødskiver da det er det han liker best. En gang eller to i uka så er det wraps, middagsrester eller pastasalat hvis han vil ha. Blir oftere slik mat på slutten av hvert halvår for da er han litt lei av det meste som er matpakkemat. Så slenger jeg som regel med noe grønnsaker/frukt, smoothie, babybel, nøtter ol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...