AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Del Skrevet 28. august 2022 Jeg har fibromyalgi og har dårlige perioder. I de periodene må jeg takke nei hvis venner inviterer på noe. Da svarer de god bedring. Jeg føler at det blir litt feil å si det, for jeg blir jo aldri bra. Anonymkode: 68e6b...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Del Skrevet 28. august 2022 Det er en standard, innøvd høflighetsfrase, hadde ikke lagt så mye i det, med mindre du ønsker å opplyse de om din situasjon, og hvordan du ser på fremtiden. Anonymkode: 75b39...3e8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en standard, innøvd høflighetsfrase, hadde ikke lagt så mye i det, med mindre du ønsker å opplyse de om din situasjon, og hvordan du ser på fremtiden. Anonymkode: 75b39...3e8 De vet om min situasjon. Men kanskje de tror at jeg kan bli frisk igjen Anonymkode: 68e6b...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lija Skrevet 28. august 2022 #4 Del Skrevet 28. august 2022 (endret) | Endret 26. september 2022 av Lija Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 28. august 2022 #5 Del Skrevet 28. august 2022 Som du selv skriver, i de dårlige periodene. De ønsker deg gjerne god bedring fra de, for de vet du har gode og dårlige perioder 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 28. august 2022 #6 Del Skrevet 28. august 2022 Du sier det jo selv, du har dårligere perioder. De ønsker at du skal komme deg ut av den dårlige perioden, derav god bedring. Hvis du blir støtt av det må du si ifra. Jeg hadde nok sagt god bedring jeg også, dersom noen hadde takket nei til ting fordi de hadde vondt i kroppen. Man ønsker dem rett og slett bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Del Skrevet 28. august 2022 Skal det være feil å nå da… Anonymkode: 4b37c...8bd 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fibromyalgi og har dårlige perioder. I de periodene må jeg takke nei hvis venner inviterer på noe. Da svarer de god bedring. Jeg føler at det blir litt feil å si det, for jeg blir jo aldri bra. Anonymkode: 68e6b...571 Du skriver du har dårlige perioder- og da må takkke nei. Så de mener vel det da. God bedring- som i håper du snart er tilbake i litt bedre form. ? Anonymkode: 6be3a...931 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillejeg Skrevet 28. august 2022 #9 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De vet om min situasjon. Men kanskje de tror at jeg kan bli frisk igjen Anonymkode: 68e6b...571 De vet at du har gode perioder der du kan være med på ting og ønsker deg god bedring og at du snart er tilbake i en slik periode 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De vet om min situasjon. Men kanskje de tror at jeg kan bli frisk igjen Anonymkode: 68e6b...571 Har fibro selv. Syns ikke det er feil når noen ønsker meg god bedring- for som du selv sier er noen perioder så dårlig at du ikke kan delta, og det betyr jo heldigvis at noen perioder er bedre. Formen min varierer selvsagt, og god bedring betyr bare at de ønsker at vi skal bli bedre, selv om vi ikke blir "friskemeldt". Det er en talemåte for å uttrykke sympati og omsorg. D Fibro er noe herk, men det er heldigvis ikke alle dager som er ille 😊, og vi må selv velge hva vi fokuserer på. Delta på det du klarer- når du klarer det. Takk for invitasjoner også når du må melde avbud, sånn at de fortsetter å invitere deg. Hva mener du de egentlig skulle sagt?? De har ikke avskrevet deg- pass på at du selv heller ikke gjør det ❤️ Anonymkode: b0630...95d 1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 28. august 2022 #11 Del Skrevet 28. august 2022 Men hvis du føler det blir feil å si det så ikke si det selv! Men å drive å være politi på hva andre sier når de prøver å være omsorgsfull og hyggelig, har du ikke annet å bruke kreftene på? Er selv kronisk syk, og i dårlige perioder så orker jeg ikke gjøre noe, men det er jo bedring å få en bedre periode. Fulgte en del på sosiale medier (før jeg innså at det var skadelig for helsa mi) som var så oppgitt over at noen sa "god bedring" til de som var kronisk syk, fordi det bare minnet på om at de aldri kom til å bli frisk igjen. Men man kan jo få det bedre? Selv sier jeg "håper du får noen gode øyeblikk denne helgen" eller lignende. Måtte selv avlyse en avtale denne helgen og fikk "God bedring og hvil deg godt", synes det var nydelig jeg. Tenk å ha omsorgsfulle venner som forstår at man trenger hvile, aksepterer å bli nedprioritert for helsa mi og ønsker at jeg skal få det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 28. august 2022 #12 Del Skrevet 28. august 2022 Rainstorm skrev (1 minutt siden): Men hvis du føler det blir feil å si det så ikke si det selv! Men å drive å være politi på hva andre sier når de prøver å være omsorgsfull og hyggelig, har du ikke annet å bruke kreftene på? Er selv kronisk syk, og i dårlige perioder så orker jeg ikke gjøre noe, men det er jo bedring å få en bedre periode. Fulgte en del på sosiale medier (før jeg innså at det var skadelig for helsa mi) som var så oppgitt over at noen sa "god bedring" til de som var kronisk syk, fordi det bare minnet på om at de aldri kom til å bli frisk igjen. Men man kan jo få det bedre? Selv sier jeg "håper du får noen gode øyeblikk denne helgen" eller lignende. Måtte selv avlyse en avtale denne helgen og fikk "God bedring og hvil deg godt", synes det var nydelig jeg. Tenk å ha omsorgsfulle venner som forstår at man trenger hvile, aksepterer å bli nedprioritert for helsa mi og ønsker at jeg skal få det bedre. Helt enig! Mine venner vet at jeg har kronisk sykdom og diverse plager. Jeg blir glad for hyggelige kommentarer som "god bedring- vi tar det en annen gang" osv. Skal man være hårsår for at ønske om god bedring selv om man aldri blir helt frisk, "sensurerer" man bort andres måte å uttrykke omsorg. Kan skjønne at det på en virkelig dårlig dag kan kjennes "feil" og ironisk, men når man tenker seg om er det vel den dårlige dagen som gjør at det føles "feil", og ikke at det er feil å si at de ønsker deg god bedring? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Del Skrevet 28. august 2022 Så lenge det er godt ment så tenker jeg det er en positiv kommentar å få selv om den ikke er helt treffende. Anonymkode: 4a738...f09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Del Skrevet 28. august 2022 Det ligger i ordet for min del, at man ønsker personen bedring. Det betyr ikke at man tenker noen blir helt frisk, men håper du føler det bedre snart Anonymkode: 020fd...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #15 Del Skrevet 28. august 2022 Scoops skrev (8 timer siden): Som du selv skriver, i de dårlige periodene. De ønsker deg gjerne god bedring fra de, for de vet du har gode og dårlige perioder Dette. Jeg har selv fm og et par andre diagnoser som gjør at formen går veldig opp og ned. Når jeg må avlyse avtaler eller si nei til å møte venner pga dette, så sier de jo alltid «god bedring». Jeg syns det er fint jeg, de viser omtanke, og ønsker meg god bedring fra den dårlige perioden. Anonymkode: 35ae7...404 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #16 Del Skrevet 28. august 2022 Jeg er også kronisk syk og har gode og dårlige perioder, og må noen ganger takke nei/avlyse om jeg er dårlig. Jeg har aldri tenkt at det er feil når noen ønsker meg god bedring, det får være måte på hvor krenket man skal bli av alt mulig. Det er en hyggelig og innøvd frase man sier, det betyr enten ingenting, eller at vedkommende ønsker en en god periode el. Anonymkode: ee66f...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg har også fibro, og får både høre "god bedring" og sier det selv til fibro - venninner når de er inne i dårlige perioder. Mener jo god bedring, ikke at de skal bli frisk, men at de skal bli bedre enn det de er i de dårlige perioder. Aldri tenkt at det er feil... 🤔 Anonymkode: 66fb7...252 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Del Skrevet 29. august 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Skal det være feil å nå da… Anonymkode: 4b37c...8bd '' Anonymkode: 2c13a...88c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Del Skrevet 29. august 2022 ref krenket, ts blir jo krenket av at de sier god bedring... Anonymkode: 2e4e2...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. august 2022 #20 Del Skrevet 29. august 2022 Det er i hvert fall godt når noen viser omsorg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå