AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Slik ting er nå så har ikke jeg råd til å flytte for meg selv. Jeg jobber i barnehage og han tjener gode penger som siviløkonom. Det er trist at det er sånn, men slik er det. Jeg prøver å spare unna litt, og har blitt flinkere til å legge unna og at han også må bidra mer økonomisk. Jeg har vært tydelig på at han tjener mer enn meg og at han derfor også må bidra mer. Han forstår det. Jeg gjør jo også mer hjemme enn han. Det han derimot ikke vet er at følelsene mine for han er helt borte. Det har de vært en stund og det ble enda tydeligere under pandemien. Jeg hadde et ønske om å flytte for meg selv, men hadde ikke mulighet til det før heller. Da sier det seg selv at nå som alt blir dyrere så går det heller ikke. Jeg syns det er trist at det har blitt sånn, men jeg har ikke råd til å betale for ungene, egen husleie, dyr strøm + alt det det koster å bo og leve når man oppdrar 2 barn 50/50 også. På en så dårlig lønn jeg har. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, kanskje få støtte? Kanskje er det andre her som har det slik som meg selv? Eller kjenner noen som har det slil. Dette gjør at jeg føler meg ensom, selv om jeg har fortalt det til ei venninne og får støtte der. Jeg har nå en sparekonto som vokser sakte men sikkert. Men det er fortsatt for lite til at jeg vil få et godt liv om jeg flytter for meg selv for det. Uansett hva jeg gjør så føler jeg meg fanget. Heldigvis krangler vi ikke. Men det går vel heller på at jeg ikke bryr meg/er apatisk og at han ser mye sport på tv i helgene, mens jeg er med barna, eller gjør andre ting. Hvor mye trenger man egentlig idag for å leve på min lønn, mens jeg forsørger 2 barn og må leie en leillighet? Føler ikke akkuratt at jeg hverken har lykkes med livet eller kjenner på en enorm glede i hverdagen over dette. MEN jeg har det tross alt bedre når han også bidrar økonomisk enn at jeg bor alene med vesentlig dårligere økonomi. det hjelper litt. Anonymkode: f1de7...12a 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Har ikke noen svar, men er i akkurat amme situasjon som deg. Det et tungt å bo med en man ikke elsker, men jeg aner heller ikke hvordan jeg skal klare det økonomisk å bo alene. ❤️ Anonymkode: bb030...94e 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det han derimot ikke vet er at følelsene mine for han er helt borte. Dere sover på hvert deres rom, så noen stor hemmelighet er det vel ikke akkurat. Det samme gjelder vel for han. Anonymkode: 4262e...59e 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Hvor mye du trenger avhenger jo veldig av hvor i landet du bor, hvor gamle ungene er, om dere skal ha 50/50 o.l. Vil tro banken kan hjelpe deg å sette opp et regnestykke Anonymkode: a31e9...4af 3
Gjest supernova_87 Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Men hvis du uansett skal bo med ham en stund til, hva med å snakke med ham? Prøve å få det til å fungere? Jeg synes ikke det er særlig snilt å føre noen bak lyset på den måten. Om du uansett må vente med å starte for deg selv, hva med å bruke denne tiden til å gi dere en sjanse?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Hva med å gjøre en innsatts for å få ting til å fungere? Anonymkode: 855df...48f 6
Pysa Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Husk at å leve slik du gjør nå også har en pris, selv om den ikke måles i kroner og øre. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 Pysa skrev (Akkurat nå): Husk at å leve slik du gjør nå også har en pris, selv om den ikke måles i kroner og øre. På samme måte som det å få det til igjen, har en verdi, som ikke kan måles i kroner og øre. Anonymkode: 4262e...59e
Pysa Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På samme måte som det å få det til igjen, har en verdi, som ikke kan måles i kroner og øre. Anonymkode: 4262e...59e Absolutt!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 Pysa skrev (1 minutt siden): Absolutt! Så lenge det verken er vold eller krangling inne i bildet, så ser jeg ikke hva grunnen er for at de ikke prøver. Hun beskriver begge to som apatiske. Dersom de kun splitter opp, så vil denne tendensen bare fortsette. Mulig at de vil finne seg nye partnere, og blomstre opp litt, men så vil det jo gå tilbake til slik det er nå. Hvis de i stedet snakker sammen og bestemmer seg for å snu på livet sitt, så vil det ikke bare kunne bli et godt forhold å være i, men de vil også kunne utvikle seg som mennesker. Ikke minst har ungene godt av foreldre som tar tak når ting går trått, og klarer å snu det triste til noe fint. Anonymkode: 4262e...59e 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Har det helt likt jeg også. Er så lei. Anonymkode: fe7ad...3a2
Anelie Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 (endret) Trist Endret 28. august 2022 av Anelie
Gjest Chroma Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 Forstår at du har det vanskelig, men synes også at det er stygt å spare penger bak ryggen hans, øremerket et brudd som partner ikke aner noe om.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 Chroma skrev (Akkurat nå): Forstår at du har det vanskelig, men synes også at det er stygt å spare penger bak ryggen hans, øremerket et brudd som partner ikke aner noe om. Enig. Skikkelig råttent gjort. Og ikke nok med det. Du forventer at han skal "bidra mer" sånn at du skal ha råd til å spare opp til å flytte ut bak hans rygg. Det er din egen feil at du valgte en karriere som ikke gir høyere lønn. Anonymkode: a780b...de7 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 Hos oss (i mitt tilfelle) ligger lojalitet i bunn, og det er sjeldent å finne nå til dags. Vi vet at livet skjer, og sånn er det bare. Kjærlighet for vår del er ikke beskrevet ut fra "kun romantiske følelser", men også massiv og overveldende respekt for hverandre, der man ikke ønsker å kaste bort og hviske ut alle årene man har vært sammen. Livet er faktisk gode og onde dager. Litt synd for din del at dere er så apatiske og sover på hvert deres rom, men i vårt tilfelle, selv om vi har sjeldent sex, så veies det opp med andre handlinger, der man viser at man bryr seg om hverandre. Anonymkode: ab6b8...462 3 3
Honeywell Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hos oss (i mitt tilfelle) ligger lojalitet i bunn, og det er sjeldent å finne nå til dags. Vi vet at livet skjer, og sånn er det bare. Kjærlighet for vår del er ikke beskrevet ut fra "kun romantiske følelser", men også massiv og overveldende respekt for hverandre, der man ikke ønsker å kaste bort og hviske ut alle årene man har vært sammen. Livet er faktisk gode og onde dager. Litt synd for din del at dere er så apatiske og sover på hvert deres rom, men i vårt tilfelle, selv om vi har sjeldent sex, så veies det opp med andre handlinger, der man viser at man bryr seg om hverandre. Anonymkode: ab6b8...462 Så fine verdier dere har. Forbilde for mange
Muskath Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 23 minutter siden, Chroma said: Forstår at du har det vanskelig, men synes også at det er stygt å spare penger bak ryggen hans, øremerket et brudd som partner ikke aner noe om. Det er jeg ikke enig i. Han må da ha peiling når de ikke deler soverom lenger.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 Honeywell skrev (12 minutter siden): Så fine verdier dere har. Forbilde for mange Og det er hun tydeligvis klar over selv litt av en formulering! Det er fine verdier, men det er ikke så sjeldent å finne, heldigvis. Anonymkode: 4262e...59e
Honeywell Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og det er hun tydeligvis klar over selv litt av en formulering! Det er fine verdier, men det er ikke så sjeldent å finne, heldigvis. Anonymkode: 4262e...59e Kjærligheten til partner kan vel forandre seg utover livet, til en annen type kjærlighet? Så lenge de begge trives i forholdet, så. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Gode følelser kan dyrkes frem igjen, men det krever innsats fra begge. Vi gikk i parterapi. Krevende, men vel verdt innsatsen. I dag har vi det veldig bra sammen. Anonymkode: 3be6b...9db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå