Gå til innhold

Forelder vil ikke betale for trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som er kravstor eller forelder som er gnien? Vi har gått fra hverandre og har et barn på 16 år. Barnet går på lagidrett og trener på gym for sitt velvære. Både lagidretter og studioet er viktig for barnets psykiske helse. Det er jeg som må sende krav til den andre forelderen for at barnet skal få dekt busskort(til skole) og treningsavgift månedlig og årlig. Ofte sender ikke den andre part betaling til meg og jeg må selv stå alene med utgifter. Til slutt ble jeg så lei at jeg søkte bidrag. Og det kom frem at den andre forelderen hadde nesten trippel inntekt over min. ( jeg går på AAP)Forøvrig klaget forelderen på vedtak over at den måtte betale bidrag, og klagen har behandlingstid på 8 mnd… nå vil ikke forelderen betale fir trening fordi det er for dyrt. Jeg er både sint og skuffet og må fortelle mitt barn at jeg ikke kan stå med utgiftene alene……Har dere noen synspunkt og tips på dette? Er jeg kor kravstor ? 

Anonymkode: 41c20...6d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg 16 åringen selv kan betale for. Han får få seg en jobb.

Anonymkode: 87bd1...e07

• Liker 2
Skrevet

Dere må jo bli enige tenker jeg , det er ikke en som kan bestemme at den andre skal betsle

Anonymkode: 09821...081

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo lett som en plett🙄 Nei, den andre forelderen må betale bidrag.

Anonymkode: 8fad3...8e3

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du er ikke for kravstor. Du får vel bidrag mens klagen skal behandles? Ville også fått innkreving av bidrag via Nav, sånn at du ikke er avhengig av den andres velvilje for å få pengene. 

Anonymkode: 0dcba...20b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere noen synspunkt og tips på dette? Er jeg kor kravstor ? 

selvsagt er du ikke for kravstor. Han må betale sin del. Kan barnet selv snakke med far om dette? Hvis ikke, stå på, du får det tilbake gjennom bidrag til slutt, men det kan ta lang tid. Min klagde også. Helt vanlig. Og han betaler null utenom tvangstrekk av bidrag. Ikke en bussbillett engang. 

Anonymkode: ecc50...0ad

Skrevet

Vil ikke den andre forelderen barnets beste??

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke for kravstor. Du får vel bidrag mens klagen skal behandles? Ville også fått innkreving av bidrag via Nav, sånn at du ikke er avhengig av den andres velvilje for å få pengene. 

Anonymkode: 0dcba...20b

Nei ingen bidrag enda. Da hadde jo pengene gått til utgiftene

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

selvsagt er du ikke for kravstor. Han må betale sin del. Kan barnet selv snakke med far om dette? Hvis ikke, stå på, du får det tilbake gjennom bidrag til slutt, men det kan ta lang tid. Min klagde også. Helt vanlig. Og han betaler null utenom tvangstrekk av bidrag. Ikke en bussbillett engang. 

Får vel bare vente til bidraget kommer. Men det kan desverre ta sin tid.

Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Vil ikke den andre forelderen barnets beste??

Skulle ønske forelderen såg barnet der

Skrevet

Det er frivillig å gå på fritidsaktiviteter så om den andre forelderen ikke har råd eller ikke vil betale halvparten av utgiftene i forbindelse med fritidsaktivitetene så er det ikke noe du får gjort noe med.

Anonymkode: 1dc33...9c5

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Måtte bare få perspektiv på dette fra andres synsvinkel enn min egen.Er skuffet, men har full forståelse for avgjørelsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor syns du 16åringen skal betale det selv? 

Tror du det er lett for en ungdom å få seg jobb i dag? Min 16åring prøver, men det er så og si umulig. 

Anonymkode: 6cb37...f76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke sikkert det er så enkelt når psykisk helse blir nevnt i innlegget.

Anonymkode: c36e6...d77

• Liker 1
Gjest rabrabara
Skrevet

Kjip og vanskelig eks høres det ut dom du har. Håper han vet at han må etterbetale dersom klagen ikke tas til følge. Og kjenner jev håper han blir nødt til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det står ingenting om at det er faren som er den foreldren som ikke betaler. 

Anonymkode: f5b02...1cb

• Liker 1
Skrevet
rabrabara skrev (9 minutter siden):

Kjip og vanskelig eks høres det ut dom du har. Håper han vet at han må etterbetale dersom klagen ikke tas til følge. Og kjenner jev håper han blir nødt til det. 

Hva om det er to kvinner som har barn sammen fks? Artig at du bare tar det for gitt at det er faren som kkke betaler. 

Anonymkode: f5b02...1cb

• Liker 1
Skrevet
rabrabara skrev (1 time siden):

Nå vet vi ingenting om bidragsgivers økonomiske situasjon, bortsett fra at hen tjener mer. Kan godt være hen ikke har rom i økonomien til det. Og bidragsgiver har heller ikke plikt til å bidra til slike utgifter utover bidraget. 

Anonymkode: aeffc...ae3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo lett som en plett🙄 Nei, den andre forelderen må betale bidrag.

Anonymkode: 8fad3...8e3

I dag er det lett for 16-åringer å få jobb, ja. Hvis de gidder å jobbe og klarer å møte opp. 

Anonymkode: 5965a...c6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I dag er det lett for 16-åringer å få jobb, ja. Hvis de gidder å jobbe og klarer å møte opp. 

Anonymkode: 5965a...c6b

Nei, det er ikke det. 

Anonymkode: 6cb37...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...