AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Sønnen vår har store smerter når han bæsjer og promper. Siden han gjør det hele tiden er det konstant gråting, det ødelegger også for søvnen hans. Har tatt det opp på helsestasjonen, de sier det er vanlig at baby har mange bæsjebleier i løpet av en dag og at det er vanlig med smerte i statten. Er det sånn for dere? Han kan bæsje mellom 2-13 bleier i løpet av en dag og promper i tillegg masse. Det er helt forferdelig å se at han plages sånn og det er i tillegg fryktelig slitsomt for oss at han sover dårlig og gråter mye. Prøvde å gå på melkefri diett I to uker, det ble kanskje marginalt bedre, men ikke nok til at vi tror det er årsaken så nå har jeg gått tilbake til å spise/drikke melkeprodukter. Noen som har råd? Anonymkode: f7c01...bdf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen vår har store smerter når han bæsjer og promper. Siden han gjør det hele tiden er det konstant gråting, det ødelegger også for søvnen hans. Har tatt det opp på helsestasjonen, de sier det er vanlig at baby har mange bæsjebleier i løpet av en dag og at det er vanlig med smerte i statten. Er det sånn for dere? Han kan bæsje mellom 2-13 bleier i løpet av en dag og promper i tillegg masse. Det er helt forferdelig å se at han plages sånn og det er i tillegg fryktelig slitsomt for oss at han sover dårlig og gråter mye. Prøvde å gå på melkefri diett I to uker, det ble kanskje marginalt bedre, men ikke nok til at vi tror det er årsaken så nå har jeg gått tilbake til å spise/drikke melkeprodukter. Noen som har råd? Anonymkode: f7c01...bdf Du må prøve melkefritt minst 8 uker for å se om det er en forskjell. Hvis det ble marginalt bedre ville jeg forsøkt igjen, for det kan bli mye bedre hvis du fullfører 8 uker. vi merker ikke ordentlig forkjell før etter 6 uker. Det er ikke normalt at babyer skal ha vondt hver gang de bæsjer. Ville tatt det med lege hvis helsestasjonen ikke gir noe hjelp. Anonymkode: 274a2...5bb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må prøve melkefritt minst 8 uker for å se om det er en forskjell. Hvis det ble marginalt bedre ville jeg forsøkt igjen, for det kan bli mye bedre hvis du fullfører 8 uker. vi merker ikke ordentlig forkjell før etter 6 uker. Det er ikke normalt at babyer skal ha vondt hver gang de bæsjer. Ville tatt det med lege hvis helsestasjonen ikke gir noe hjelp. Anonymkode: 274a2...5bb 8 uker høres voldsomt ut? Har du noe kilde på det? Flere plasser står det at det holder med én uke. Jeg gjør selvsagt alt for at han skal ha det bra, men denne dietten er såpass stor inngripen at det ikke er noe jeg vil gjøre bare for å gjøre det. Det er vanskelig nok å rekke å lage middag, men med melkefritt endte jeg opp med å droppe middag fordi det ikke var tid. Vi har en forsinket seksukerskontroll til uka så da skal vi snakke med lege. Anonymkode: f7c01...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 8 uker høres voldsomt ut? Har du noe kilde på det? Flere plasser står det at det holder med én uke. Jeg gjør selvsagt alt for at han skal ha det bra, men denne dietten er såpass stor inngripen at det ikke er noe jeg vil gjøre bare for å gjøre det. Det er vanskelig nok å rekke å lage middag, men med melkefritt endte jeg opp med å droppe middag fordi det ikke var tid. Vi har en forsinket seksukerskontroll til uka så da skal vi snakke med lege. Anonymkode: f7c01...bdf Kan du ikke bare spise mer råvarer? Poteter, kjøtt, fisk, supper, altså - masse som ikke inneholder melk. Forstår det er vanskelig, men jeg ville ikke kalt det så inngripende når barnet ditt kan få det mye bedre med det. Anonymkode: fb6df...acd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Sønnen min hadde Mye smerter og avføringsbleier hele tiden. De sa kolikk. Vet nå han har cøliaki. Og når har får gluten tåler han ikke laktose heller. Når han får glutenfritt så tåler han laktose. kan være alt fra umoden tarm (helt normalt), til intoleranse, allergi, infeksjon, irritabel tarm eller hva som helst Anonymkode: 79c1c...610
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sønnen min hadde Mye smerter og avføringsbleier hele tiden. De sa kolikk. Vet nå han har cøliaki. Og når har får gluten tåler han ikke laktose heller. Når han får glutenfritt så tåler han laktose. kan være alt fra umoden tarm (helt normalt), til intoleranse, allergi, infeksjon, irritabel tarm eller hva som helst Anonymkode: 79c1c...610 Kan fortelle deg at de også sa det han hadde var helt normalt, selvom det tydligvis ikke var det. datteren min klødde hele tiden på kroppen og helsestasjonen sa at det også var helt normalt. Nå får hun fler kremer og allergitablett daglig. Så det var heller ikke normalt. syns helsestasjonen ofte bare vil veie og måle og si alt er normalt. Og om vekten er lav (som den var for begge mine barn) så tar de bare ekstra timer. De finner aldri ut årsaken Anonymkode: 79c1c...610
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du ikke bare spise mer råvarer? Poteter, kjøtt, fisk, supper, altså - masse som ikke inneholder melk. Forstår det er vanskelig, men jeg ville ikke kalt det så inngripende når barnet ditt kan få det mye bedre med det. Anonymkode: fb6df...acd Det er jo uansett inngripende, det har gått mye i ferdigprodukter fordi han krever mye og da er det ikke mange valgalternativer. For min del er det en stor ekstra byrde å gå på melkefri diett så jeg vil vite at jeg ikke bare gjør det på måfå. Det var helsestasjonen som anbefalte oss å prøve melkefritt i to uker noe jeg gjorde. Hadde de sagt 8 uker hadde jeg gjort det. Kan du vise til hvor du har 8 uker fra? Jeg gjorde flere ting de ukene som også kan være grunnen til at det ble marginalt bedre (blant annet kuttet jeg Cola, kaffe og te) og jeg opplevde ikke at han ble verre igjen da jeg sluttet med melkefri diett. Anonymkode: f7c01...bdf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 8 uker høres voldsomt ut? Har du noe kilde på det? Flere plasser står det at det holder med én uke. Jeg gjør selvsagt alt for at han skal ha det bra, men denne dietten er såpass stor inngripen at det ikke er noe jeg vil gjøre bare for å gjøre det. Det er vanskelig nok å rekke å lage middag, men med melkefritt endte jeg opp med å droppe middag fordi det ikke var tid. Vi har en forsinket seksukerskontroll til uka så da skal vi snakke med lege. Anonymkode: f7c01...bdf Barnelegen sier det. Det kan ta 6 uker før melkeproteiner forlater kroppen til baby. Anonymkode: 274a2...5bb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnelegen sier det. Det kan ta 6 uker før melkeproteiner forlater kroppen til baby. Anonymkode: 274a2...5bb Dette kan jeg og bekrefte. Helsestasjon og fastlege sa at det holdt med 2 uker, men barnelege på sykehuset sa at det var tull og viss vass. Minst 6 uker fikk jeg beskjed om, samt droppe soya også... Anonymkode: 51d52...a8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnelegen sier det. Det kan ta 6 uker før melkeproteiner forlater kroppen til baby. Anonymkode: 274a2...5bb AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette kan jeg og bekrefte. Helsestasjon og fastlege sa at det holdt med 2 uker, men barnelege på sykehuset sa at det var tull og viss vass. Minst 6 uker fikk jeg beskjed om, samt droppe soya også... Anonymkode: 51d52...a8d Ok, takk skal dere ha. Jeg bestiller time hos barnelege, ser det er mulig å få time til uka allerede. Anonymkode: f7c01...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå