Gå til innhold

Hjelp til å montere IKEA møbler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med den tjenesten fra IKEA? :) Jeg har ti tusen tommeltotter og trenger hjelp!

Anonymkode: c88d0...754

Skrevet

Jeg brukte den i vår når jeg hadde «hundre» flatpakker fra ikea som skulle monteres. De er iallfall kjappere enn meg, har mer tålmodighet og bedre verktøy så jeg var veldig fornøyd. Men ikke la deg lure av de prisene (fra 299 eller hva de nå reklamerte for), reell pris er høyere (fant ingen med 299 i timepris, måtte opp på 550-600, som jeg forøvrig gladelig betalte for å slippe selv)

Anonymkode: 95393...d01

Skrevet

Jeg er ikke flink til sånt selv, men det ligger veldig bra videoer på youtube, om hvordan sette sammen de forskjellige møblene fra ikea. Da har det faktisk vært lett.

Anonymkode: 3a50a...832

Skrevet

Kommer an på hva du skal montere. Jeg har nettopp montert et kjøkken i 193 ulike deler, og det går søren meg med noen dagers arbeid for et par mann! I retrospekt skulle jeg definitivt fått monteringshjelp. Men Montera svarte ikke på gjentatte henvendelser, så da gjorde vi det selv. 

Er det et par kommoder klarer du det fint på egenhånd. Monteringsanvisningene kan du ikke ta feil av, og YouTube er knall. 

• Liker 1
Skrevet

Har montert utallige møbler/kjøkken fra ikea, men er håndverker så da har man jo fort en del utstyr og praktisk forståelse. De prisene IKEA har på disse tjenestene sine har jeg aldri hørt om noen faktisk har klart å få til. Det ender som regel med samme pris som om man hadde leid inn en lokal tømrer til å gjøre jobben, da blir det riktig nok ikke billig, så hvis man prøver litt selv og får det til er det jo en del å spare på det.  

Skrevet
Morten1 skrev (7 timer siden):

Har montert utallige møbler/kjøkken fra ikea, men er håndverker så da har man jo fort en del utstyr og praktisk forståelse. De prisene IKEA har på disse tjenestene sine har jeg aldri hørt om noen faktisk har klart å få til. Det ender som regel med samme pris som om man hadde leid inn en lokal tømrer til å gjøre jobben, da blir det riktig nok ikke billig, så hvis man prøver litt selv og får det til er det jo en del å spare på det.  

Jeg har ikke noe verktøy, noe basic jeg burde skaffe meg? Da tror jeg søren meg at jeg må prøve litt selv 😄 

Er det en standart skrujern str eller noe? Medium stjerne skrujern og unbrakonøkkel, kanskje? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen som har erfaring med den tjenesten fra IKEA? :) Jeg har ti tusen tommeltotter og trenger hjelp!

Har du ikke en litt Hot/sexy nabo? Så kan dere spille inn film sammen samtidig.

Anonymkode: ecff7...243

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke noe verktøy, noe basic jeg burde skaffe meg? Da tror jeg søren meg at jeg må prøve litt selv 😄 

Er det en standart skrujern str eller noe? Medium stjerne skrujern og unbrakonøkkel, kanskje? 

TS

Verktøysett får du kjøpt over alt. Ikea har ett med alt du trenger til en hundrelapp. 

https://www.ikea.com/no/no/p/fixa-verktoysett-17-deler-00169254/

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Ikea selger vel noen «verktøypakker» som passer det meste av møbler de selger. 

Anonymkode: 4592f...507

Skrevet

Altså, å leie inn folk for å montere IKEA-møbler? Det følger jo med en ganske god og lettforståelig manual, og nøyaktig det antall deler man trenger. 

Skjønner det om man er multiinvalid etter et mislykket fallskjermhopp og ikke har armer og bein lenger, men det kan ikke stå såååå dårlig til med leseforståelse, objektforståelse og innsatsvilje at selv IKEA-møbler er et uoverkommelig hinder..?  

• Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (22 minutter siden):

Altså, å leie inn folk for å montere IKEA-møbler? Det følger jo med en ganske god og lettforståelig manual, og nøyaktig det antall deler man trenger. 

Skjønner det om man er multiinvalid etter et mislykket fallskjermhopp og ikke har armer og bein lenger, men det kan ikke stå såååå dårlig til med leseforståelse, objektforståelse og innsatsvilje at selv IKEA-møbler er et uoverkommelig hinder..?  

Siden det er en tjeneste de tilbyr, regner jeg med at det er flere ubrukelige mennesker uten objekt forståelse og innsatsvilje der ute. Så deilig for deg at du var født sånn 😄 

Skrevet
43 minutter siden, newman01 said:

Vi er oppgående friske mennesker som er glade i bygge ikea-møbler sånn når man har ubegrenset med tid. Men når man har to barn og full jobb og har et helt kjøkken som skal monteres så kjøper man seg fri fra den jobben 😆

Hva er det som skal monteres, TS. 

Anonymkode: 4743e...a63

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er oppgående friske mennesker som er glade i bygge ikea-møbler sånn når man har ubegrenset med tid. Men når man har to barn og full jobb og har et helt kjøkken som skal monteres så kjøper man seg fri fra den jobben 😆

Hva er det som skal monteres, TS. 

Anonymkode: 4743e...a63

Det er selvfølgelig forskjell på et helt kjøkken og en Billy Bokhylle. Å leie inn folk som monterer et helt kjøkken ser jeg logikken og fornuften i, men det virket på meg som om trådstarter ønsket hjelp til noe rimelig basic. 

Blir nesten som Niklas Baarli som leide inn snekker for å slå inn en spiker i veggen for å henge opp et bilde... 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (5 timer siden):

Noen møbler kan være litt vrien å skru sammen. Særlig om en er alene. Monterte nylig et skoskap (ikke IKEA). Det var enkelt det. Helt til alle skap dørene skulle monteres inn i selve skapet eller «rammen». Holde døren i en bestemt høyde for så å klare å se + treffe hullet skruen og en plastdings skulle inn i. Og så er det 4 dører… 🙄 Jeg fikk hjelp, men det var ikke så enkelt for den kyndige heller. 

En annen ting er at det finnes mange med sykdommer og handikap som kan ha utfordringer med å montere slikt. 

Anonymkode: 5af9e...88f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...