Gå til innhold

Innmari Støl

India

Anbefalte innlegg

Jeg hadde min først time med aerobic og pilates her en dag.

men er noe innmari støl,spesielt i magen.

Når kan jeg trene igjen? Bør jeg vente til jeg ikke er støl lenger,eller det bare slik man er i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan

Støl blir man uansett i begynnelsen (heiv meg på en ny treningsperiode i dag selv(den skal vare mer enn 3 mnd!!) og gleder meg til stølhet i morra :forvirret: ) Du kan godt trene med engang, hvis det er et par dager siden, men da bør du trene roolig, bare varme godt opp og bøy og tøy så skal du se at du ikke er så støl lenger. Ellers så gjelder det at man bør gi de musklene man har trent, et par dager på å bygge seg opp igjen før man trener dem igjen. Hvile er like viktig som selve treningen..

Lykke til videre med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer trening er vel egentlig det eneste som hjelper mot stølhet. Rolig svømming og en varm dusj pluss badstu etterpå er min favoritt. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig å trene når man er støl.

Det er faktisk bare bra, men en fordel og trene rolig siden kroppen ikke helt er restituert.

Stølheten forsvinner etterhvert som formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du venter til stølheten er over kommer du mest sannsynligvis bare til å bli støl gang på gang på gang. Tren selv om du er støl du, og du blir fortere kvitt stølheten etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter alltid med å trene styrke til jeg er helt eller nesten helt kvitt stølheten, så musklene får tid til å restitueres. Hvileperioden er jo da du blir sterkere.

Å trene noe annet eller noe lett er derimot helt ok - jeg kan for eksempel godt ta meg en gå-/ lett joggetur selv om jeg er støl etter styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...