PM75 Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg har en del sprengte blodkar i ansiktet som følge av rosacea. Jeg er lei av å sminke de bort og lurer på å ta laser for å få de bort. Er det noen som har erfaring med dette?
Capazitet Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Har hørt at BBL laser skal vera effektivt på rosacea. Dessverre har dei det ikkje her enno men det tilbys i Oslo. 1
laperla Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Skal ta LPL behandling for blushing grunnet perioral dermatitt med et snev av rosacea i morgen. Prøvd alt av kremer og serum som skal dempe rødhet og rødme. Rødheten kommer i alle mulige settinger, og gjør vondt. Oppleves som sår og som som solbrent, "for liten hud". Hudlegen mener det er kortisonbruk over lenge tid som har forverret tilstanden, har fått en annen diagnose av flere andre spesialister. Spurte derfor om jeg ønsket å forsøke dette. Har visstnok god effekt, men litt nedetid i form av rødhet, blåmerker og hevelser. Må regne med 3 - 4 behandlinger sier han. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Har tatt det og det hjalp litt og fjernet noen blodkar men det dukker opp nye etter en liten stund så det hjelper ikke å ta laser bare noen ganger man må fortsette med det jevnlig hele tiden og da ble det for dyrt for meg å holde på med. Jeg har funnet ut at propolis og niacinamide demper rødheten en del og at jeg må slutte å ta meg selv i ansiktet. Anonymkode: ad09f...da4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Jeg fikk flere behandlinger på st.olavs for noen år siden. Det hjalp enormt, ikke bare på selve utseende, men etter behandlingene har jeg og hatt få og kortvarige rosaceautbrudd. Dessverre fikk jeg ikke nok til at jeg ble helt bra da en lege som tilfeldigvis var den siste behandleren min plutselig mente jeg hadde fått nok. Tror hun ble sur da jeg nevnte at jeg gledet meg til å gå uten sminke. Jeg ble henvist av hudlege, og ventelistene var lange. Tok timer på kort varsel da jeg ble oppringt etter noen hadde avbestilt/blitt syk Det har kommet til litt sprengte blodkar etter dette i tillegg til at jeg hadde igjen en del. Vurderer nå å gå privat. Anonymkode: dc58e...daa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå