Gå til innhold

Hvis sex er en synd, hvorfor føles det så godt da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan forstå avhengighet kan bli definert som en synd, hvis du ikke har aktiviteter eller noe annet for å hjelpe andre.

Men det er veldig kontroll basert system er det ikke?

Dessuten, hvorfor er ikke mat en synd i de religionene? Det er synd å overspise, men du får lov å spise? Det gir ingen mening. Å komme er jo godt og føles fint, og du får blå baller hvis du ikke gjør det. Er bare en merkelig regel at du må være så skyldet for å like noe helt naturlig?

Anonymkode: e3c1a...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hvilken religion er sex synd? Sex er bare synd utenfor ekteskapet.

Anonymkode: 71388...ac0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I hvilken religion er sex synd? Sex er bare synd utenfor ekteskapet.

Men det er jo litt å straffe folk med en regel på det. Og runking blir sett sterkt ned på av organiserte religioner, de populære iallfall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo litt å straffe folk med en regel på det. Og runking blir sett sterkt ned på av organiserte religioner, de populære iallfall

Ja men det er ikke så rart. Hva fører sex med fremmede mennesker til? Jo,kjønnssykdommer,ufrivillig graviditet,barn som vokser opp uten å vite hvem faren er etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men det er ikke så rart. Hva fører sex med fremmede mennesker til? Jo,kjønnssykdommer,ufrivillig graviditet,barn som vokser opp uten å vite hvem faren er etc.

I dag har du jo kondomer. Så det funker jo greit i dag da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er i dag stort sett basert på sosial, kroppslig og mental kontroll ja. De bruker frykt for gud som påskudd 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan forstå avhengighet kan bli definert som en synd, hvis du ikke har aktiviteter eller noe annet for å hjelpe andre.

Dessuten, hvorfor er ikke mat en synd i de religionene? Det er synd å overspise, men du får lov å spise? Det gir ingen mening. Å komme er jo godt og føles fint, og du får blå baller hvis du ikke gjør det. Er bare en merkelig regel at du må være så skyldet for å like noe helt naturlig?

Fordi hjertet er mettet av synd og har dermed blitt imun.

Anonymkode: b6eb6...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva en synd er, sønn.

En synd fører til alvorlige konsekvenser, for det meste, øyeblikkelig, eller etter en kort tid. Og Gud kommmer inn i bildet, og sjelen din. Sjelen spør om tilgivelse til Gud og sånt og Gud viser tilgivelse og sånt. Også ondskap og en eller annen demon fuck er i bildet.

Men dette er i en annen dimensjon.

Jeg vet ikke hvordan dere baby boys synder her i denne standarde dimensjon; dreper og voldtar dere, eller stjeler dere, eller sier dere noe stygt til mamma? Lol

#FSamHarrisErEnBabyBoy

#DawkinsErEnKaninBoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at å drepe eller voldta er verre en det jeg gjorde i den dimensjon jeg havnet i på Torshov. Jeg har aldri skadet en annen.

Den dagen på Torshov skadet jeg meg selv og gjorde urett mot meg selv og meg selv alene, og jeg sitter med konsekvensene til denne dagen.

Jeg bryr meg ikke om dine fordommer, du skjønner ikke noe.

Jeg er ikke en dårlig person.

Ingen kan klare å vite meg.

Min spirituelle historie, det jeg har gjort, hvem og hva jeg er. Ingen vet noe.

Men til syvende og sist, så vet jeg, at jeg er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kontrollbasert.

Jeg er ikke noen historiker, men som en annen her er inne på så kan jeg tenke meg at dette med å holde sex innenfor ekteskapet kan ha vært et slags politisk mål da det vel medfører at færre barn vokser opp i fattigdom. 

Det å vokte spesielt over kvinners seksualitet gjør at menn kan være sikrere på at de ikke fostrer opp andre menns barn.

Det er nå iallfall et element av det, tror jeg. 

Ja, vi har kondomer i dag, men nå ble ikke kristendommen funnet på i dag, da... 

Anonymkode: ef19f...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 13.46):

Hvem snakker om sex med ukjente mennesker? Hva skjedde med vennesex, kjærestesex osv. Ikke alle forhold er ekteskap og ikke all sex er ONS. 

Anonymkode: a96f5...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 13.41):

Sex sier bibelen ikke noe om at sex er synd,men sex utenom ekteskap er synd, All sex utenom ekteskap er synd .

Om en skal leve etter bibelens norm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...