Gå til innhold

Redd for å bli smittet (korona) eller unnskyldning fordi hun ikke gidder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle etter planen besøke foreldrene mine denne helgen. Hadde gledet meg for det var lenge siden jeg har vært hjemme. Men så testet jeg positivt og det ble avlyst. Avtalte med min mor å gå en tur på søndag istedenfor. Altså ute, i friluft. Der man kan holde så mange meter avstand man bare vil.

Nå idag, avlyste min mor turen fordi hun sa hun var redd for å bli smittet. 

Jeg klarer bare ikke helt å skjønne logikken der? Hun går jo innom butikken og handler nesten hver eneste dag. Og kundebehandling på jobben. 

Jeg klarer ikke la være å føle at det egentlig er fordi hun ikke gidder. Og det er i grunn litt sårende. Er det bare jeg som overreagerer her? Hva hadde du gjort om det voksne barnet deres var koronasmittet og ville gå tur?

Anonymkode: 1ee9e...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes at når du faktisk er syk så skal du respektere at hun ikke vil ut å gå tur, korona eller omgangssyken liksom, spiller ingen rolle. Man skal respektere at folk vil unngå smitte.

Hadde det vært meg så hadde nok mitt barn ikke  villet gå tur for han ville nok vært redd for å smitte meg. 

Når vi hadde korona her i hus så ville han egentlig isolere seg sånn at jeg ikke skulle bli smittet og han er 11 liksom.. 😄 Men det løpet var jo kjørt så jeg fikk det jo (hadde jo aldri holdt meg unna sønnen min) og det gikk jo bra men man vet jo ikke hvordan man reagerer på viruset så om hun føler seg tryggere uten tur så er du nå voksen nok til å forstå det.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker at her må det jo ligge noe annet bak. Om mine foreldre hadde avlyst en avtale når jeg hadde BEKREFTET smitte, så hadde jeg tenkt "det skjønner jeg godt" og åpenbart tenkt at det handlet om smitten. Jeg ville avlyst en avtale med en venninne, et familiemedlem, jobben om JEG hadde bekreftet smitte, eller om DE hadde smitte ... Så antagelsen din om at det handler om noe annet, hva får deg til å tenke det? 

Skrevet

Det tenker jeg du må tro på

Skrevet

Det er forskjell å være på butikken og jobb, da vet du ikke nødvendigvis at noen rundt deg har korona! Men du er et kjent smittetilfelle, så jeg skjønner veldig godt at hun ikke vil gå på tur med deg likevel!

God bedring!

Anonymkode: c0d2b...3b2

• Liker 2
Skrevet

Du lurer på logikken bak dette. Logikken er vel bare det at hun vet at du er smittet. Jeg går også på butikken. Men jeg oppsøker ikke folk jeg vet er smittet. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Hannah80 said:

Du lurer på logikken bak dette. Logikken er vel bare det at hun vet at du er smittet. Jeg går også på butikken. Men jeg oppsøker ikke folk jeg vet er smittet. 

Pluss at å gå i butikken er nødvendig, mens gå en tur ute fint kan utsettes.

Anonymkode: e792a...334

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skulle etter planen besøke foreldrene mine denne helgen. Hadde gledet meg for det var lenge siden jeg har vært hjemme. Men så testet jeg positivt og det ble avlyst. Avtalte med min mor å gå en tur på søndag istedenfor. Altså ute, i friluft. Der man kan holde så mange meter avstand man bare vil.

Jeg klarer bare ikke helt å skjønne logikken der? Hun går jo innom butikken og handler nesten hver eneste dag. Og kundebehandling på jobben. 

Jeg klarer ikke la være å føle at det egentlig er fordi hun ikke gidder. Og det er i grunn litt sårende. Er det bare jeg som overreagerer her? Hva hadde du gjort om det voksne barnet deres var koronasmittet og ville gå tur?

I alle dager, ja du overreagerer. Hvem har gitt deg den allmektige loven, til å tolke svarene til folk i hytt og pine? Når moren din sier hun ikke vil bli smittet, så vil hun ikke bli smittet. Jeg ville heller ikke gått tur med deg, det er sykt kjipt å bli smittet av Covid-19. For det første så er smitten på vei opp, og de anbefaler folk å ta ny vaksinedose. For det andre så har de oppdaget en ny variant nå, som er farligere enn de andre. Det kommer til å ende med at vi må i karantene, igjen. Selvfølgelig vil ingen bli smittet 🙃‼️.

Jeg går også på butikken å handler, men jeg stoler på at folk som er syke - holder seg hjemme eller går med munnbind. Igjen, hvem har sagt at du skal tolke det folk sier og gjør - til din egne triste fordel? Slik at du kan syntes synd i deg selv? 

Anonymkode: 1717e...c53

Skrevet

Det er noe helt annet å være ute, enn inne. Holder man avstand er jo sannsynligheten for å bli smittet så å si lik 0. 

Derfor jeg ikke skjønner logikken.

Skrevet

Jeg har ikke ønsket å treffe min mor hvis jeg var syk. Ute eller inne.

Jeg har ikke hatt korona enda. Og ønsker ikke å bli syk. Hadde glatt takket nei til å henge henge med deg med 32 meters avstand eller ei 

Anonymkode: d9196...0f7

Skrevet

Herregud, jeg hadde aldri i verden møtt på noen utendørs om de var smittet. Vet du at mange får long covid? Så unødvendig risiko når man vet at noen er smittet.

Her synes jeg du er såpass uansvarlig at du faktisk ikke burde tenkt tanken engang på å møte noen utendørs når du er positiv. 

Anonymkode: 0d1a0...b29

Skrevet

Syns ikke det er rart hun avlyser. Selv har jeg nedsatt immunforsvar, og holder meg langt unna folk jeg vet er smittet.

Anonymkode: fc7ef...773

Skrevet

Din mor er hysterisk!!

Anonymkode: c18df...04d

• Nyttig 1
Skrevet

jeg ville nok også avlyst 😅 Ikke sånn at jeg går rundt å er redd for smitte når jeg er med/rundt folk, men om jeg vet at noen har det så vil ikke jeg bevist utsette meg for smitte uavhengig om man er ute eller inne. 

Anonymkode: 9881f...478

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skjønner ikke logikken i at din mor ikke vil møte sin sønn som er smittet fordi hun er redd for å bli smittet selv🙄? Nei, da har du ikke mye logisk sans. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...