AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 F. eks. loftstue i 5. etasje i et trehus, hvor eneste rømningsvei er trappen. Og hvis den brenner, så må de brenne inne eller hoppe og håpe på det beste. Et branntau på loftet fikser alt. Tenker de slikt aldri vil skje dem? Anonymkode: 6c389...5da
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Det er vel ikke akkurat så veldig mange som har et oppholdsrom i 5 etasje i et trehus uten ha brannstige eller tau 🤷🏼 Har du inspisert? Da vi bodde i blokk hadde vi branntau og mulighet til å rømme både til naboer via balkong og på taket. Her vi bor nå er det bare to etasjer og null problem å hoppe ut av vinduet fra andre etasje. Anonymkode: f19f1...40d 1
Hjerte Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Jeg har inntrykk av at det er vanlig å ha det. Vi har brannstige til å henge over vinduskarmen på det ene rommet i huset der man ikke kan rømme ut til bakkeplan, når jeg ser meg rundt i nabolaget virker fastmonterte utfellbare brannstiger mest populært.
sommermor Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 De fleste har vel fastmonterte stiger som de kan felle ut.
newman01 Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Noen som har tenkt over at det ofte brenner under deg..? Hvordan skal man klare å komme seg forbi vinduer flammene står ut av med et tau? Man blir jo lettere stekt på veien ned.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 newman01 skrev (1 time siden): Noen som har tenkt over at det ofte brenner under deg..? Hvordan skal man klare å komme seg forbi vinduer flammene står ut av med et tau? Man blir jo lettere stekt på veien ned. Dette er jo ting som er gjennomtenkt i planleggingen av rømningsveier. Vinduer med rømningsvei med tau skal f.eks. ikke anlegges rett over et annet vindu. Anonymkode: c1fac...ad3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 11.21): F. eks. loftstue i 5. etasje i et trehus, hvor eneste rømningsvei er trappen. Og hvis den brenner, så må de brenne inne eller hoppe og håpe på det beste. Et branntau på loftet fikser alt. Tenker de slikt aldri vil skje dem? Anonymkode: 6c389...5da Høres ut som et ulovlig oppholdsrom, hvis det ikke er to trapperom i bygget. Dersom det er mer enn 5 meter til bakken skal det være fastmontert stige. 5. Etasje blir vel (3×5) 15m, som er langt unna maks høyde for rømming via vindu. Med mindre det er en blokk som er planlagt med innsats fra brannvesenets høyderedskaper. Uansett hadde jeg heller ventet på brannvesenet og snorkel, enn å dingle 15m over bakken i et tau. Anonymkode: 04f5d...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå