Gå til innhold

Hvorfor mister menn interesse når kvinnen blir virkelig interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, da jeg personlig nå atter en gang merker at en mann mister interessen når jeg starter å vise at jeg er virkelig interessert og genuint bryr meg at han da trekker seg unna- da begynner jeg å lure! Er dette ett kjent fenomen hos dere andre kvinner/menn? Hva kan grunnen være? Er det pågrunn av menn sitt jakt innstinkt kanskje? Har nå styrt med en en god stund. Han hadde veldig mye interesse i starten for meg, men begynner å merke at han viser sin interesse mindre nå etter jeg har startet å virkelig fått øynene opp for han. Han trekker seg nesten unna. 

Anonymkode: 7a43e...775

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaktinstiktet til menn er sterkt overdrevet. En god jeger bruker ikke alle ressursene i jakten.

Han synes vel det var på tide at også du skulle jobbe litt for oppmerksomheten...

Anonymkode: ebc18...fa8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kan jo være typen som foretrekker å ha deg litt på avstand mens han styrer alt. Og det handler mer om personlighet enn det at han er mann.

Anonymkode: 70885...5a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaktinstiktet til menn er sterkt overdrevet. En god jeger bruker ikke alle ressursene i jakten.

Han synes vel det var på tide at også du skulle jobbe litt for oppmerksomheten...

TS: Jeg visste interesse for han selv om jeg ikke så han på den måten. Var veldig nysgjerrig på han

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette ett kjent fenomen hos dere andre kvinner/menn? Hva kan grunnen være? Er det pågrunn av menn sitt jakt innstinkt kanskje?

Nei og nei

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han synes vel det var på tide at også du skulle jobbe litt for oppmerksomheten

Det kan nok være noe i dette. Dvs. mannen gjør i begynnelsen sitt ytterste for å få deg interessert, men dette kan jo ikke fortsette til evig tid. Normaltilstanden vil jo være at det ikke er kjærlighetserklæringer og serenader hver dag, men at hverdagen kommer. Det er ikke nødvendigvis slik at dette betyr at han ikke er interessert lenger. Men nå må nok du "jobbe" litt mer for det, mens han må "jobbe" litt mindre

Anonymkode: 302e4...28b

• Liker 2
Skrevet

Hvis jaktinstinkt og jakt er så viktig for menn, hadde ikke kjøp av sex vært så vanlig hos alle typer menn.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke bare menn som misforstår signaler heller.  Jeg er singel, men setter pris på den dynamikken som en litt flørtende samtale, og blikkontakt kan gi. Det er en hel haug med kvinner, som vet at jeg liker den lille gjensidige oppmerksomheten vi gir hverandre, og at de er hyggelig selskap. Det betyr ikke at jeg er interessert i sex, eller forhold med dem. Hvis en av dem plutselig blir mer pågående, så vil jeg nok trekke meg unna i første omgang, før jeg eventuelt avviser henne direkte. 

Anonymkode: 0aab8...9f4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt det sånn et par ganger, er interessert i fyren i begynnelsen, men så snur det , uten at jeg helt vet hvorfor. Har tenkt at da er ikke han den rette likevel. Så det trenger ikke ha noe med jakt å gjøre heller. Av og til forandrer følelsene seg bare.

Anonymkode: 12b38...c10

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisann, da jeg personlig nå atter en gang merker at en mann mister interessen når jeg starter å vise at jeg er virkelig interessert og genuint bryr meg at han da trekker seg unna

...

Er det pågrunn av menn sitt jakt innstinkt kanskje? 

"Atter en gang"? Dette er noe som har skjedd deg veldig mange ganger? Finnes det en fellesnevner her, mon tro?

Best å lete videre etter en magisk egenskap/personlighetstrekk som finnes hos alle menn! Det må jo være noe galt med dem alle.

Har nå styrt med en en god stund. Han hadde veldig mye interesse i starten for meg, men begynner å merke at han viser sin interesse mindre nå etter jeg har startet å virkelig fått øynene opp for han. Han trekker seg nesten unna. 

Hva betyr "styrt med en en god stund"? Betyr det at dere har datet eksklusivt i et år? Eller betyr det at dere har snakket på Tinder noen uker, og du har akkurat begynt å svare entusiastisk tilbake? Litt mer kontekst må vi nok ha.

Anonymkode: 74cb8...258

• Liker 2
Skrevet

Ulver synes lam som legger seg ned foran dem er kjedelige.

Anonymkode: 1b370...45d

Skrevet

Heisann, da jeg personlig nå atter en gang merker at en mann mister interessen når jeg starter å vise at jeg er virkelig interessert og genuint bryr meg at han da trekker seg unna- da begynner jeg å lure! Er dette ett kjent fenomen hos dere andre kvinner/menn? Hva kan grunnen være? Er det pågrunn av menn sitt jakt innstinkt kanskje? Har nå styrt med en en god stund. Han hadde veldig mye interesse i starten for meg, men begynner å merke at han viser sin interesse mindre nå etter jeg har startet å virkelig fått øynene opp for han. Han trekker seg nesten unna. 

Fordi de aller fleste ikke er ærlige. De er ute etter noe fast sier de, men bare om alt klaffer. Og alt klaffer aldri! Så får de sex og noen spennende måneder der alt er nytt. Så kommer frykten for å binde seg, ofre noe for den andre, og ikke minst det viktigste ! Finnes det noe bedre rundt hjørnet! Dette gjelder mange! Både kvinner og menn. Omtrent som en hundevalp som ikke evner å ta valg, være oppmerksomt og holde fokus.

Finne noen i dag som er ærlige, tørr satse, og tar en "kule" for deg er ekstremt vanskelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi vi var ikke interessert i deg til noe mere uansett.

Anonymkode: 4eb07...476

Skrevet

Noen vil bare se hva de kan få.

Noen trodde de var intressert, men så gikk det over når man ble bedre kjent.

Noen vil ha noe useriøst fra start, og må trekke seg når motparten får mer forventninger.

Anonymkode: 43b5e...b3d

• Liker 4
Skrevet

Dette behøver ikke å være noen bevisst atferd fra hans side. Mange menn liker å førte med damer, men noen har også forpliktelsesangst, og blir automatisk unnvikende når hun kommer tettere på og ønsker mer. 

Anonymkode: 6df21...692

• Nyttig 1
Skrevet

Man vet ikke om man virkelig liker en person så godt at man vil satse på forholdet før det har gått en periode hvor man har blitt kjent.

Anonymkode: 0e369...d4d

• Nyttig 3
Skrevet

Mange menn mister interessen etter et par ligg. "Du" er ikke spennende mer. 
I starten er der en voldsomt entusiasme fra deres side, tror ikke de tenker at de skal utnytte deg for sex. Men mer slik de er laget for å få spredd sæden. Etterhvert så finner de ut av at personligheten/kjemien ikke stemmer

Anonymkode: 1ca97...018

• Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette. Kvinnfolk legger så lite innsats inn i relasjoner at man etterhvert skjønner at det blir for dumt å være den eneste som investerer i en relasjonen.

Anonymkode: fe3b8...b82

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mange menn mister interessen etter et par ligg. "Du" er ikke spennende mer. 
I starten er der en voldsomt entusiasme fra deres side, tror ikke de tenker at de skal utnytte deg for sex. Men mer slik de er laget for å få spredd sæden. Etterhvert så finner de ut av at personligheten/kjemien ikke stemmer

Anonymkode: 1ca97...018

Problemet er jo at kvinner gang på gang på gang ligger med menn som er langt bedre enn de. Da kan man ikke forvente noe mere, men det gjør dere. Gang på gang. Det er helt åpenbart at man ikke ønsker noe mer med noen som man vet man kan få bedre enn. Og ja, man har gjerne sex uten å ønske noe mer. Klart det. 

Anonymkode: 4eb07...476

Skrevet

De var kanskje bare ikke spesielt interessert, eller kanskje de var det i starten, så har interessen falt.

Kanskje de ikke var ute etter noe seriøst og trekker seg når de føler du begynner å se på det som seriøst.

Det jaktinstinktet er litt overdrevet tror jeg.. er man interessert i noen, så er det bare fint å få interesse tilbake.

Anonymkode: 7480d...507

• Nyttig 2
Skrevet

Min teori er at de vi opplever som «mister interessen», faktisk er at han slår seg til ro og ikke stresser lengre. Men det kjennes ubehagelig ut for man føler selv at man kanskje må være «på» hele tiden.

Anonymkode: ebf1c...17f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...