Gå til innhold

Barnebursdag - invitere noen fra parallellklassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammamafiaen har kommet med klare retningslinjer på at man skal invitere alle eller ingen til bursdag (av samme kjønn). Greit nok det, bortsett fra at det dessverre har blitt mange som ikke inviterer i bursdag fordi det blir for mange. 

Min datter har tre gode venner i parallellklassen. Det må da være greit å invitere disse tre pluss jentene i egen klasse? 

Jeg spør fordi vi gjorde dette i fjor. Men to av disse tre inviterte ikke tilbake. De var ryddige og ga beskjed på forhånd om at nå skal vi invitere til «Ellas» bursdag, men vi kan dessverre ikke invitere din datter siden hun går i parallellklassen. 

Er det ikke innafor å ta med noen fra en annen klasse?

Anonymkode: 04b0c...5e5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,absolutt innafor! 

Anonymkode: 61f3e...14f

Skrevet

Ja, innafor vi har gjort dette flere ganger.

Skrevet

Det er greit å gjøre det, men for noen passer det ikke å gjøre det. Hvis barnet f.eks. har mange venner utenfor klassen, så kan det være enklest å sette grensen ved klassen for å unngå at noen blir såret fordi de ikke blir bedt. Da er det en grunn som alle skjønner.

Om din jente har disse tre, så er jo det greit, men en av dem blir kanskje invitert til 5 bursdager utenfor klassen og har i tillegg 3 andre venner utenfor klassen som er like nære, og da kan det bli for mange.

Altså det er helt greit at dere gjør det, men det kan være gode grunner til at andre ikke gjør det samme. :)

Min gutt pleier å invitere guttene pluss ei jente han er god venn med. Men denne jenta har flere guttevenner, og kan ikke invitere alle dem uten å invitere hele klassen. Hun inviterer derfor bare jentene. (Hun er mest med guttene og ville nok helst bedt alle, men klassen er stor, så jeg skjønner godt at de gjør det på den måten.)

Anonymkode: a0876...64e

• Liker 1
Skrevet

hvis det bare er for eksempel fire eller fem jenter i parallell-klassen, så føles det sannsynligvis litt kjipt for de få personene som ikke blir invitert altså. 

:bond: 

Anonymkode: 5ea99...ca6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mammamafiaen har kommet med klare retningslinjer på at man skal invitere alle eller ingen til bursdag (av samme kjønn). Greit nok det, bortsett fra at det dessverre har blitt mange som ikke inviterer i bursdag fordi det blir for mange. 

Min datter har tre gode venner i parallellklassen. Det må da være greit å invitere disse tre pluss jentene i egen klasse? 

Jeg spør fordi vi gjorde dette i fjor. Men to av disse tre inviterte ikke tilbake. De var ryddige og ga beskjed på forhånd om at nå skal vi invitere til «Ellas» bursdag, men vi kan dessverre ikke invitere din datter siden hun går i parallellklassen. 

Selvfølgelig kan dere invitere de tre jentene i bursdagen :)  Ønsker dere å gjøre det, så er det ingen ting i veien for å invitere de. Kjennes det vanskelig å invitere de sammen med klassen hennes, så kan de jo inviteres i selskap bare de tre sammen med jenta di? Evt om det er plass om dere har familiebursdag med tanter, onkler og søskenbarn

Skrevet

Vi har femten jenter i klassen, skulle vi invitert tre til fra parallellklassen ville det blitt helt uoverkommelig, det er ille nok med de femten.

Anonymkode: d6bed...065

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

0 stress, vi har også bedt alle guttene i klassen til sønnen + 2 i pardell klassen siden 1 klasse

Anonymkode: b5092...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...