AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg har begynt i ny jobb, og begynner å merke at en av mine kollegaer ignorerer/overser meg. Det er en veldig selvsikker fyr (virker det som, etter ting han sier og gjør). Og litt "ut med albuene" type. Han virker uansett veldig faglig flink, og vi skal jo jobbe sammen, så jeg ønsker at alt skal være greit mellom oss. Han kan si hei til alle på kontoret, og da "Hei *navn*!" Men utelater meg bevisst,selv om jeg sier hei når han kommer. Han hadde også med seg boller en dag, hvor han deler ut til alle, men gikk forbi meg. Han driver også å hvisker til andre kollegaer når jeg er i nærheten.. Jeg forstår liksom ikke hvorfor han gjør dette,og jeg er redd for at det kan utvikle seg til værre ting. Hvordan kan jeg bli godtatt av denne kollegaen? Orker ikke å jobbe et sted hvor man bevisst blir oversett o.l. Anonymkode: ea99e...b9a
Hengebuksvinet Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Kan være at han bare bruker litt tid på å tilnærme seg nye? Hadde en lik opplevelse I nåværende jobb, hvor en dame direkte ignorerte meg. Trives nå veldig bra i jobben. Denne damen er og blir ei kråke, men nå er jeg ikke bevisst utelatt.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Jeg er også i en slik situasjon, ei kollega som først var inkluderende og hyggelig, nå bevisst utelater meg ,av og til på en stygg og tydelig måte som gjør at jeg blir lei i meg. Jeg vet årsaken nå etter et par uker med ignorering fra henne, det har ingenting eller lite med meg å gjøre, men det er jeg som blir "skadelidende". Ut i fra noe en annen kollega sa, virket det som kollegaene trodde at jeg var klar over årsaken til den nye sure atmosfæren, noe jeg ikke var. Ettersom vedkommende har bestemt seg for å oppføre seg slik mot meg på rimelig urettferdig grunnlag har jeg ikke annet valg enn å akseptere at det er slik og holde avstand. Være profesjonell ikke la det plage meg, det er tross alt lite jeg kan gjøre med saken, da man ikke kan forandre andre mennesker kun seg selv. Jeg håper det går over, har heldigvis mulighet til å jobbe fra hjemmekontoret. Anonymkode: 5ce80...78c
Gjest ti10 Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Jeg forstår ikke at ikke noen sier noe til folk som oppfører seg sånn? Greit, jeg skjønner at det ikke er så lett å si noe for den som blir dårlig behandlet og kanskje er nyansatt, men alle de andre? At en gjeng voksne mennesker sitter og ser på og tilsynelatende godtar at en enkelt kollega forskjellsbehandler og er utrivelig med en annen kollega, det er ubegripelig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå