AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Min nærmeste venninne har jeg vært venn med i flere år nå, og opp gjennom har jeg lagt merke til at det er noe som ikke «stemmer». Her om dagen var jeg med henne hjemme hos henne, og jeg merka at hun kobla helt ut når jeg prata. Jeg bytta samtale emne med vilje kanskje 5-6 og prata om kjempe rare ting som ikke ga noe mening for å se om hun fulgte med, og hun fikk ikke med seg at jeg gjorde det en gang. Hun bare satt å stirra i veggen mens jeg prata. Hun reagerte først når jeg ropte på henne med hennes navn. Og da spurte jeg henne bare slik «hva er det du tenker på?» Jeg har aldri opplevd det der med noen andre mennesker. Hun får ikke meg seg hva jeg sier i det hele tatt. Jeg bytta samtaleemne 5 ganger! Det andre er at hun ikke prater med mindre hun blir prata til. Jeg kan være med henne hjemme hos henne, og det er ikke noe flow i samtalene. Jeg kan for eksempel fortelle henne noe morsomt fra skolen eller noe jeg har kjøpt (siden vi begge to elsker å dele slikt), men så blir det stille igjen. Det er aldri henne som spør om noe som helst. Og når det gjelder intitiativ, så er hun veldig veldig tilbaketrukken ved å spørre om å finne på ting, så det er alltid jeg som tar initiativ om å henge. Jeg føler jeg suger hennes energi ved å prate henne ihjel. Jeg tar så mye ansvar for situasjonen at jeg snakker og snakker i vei, fordi hun er så stille, og sier ikke stort mye. Jeg blir utrolig sliten, fordi jeg føler jeg må underholde henne, og at hun egentlig ikke vil være der med meg i det hele tatt. Det er den følelsen man sitter igjen med. Men jeg er litt bekymra for hva om det er noe annet som plager henne, eller gjør noen sosiale ting som går inn på henne, og har mistenkt ADD eller en veldig unnvikende personlighet. For det begynner å bli i ekstreme baner nå. Anonymkode: 8a34d...75c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Har det vært en endring nylig, eller alltid vært sånn? Anonymkode: 074c7...b92
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har det vært en endring nylig, eller alltid vært sånn? Anonymkode: 074c7...b92 Hun har vel egentlig alltid vært sånn stille, men det å koble ut osv er en nylig greie. Hun har alltid vært stille som sagt Anonymkode: 8a34d...75c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min nærmeste venninne har jeg vært venn med i flere år nå, og opp gjennom har jeg lagt merke til at det er noe som ikke «stemmer». Her om dagen var jeg med henne hjemme hos henne, og jeg merka at hun kobla helt ut når jeg prata. Jeg bytta samtale emne med vilje kanskje 5-6 og prata om kjempe rare ting som ikke ga noe mening for å se om hun fulgte med, og hun fikk ikke med seg at jeg gjorde det en gang. Hun bare satt å stirra i veggen mens jeg prata. Hun reagerte først når jeg ropte på henne med hennes navn. Og da spurte jeg henne bare slik «hva er det du tenker på?» Jeg har aldri opplevd det der med noen andre mennesker. Hun får ikke meg seg hva jeg sier i det hele tatt. Jeg bytta samtaleemne 5 ganger! Det andre er at hun ikke prater med mindre hun blir prata til. Jeg kan være med henne hjemme hos henne, og det er ikke noe flow i samtalene. Jeg kan for eksempel fortelle henne noe morsomt fra skolen eller noe jeg har kjøpt (siden vi begge to elsker å dele slikt), men så blir det stille igjen. Det er aldri henne som spør om noe som helst. Og når det gjelder intitiativ, så er hun veldig veldig tilbaketrukken ved å spørre om å finne på ting, så det er alltid jeg som tar initiativ om å henge. Jeg føler jeg suger hennes energi ved å prate henne ihjel. Jeg tar så mye ansvar for situasjonen at jeg snakker og snakker i vei, fordi hun er så stille, og sier ikke stort mye. Jeg blir utrolig sliten, fordi jeg føler jeg må underholde henne, og at hun egentlig ikke vil være der med meg i det hele tatt. Det er den følelsen man sitter igjen med. Men jeg er litt bekymra for hva om det er noe annet som plager henne, eller gjør noen sosiale ting som går inn på henne, og har mistenkt ADD eller en veldig unnvikende personlighet. For det begynner å bli i ekstreme baner nå. Anonymkode: 8a34d...75c Du sier det selv, du prater henne i hjel og suger energien ut av henne. Hun somer deg ut. Du blir for mye. En trenger ikke sitte å snakke hele tiden når man er sammen. Det går an å gå en tur, se en film eller andre ting. Jeg har ei venninne som prater på inn og utpust, og jeg må begrense kontakten med henne fordi jeg blir utslitt. Jobber med mennesker og det er intens hele tiden. Så når jeg først skal møte venner foretrekker jeg normal prat, ikke ei som prater meg i hjel. Min tidligere venninne kunne ringe å snakke i tlf i 3 timer. Hun snakket i 3 timer, jeg kom ikke til. Til slutt droppet jeg henne. Ikke bare er det frekt men stor mangel av antenner. sier ikke at det nødvendigvis er din situasjon, men det er tydelig at hun somer deg ut. Anonymkode: 963ed...5e0 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du sier det selv, du prater henne i hjel og suger energien ut av henne. Hun somer deg ut. Du blir for mye. En trenger ikke sitte å snakke hele tiden når man er sammen. Det går an å gå en tur, se en film eller andre ting. Jeg har ei venninne som prater på inn og utpust, og jeg må begrense kontakten med henne fordi jeg blir utslitt. Jobber med mennesker og det er intens hele tiden. Så når jeg først skal møte venner foretrekker jeg normal prat, ikke ei som prater meg i hjel. Min tidligere venninne kunne ringe å snakke i tlf i 3 timer. Hun snakket i 3 timer, jeg kom ikke til. Til slutt droppet jeg henne. Ikke bare er det frekt men stor mangel av antenner. sier ikke at det nødvendigvis er din situasjon, men det er tydelig at hun somer deg ut. Anonymkode: 963ed...5e0 Jeg forstår oppfatningen din av saken, men det stemmer aldeles ikke. Hun prater aldri med mindre hun blir pratet til. Å se film med henne er ikke et alternativ, for hun får ikke det med seg heller fordi hun somer ut, og mener selv at hun ikke liker å se på det. Det andre er at hun ikke bare er sånn med meg, men stort sett med alle sammen. Og flere av mine andre venninner sier at de alltid må planlegge å være med flere når de er med henne, fordi det er umulig å være med henne ellers. Det er faktisk like slitsomt å være med en som ikke prater, som å være med en som prater. Jeg prater ikke like mye med andre venninner, for der utveksler vi faktisk samtaler og det er ikke enveis kommunikasjon. Anonymkode: 8a34d...75c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Skal jeg sitte å være stille med henne? Det blir skam kleint Anonymkode: 8a34d...75c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal jeg sitte å være stille med henne? Det blir skam kleint Anonymkode: 8a34d...75c Gå på kino, se en film eller serie hjemme sammen. Gå tur, mal ett rom sammen. Finn på ting som ikke krever så mye prat. Når man er mentalt sliten kan det være godt å gjøre noe som ikke krever at man må tenke og lytte så mye. Jeg faller ut når jeg blir sliten. Anonymkode: 4a214...812
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg forstår oppfatningen din av saken, men det stemmer aldeles ikke. Hun prater aldri med mindre hun blir pratet til. Å se film med henne er ikke et alternativ, for hun får ikke det med seg heller fordi hun somer ut, og mener selv at hun ikke liker å se på det. Det andre er at hun ikke bare er sånn med meg, men stort sett med alle sammen. Og flere av mine andre venninner sier at de alltid må planlegge å være med flere når de er med henne, fordi det er umulig å være med henne ellers. Det er faktisk like slitsomt å være med en som ikke prater, som å være med en som prater. Jeg prater ikke like mye med andre venninner, for der utveksler vi faktisk samtaler og det er ikke enveis kommunikasjon. Anonymkode: 8a34d...75c Skjønner. Da er set slitsomt. Er hun beskjeden? Alltid vært slik? hadde ei venninne før som aldri ga av seg selv, måtte starte alle samtaler og det var så slitsomt og krampaktig. Følte meg både masete og mye. Og var jo ikke meg selv. trives mye bedre med folk som gir og tar. Ikke for mye og ikke for lite. vil faktisk si at de som gir for lite er det som er mest slitsomt Anonymkode: 963ed...5e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår oppfatningen din av saken, men det stemmer aldeles ikke. Hun prater aldri med mindre hun blir pratet til. Å se film med henne er ikke et alternativ, for hun får ikke det med seg heller fordi hun somer ut, og mener selv at hun ikke liker å se på det. Det andre er at hun ikke bare er sånn med meg, men stort sett med alle sammen. Og flere av mine andre venninner sier at de alltid må planlegge å være med flere når de er med henne, fordi det er umulig å være med henne ellers. Det er faktisk like slitsomt å være med en som ikke prater, som å være med en som prater. Jeg prater ikke like mye med andre venninner, for der utveksler vi faktisk samtaler og det er ikke enveis kommunikasjon. Anonymkode: 8a34d...75c Men da er hun som hun er, da. Du sier det er slitsomt å være med en som ikke prater? Da burde du prøve å være den introverte som folk maser halvt i hjel bare fordi de selv har så lyst til å ha en samtale med vedkommende. Husker jeg var i et selskap for noen måneder siden, med støyende folk og (for meg) uinteressante samtaler i flere timer. Jeg var så sliten at jeg satt og tenkte at det hadde vært deilig å kunne besvime på kommando så jeg slapp unna. Jeg gråt av lettelse da jeg kom meg ut derfra. Du hadde ikke vært min venn særlig lenge. Anonymkode: d36d5...a11 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå