Gå til innhold

Hva er dine problemer?


Gjest Evangelista29

Anbefalte innlegg

denne månedens lønn strekker ikke til, og jeg kunne vært litt mer ajour med skolearbeidet og eksamenslesing, men ellers er livet herlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utgiftene strekker ikke til.

I ren godhet, skal jeg hjelpe deg med det. Jeg har mer enn jeg trenger. :klem:

-------------------------

Mine problemer er økonomi, datter med rusproblemer, bil som er tvangssolgt, avslag på jobb fordi jeg ikke er aktuell kandidat (det betyr antakelig at jeg er for gammel, så nå har jeg et nytt problem)

Sitter nå og venter på beskjed om at leiligheten tvangsselges også.

hurra :ironi:

Men, så fikk jeg denne fra en venn:

Et godord for dagen:

Seks veier til et godt liv.

1. Å høre det positive fremfor det negative

2. Å legge merke til det som blir gjort, istedet for det som ikke gjøres

3. Å huske de gode stundene, ikke lagre de vonde

4. Å gi omsorg, ikke sitte å vente på å få

5. Å le av bagateller, ikke gremmes over dem

6. Å fremelske det beste i oss selv

Livet er kort, la oss ta vare på hverandre.

Ha en god dag og husk mine ord.

Klem fra en venn

Denne sms'n kom akkurat da jeg trengte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg ikke har jobb i vente, friker meg ut. Men jeg vet også at det ordner seg, for jeg har til gode å se andre med samme utdanning bli gående arbeidsledig i lengre tid. Dessuten har jeg en stor oppgave foran meg, før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele utdannelsen min er bortkastet fordi jeg ikke makter å gjennomføre siste vanskelige hinder (masteroppgave), så no future for me..

Jeg har vært "ny i byen" i to år uten å helt å tilpasse meg.

Jeg har mange bekymringer når det gjelder familiemedlemmer.

Men jeg er i grunn veldig takknemlig for veldig,veldig mye i livet mitt! :hoppe: Det er alle disse tingene som gjør de mindre hyggelige lettere å bære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent generelt er det vel små og store bekymringer hver dag, det er vel egentlig sånn for de fleste kanskje... Jeg er syk, men ser frem til å bli frisk :) Det hadde rotet seg litt til økonomisk, men i dag har jeg tatt meg selv i nakken, fått orden på alt, litt lite igjen å leve for, men fy så lettet jeg blei!

Håper til tross for små og store problemer, at alle får en strålende helg!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helse og penger her, som hos så mange andre. Likevel: Så mange grunnleggende ting er såpass på plass i livet mitt at dette er til å leve med. Og det er jeg tross alt veldig takknemlig for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine problemer er økonomi, datter med rusproblemer, bil som er tvangssolgt, avslag på jobb fordi jeg ikke er aktuell kandidat (det betyr antakelig at jeg er for gammel, så nå har jeg et nytt problem)

Sitter nå og venter på beskjed om at leiligheten tvangsselges også.

hurra  :ironi:

Du virker da som ei grepa dame her inne i alle fall :ler:

Husk at lykken står den kjekke bi. Hva jobbet du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det var mange som slet med mye her. Litt godt også å høre at det ikke er bare jeg som sliter. Akkurat nå for tiden sliter jeg litt med forholdet med mannen min. Føler alt er så kjedelig. Går og tenker på å bare gjøre noe helt CRAZY med en annen kjekkas jeg kjenner. Men, heldigvis er jeg bare dagdrømmer. Ellers sliter jeg med dårlig selvtillit. Føler jeg er stygg og tykk. Savner mormoren min som døde av lungekreft. Og mye mer.. Godt vi har hverandre eller... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt største problem må jeg slite med resten av livet. Min mann fikk et barn med en annen.

Selv flere år senere, med samvær som fungerer greit for alle, så vil dette barnet for alltid minne meg på sviket. Alle andre problemer blir små i forhold. Men nå vet jeg heldigvis at vi takler en kneik.så noe godt har jo skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en stor :klem: til alle som har problemer.

Jeg har litt angst med tanke på at til våren er jeg nyutdanna, og har ingen aning om jeg klarer å få jobb i et vanskelig marked. Føler at jeg kan "ingenting", så jeg veksler mellom håpløshet og svak optimisme. Liker ikke uvissheten...

I tillegg er en av mine beste venner deprimert og søvnløs for tida, og selv om jeg prøver alt jeg kan å oppmuntre, bjeffer hun stadig vekk til meg og sårer meg, og jeg kan ikke bjeffe igjen. Ville vært for slemt mot henne... Så jeg biter det i meg, forsvarer henne mot andre venner som ikke er fullt så tålmodige, og hun aner det ikke.

Lillesøster er tenåring og hører ikke på mamma i det hele tatt, så jeg har henne på "ferie" hos meg innimellom.

Jeg har en eksamensoppgave som skal leveres inn på onsdag, og den er ikke halvferdig engang.

Men dette er bare filleting i forhold til de fleste her. Var bare godt å få skrevet det ned. Jeg er vanligvis kjempepositiv, og det er faktisk ingen som vet om hva jeg føler om de første to tingene. Ikke nødvendig å plage folk med det, jeg har det jo skammelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sinnsykt lei av skolen og alt som har med eksamen, oppgaver og praksis å gjøre, men jeg må bare gjøre meg ferdig uansett, jeg har ikke noe valg, men jeg er så lei så lei. Kjedelig å tenke på at jeg kommer til å få dårligere resultater enn jeg normalt ville ha fått fordi jeg er så lite motivert for tida.

I tillegg er jeg blakk, feit, tiltaksløs og slapp, uten virkelig gode venner og på toppen av det hele har jeg en stor kvise i panna.

Godt å kunne klage litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine problemer er som følgende..

Har lett i nesten en månede etter leilighet uten resultat..

Trenger ny leilighet fordi det er over mellom meg og min samboer..

dårlig økonomi..

Mangler motivasjon og overskuddsenergi til å gjennomføre utdannelse..

har over en lengere periode (flere år) vært meget deprimert, har gått litt opp og ned..

Sliter med overflødige kilo og en vondt rygg..

En god venn av meg ble nettopp livstruende skadet etter å ha blitt påkjørt, han kommer til å sitte i rullestol for resten av livet om han er så heldig å overleve.. (mine problemer føles egentlig bagatellmessig når man tenker på hvilke problemer han sliter med)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørheten ved bare å være 1 i en alder av 33 år (single), faste utgifter for 2 (strøm, husleie, etc.) men er bare 1 med 1 inntekt, bekymringer om forbedringer av karakterene fra tidligere, tanken på et helt nytt og langt studium (ennå jeg har 6 år fra før..), streben etter krem-jobber og finne det unike ved meg (men lykkes ikke helt), redselen og frykten for egen middelmådighet, frykten for å ende opp alene uten barn og mann og har nådd de 40 (og eventuelt ikke har gjort det bra nok i yrkeslivet engang!)...

Hvis ingen av drømmene jeg hadde da jeg var ung blir oppfylt, har jeg mislykkes.

Fritidsproblemer pga. bor i distrikts-Norge på bøgda pga. jobb. Er egentlig mer urban og føler meg ikke helt hjemme i den tunge norske "kulturen" selv om jeg er norsk. Kanskje USA passer meg bedre.

Bekymringer for om en selv om familien klarer å hoøde seg friske uten kreft, siden det er så mye kreft i befolkningen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...