Gjest Evangelista29 Skrevet 24. november 2005 #1 Skrevet 24. november 2005 Har en del problemer i livet mitt for tiden. Men jeg vet at alle mennesker har problemer, både store og små. Og da hjelper det litt (syns jeg) å høre hva slags problemer andre folk har. For å føle meg mindre ensom i fortvilelsen... Mine problemer er bl.a at min far er kreftsyk og legene sier det er ingenting de kan gjøre.... Jeg har store pengeproblemer. Jeg sliter med psyken min og helsa.... Hva er dine problemer? Logg deg gjerne på som Gjest og gå inn i detaljene hvis du føler for det....
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #2 Skrevet 24. november 2005 samlivsproblemer, pengetrøbbel, drittlei jobben min.... livet er "herlig"..
Gjest en av de faste Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Kjenner meg godt igjen i det du skriver, det hjelper å dele sorgene med andre. Jeg sliter økonomisk og det er nok mitt største problem akkurat nå. Det har jeg gjort over flere år. Selv om jeg aner en lysning i tunnellen nå, er tunnellen likevel lang og tung å komme gjennom før det ordner seg. Jeg er eneforsørger og synes det kan være slitsomt. Savner å være mer sosial. Savner også å ha en kjæreste og alt som hører med. Dette også vil jo bedre seg med tiden, når barn blir større har man bedre muligheter til å være sosial selv også, og jeg tviler på jeg kommer til å være singel resten av livet. Men likevel kan det være tungt nå... Og så er det den evige dårlige samvittigheten for ikke å strekke til som forelder. Uansett hva jeg gjør kan jeg ikke erstatte det å ha to foreldre, og den andre forelderen er i dette tilfellet nærmest ikke til stede. Vel, dette var mitt. Når jeg ser som mørkest på det og tror det ikke finnes en utvei tenker jeg at alt har en tendens til å ordne seg etter hvert. Hvorfor? Fordi det må det. Når det ikke kan bli verre må det bli bedre.
Orestes Skrevet 24. november 2005 #4 Skrevet 24. november 2005 Pengemangel, ensomhet, stress, usikkerhet rundt helse, usikkerhet rundt jobbsituasjonen...
Leo Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Tja... Både samboeren og jeg er arbeidsledige, samboeren er personlig konkurs etter at han drev et firma som ikke gikk så bra og dessuten har en bekjent ødelagt den ene bilen min og forsøker å snike seg unna ansvaret. MEN, vi er unge(?), friske, glad i hverandre og fulle av optimisme, så det ordner seg sikkert!
Gjest sorgenfri Skrevet 24. november 2005 #6 Skrevet 24. november 2005 ferdig med store problemer (for denne gang9 Føler at livet gr på skinner for tiden,men sliter med å mane frem at det er jul snnart. Skulle ha handlet julegaver,men.....sitter nå her.
Gjest Hel Skrevet 24. november 2005 #7 Skrevet 24. november 2005 Jeg er arbeidsledig, har ingen utdannelse og mangler venner (ensom).
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #9 Skrevet 24. november 2005 samlivs- og familieproblemer, psykiske problemer, akademiske problemer, ensomhet...
Montezuma Skrevet 24. november 2005 #10 Skrevet 24. november 2005 Skjønner at ulike ting kan oppleves som problemer hos hver og en av oss. men I år har jeg opplevd å bli livstruende syk, ligget i koma mm. Ble faktisk fortalt av legene i ettertid hvilken dag de regnet med at jeg skulle dødd, men siden ikke jeg døde så skulle jeg etter all sannsynlighet våkne m fra koma med alvorlig hjerneskade. Men , det må ha skjedd et mirakel eller to, for her er jeg! Ikke akkurat som før, men frisk nok til at jeg føler meg heldig. Etter denne opplevelsen skal det mye til før jeg kaller noe for problemer. Noen utfordringer har vi jo. Ikke er vi rike akkurat, ikke er jeg helt frisk og vil aldri bli det, jobben min kan jeg glemme, går fremtiden imøte som delvis ufør, har to nære venner som er uhelbredelig kreftsyke.... osv. osv. Om morgenen våkner jeg og tar et valg; vil jeg være frisk eller syk? Vil jeg være glad eller deprimert? Jeg velger glad og frisk, jeg, og utrolig nok begynner jeg etterhvert å føle meg sånn! Jeg velger å vektlegge det positive, og bagatelliserer det negative. "Tenk glade tanker!" sier jeg hver dag. Jeg lever, jeg har mannen min og jeg får oppleve hver dag med barna mine. Det er det ensete som teller nå. og da kan jeg vel ikke klage på litt lite penger eller at jeg ikke kan jobbe eller ikke kan dra på ferie osv....? Det betyr ikke at dine problemer ikke er reelle. Det er de absolutt! Men forsøk å tenke at du har et valg! Prøv å trekk frem alt som er positivt, så skal du se at det kan overskygge problemene. Som du heretter skal kalle utfordringer! Tenk glade tanker!!! De beste ønsker fra tuppelura
Gjest Enda en Gjest Skrevet 24. november 2005 #11 Skrevet 24. november 2005 Har en del problemer i livet mitt for tiden. Men jeg vet at alle mennesker har problemer, både store og små. Og da hjelper det litt (syns jeg) å høre hva slags problemer andre folk har. For å føle meg mindre ensom i fortvilelsen... Mine problemer er bl.a at min far er kreftsyk og legene sier det er ingenting de kan gjøre.... Jeg har store pengeproblemer. Jeg sliter med psyken min og helsa.... Hva er dine problemer? Logg deg gjerne på som Gjest og gå inn i detaljene hvis du føler for det.... ← På en måte kan du være glad for at legene sier rett ut at det er ingenting de kan gjøre. Da er du forberedt på det verste allerede nå, og har muligheten til å tenke igjennom hvordan kontakt du vil ha med faren din i den lille tida dere har igjen. Leit at du har pengeproblemer, for det er en jævlig dårlig kombinasjon i den situasjonen du er i. Selv sleit jeg med både pengeproblemer og studieforsinkelser da mammaen min fikk kreft og det gikk styggfort. Jeg studerte i utlandet og fikk en vinterferie med henne. Da jeg kom hjem til sommerferien fikk jeg et par netter på sykehuset før moroa var over. En ting som jeg kanskje ville tenkt på er å imøtekomme følelsene til faren din på en ålreit måte. Mammaen min sleit med skyldfølelser og jeg hadde ikke en eneste dyp samtale med henne mens hun var dårlig. Litt vanskelig det, for jeg følte på en måte at det var galt av meg å påtvinge henne samtaleemner. Faren min var den eneste som kommuniserte normalt med henne, fordi det var han som tok seg av det meste av den praktiske hjelpen hun fikk utenom sykehuset. Jeg vet ikke hvordan det blir for deg, men jeg er veldig bitter for at jeg var så hjelpesløs, og bitter for at jeg ikke var litt flinkere som student, slik at jeg lettere kunne ha tatt meg et par ekstra ferier i Norge. Jeg ville spurt sykehuspersonalet om muligheten for at du kunne få psykiatrisk oppfølging. De har sikkert bedre oversikt over hva som skal til for at du kan få dette dekket, dersom det i det hele tatt er mulig. Da kan du få noen tips om hvordan du best kan takle denne situasjonen, for i en stund kommer det bare til å kjennes ut som om det blir verre og verre... Hvis dette med skyldfølelse er påtrengende for fattern din, så kan det kanskje være et godt poeng at det er en veldig stor grad av tilfeldighet mht. sykdom. Selv om f.eks røykere er overrepresentert blant folk som får f.eks lungekreft, er det bare en liten del av alle de som røyker som utvikler en neoplastisk sykdom... Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #12 Skrevet 24. november 2005 Store deler av familien min har vendt meg ryggen. Har ingen venner, dvs hun ene jeg har bare utnytter meg siden hun vet jeg ikke har noen andre venner. Har sosial angst. Skal sitte alene på jualften som jeg pleier. Har slitt med spiseforstyrrelser halve livet mitt nå (yes, passerte akkurat halvveis..). Har slitt med depresjoner i tilsammen 10 år nå. Ser utrolig negativt på livet for tida. Synes uansett ikke jeg har noe å glede meg over. Klarer ikke å finne ut hva jeg vil jobbe med, og mistrives sterkt i jobben. Har dessuten blitt syk av jobben. Men tross alt: jeg lever faktisk og er i mitt livs fysiske form. Trener mye og har bra kondisjon. Ingen alvorlige sykdommer. Jeg har ingen økonomiske problemer (foreløpig iallefall, til jeg ikke klarer jobben mer..), og har et fantastisk fint sted jeg bor nå. nei, det går faktisk an å se det positive i situasjoner også, det er bare så inmarri vanskelig noen ganger.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 25. november 2005 #13 Skrevet 25. november 2005 Utgiftene strekker ikke til.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #14 Skrevet 25. november 2005 Utgiftene strekker ikke til. ← Å for et deilig problem!!!! For de fleste er det lønna som ikke strekker til
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 25. november 2005 #15 Skrevet 25. november 2005 Ja, vi er priviligerte.
Linsi Skrevet 25. november 2005 #16 Skrevet 25. november 2005 Store samlivsproblemer, som igjen medfører økonomiske problemer. Tror jeg er i livskrise jeg.
Arkana Skrevet 25. november 2005 #17 Skrevet 25. november 2005 Har bare ett problem: å samle motivasjon til å lese til eksamen.
Piglet Skrevet 25. november 2005 #18 Skrevet 25. november 2005 Er nettopp ferdig utdannet og har ikke noen jobb, så stresser litt over det og de medfølgende økonomiske problemer. Men det går nok alt sammen... Piglet
Gjest GreenSky Skrevet 25. november 2005 #19 Skrevet 25. november 2005 Ja, mange problemer. Men jeg prøver å ikke tenke for mye på dem, derfor skriver jeg ikke noe om dem her.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 25. november 2005 #20 Skrevet 25. november 2005 Uff, det er fælt å se hvor mye mange av dere sliter Det får mine egne ting til å virke så ubetydelige. Har ingen veldig store problemer, men mange små og halvstore. Har også store motivasjonsproblemer i forbindelse med studie/arbeidssituasjon, noe jeg ser på som det største problemet mitt. Er også ensom og venneløs, og smådeperimert. Har en rekke fysiske plager som jeg går til behandling for og venter på behandling for - og behandlingen ser ikke ut til å virke. Alt dette baller jo på seg så jeg blir enda mer tiltaksløs og umotivert. Men heldigvis har jeg en vidunderlig samboer som jeg har det fint sammen med, og som jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten! Har heller ikke økonomiske problemer, selv om jeg kan langt fra si at jeg har god økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå