AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Eksen har gjort det slutt med meg og har funnet seg ny bolig. Hun mener følelsene ikke er der. Hun venter bare på overtagelse om noen uker. Har sagt at det er greit at hun kan bo her så lenge. Kjenner jeg blir forvirret av hele greiene. Vi er jo sammen og gjør akkurat de samme tingene vi alltid har gjort. Går på turer, kino, kafe, ut å spiser osv. Til og med flørter og tuller. Jeg føler kjemien fortsatt er der. Eneste forskjellen er at vi sover hver for oss, men føler at det lett kan skje at hun havner opp i samme seng. Hvorfor er hun så bestemt på at hun vil avslutte forholdet og flytte når det virker som hun har følelser? Jeg har forsøkt å prate med henne, men hun kan ikke gi meg noe klart svar om fremtiden. Det føles veldig rart å gjøre så masse kjekke og dagligdagse ting med eksen sin også vet du at hun skal flytte ut om en stund. Hvorfor oppfører hun seg som om hun fortsatt er kjæresten min, men likevel skal hun flytte og sover på sofaen? Oppfører hun seg som kjæresten min for å være hyggelig mot meg, eller har hun fortsatt følelser (selv om hun hevder noe annet). Vi har vært sammen i mange år og det er naturlig med opp og nedturer. Slik som hun flørter og tuller opplever jeg i hvert fall at hun har følelser. Vil bare legge til at jeg aldri har gjort noe vondt mot henne. Det er ikke derfor hun vil gjøre det slutt. Det er følelsene sier hun. Anonymkode: e8229...e33 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Det er ingen vei tilbake. Hun oppfører seg god mot deg for å slippe den økonomiske byrden frem til hun tar over huset. Klassisk av kvinner, så lenge de slipper økonomisk byrde i en periode så er de villig til å gjøre alt. Du får si til henne at det er vanskelig for deg, og at du synes det beste er om hun flytter ut og kan starte prosessen for deg selv. Anonymkode: 8632c...d06 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Så slutt å gjør de hverdagslige tingene sammen da. Anonymkode: 097f3...37d 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ingen vei tilbake. Hun oppfører seg god mot deg for å slippe den økonomiske byrden frem til hun tar over huset. Klassisk av kvinner, så lenge de slipper økonomisk byrde i en periode så er de villig til å gjøre alt. Du får si til henne at det er vanskelig for deg, og at du synes det beste er om hun flytter ut og kan starte prosessen for deg selv. Anonymkode: 8632c...d06 Hun slipper ikke den økonomiske byrden. Vi deler på alt som vi alltid har gjort. Jeg har jo ikke lyst at hun skal flytte ut, så det sitter langt inne å be hun om å pakke sakene og dra før hun skal overta ny bolig. Jeg håper egentlig at hun skal ombestemme seg. Anonymkode: e8229...e33
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Om du håper at hun ombestemmer seg, gjør du det riktige. Hun kommer nok til å flytte ut, men etter noen måneder kan det hende at hun kommer tilbake. Hun må bare forstå at gresset ikke er grønnere på andre siden. Jeg heier på deg! 😊 Anonymkode: b8eea...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Jeg har sett det før hos venninner.. Det går rett og slett på at det er en vane. Det er jo slik man har hatt det i lang tid, så da er det lett å bare fortsette. Selv om de romantiske følelsene egentlig er borte. Anonymkode: 17dda...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du håper at hun ombestemmer seg, gjør du det riktige. Hun kommer nok til å flytte ut, men etter noen måneder kan det hende at hun kommer tilbake. Hun må bare forstå at gresset ikke er grønnere på andre siden. Jeg heier på deg! 😊 Anonymkode: b8eea...7c4 Nja. Jeg kunne vært enig om det var på grunn av en ny forelskelse (grønnere gress) hun gikk. Men dette høres ut som en klassisk "vi har det egentlig veldig bra sammen og ingenting er egentlig feil, men de romantiske følelsene er ikke der". Det er derfor man fortsetter i samme tralten litt for lenge, både før og etter bruddet. Men når man først har gått så er man ferdig. Anonymkode: 17dda...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 Hvorfor tar du ikke betalt at hun leier hos deg? Anonymkode: cf41f...28e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tar du ikke betalt at hun leier hos deg? Anonymkode: cf41f...28e Det florerer jo av bitre menn her inne i dag... TS skriver jo rett ut at de deler på alt, som alltid. Anonymkode: 17dda...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tar du ikke betalt at hun leier hos deg? Anonymkode: cf41f...28e Som jeg sa så deler vi på det økonomiske så hun bor og spiser ikke gratis. Anonymkode: e8229...e33 1
Mt3 Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Det er vel den store forelskelsen som har stilnet, da vil det jo bli lettere for deg å få henne til å evt. innse at hun fortsatt elsker deg om dere ikke gjør alt det vanlige sammen. Hun vil jo ikke savne deg før hun flytter ut om alt går som før, utenom sex, kyss og klem.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 Følelsene hennes ble jo ikke borte den dagen hun bestemte seg for å flytte, men har vært borte i lang tid. Hun fortsetter i den gamle tralten, av vane, eller at hun tror det er lettest for deg. Det er du som finner dette forvirrende og ubehagelig, så du må være den som sier fra. Vi bodde også sammen i tre måneder etter brudd, og der beholdt vi også det halvdøde sexlivet, helt til siste dag. Etter det, ikke så mye som en klem. Anonymkode: 4924d...2ac
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 Jeg har ikke troen på at følelser bare blir borte. Følelser går opp og ned. Slik har det vært for meg også. Jeg har også noen ganger gjennom et langt samliv mistet følelsene mine, men så kommer de tilbake når man får litt tid på seg. Jeg føler ofte at folk går fra hverandre når følelsene er på bunnen i stedet for å vente til ting går bedre. Det er selvfølgelig aldri en regel uten unntak. Hvis folk er i et giftig forhold eller bor sammen med en som er helt håpløs på alle mulige måter er det noe annet enn hvis man er i et forhold som egentlig er veldig bra. Anonymkode: e8229...e33
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke troen på at følelser bare blir borte. Følelser går opp og ned. Slik har det vært for meg også. Jeg har også noen ganger gjennom et langt samliv mistet følelsene mine, men så kommer de tilbake når man får litt tid på seg. Jeg føler ofte at folk går fra hverandre når følelsene er på bunnen i stedet for å vente til ting går bedre. Det er selvfølgelig aldri en regel uten unntak. Hvis folk er i et giftig forhold eller bor sammen med en som er helt håpløs på alle mulige måter er det noe annet enn hvis man er i et forhold som egentlig er veldig bra. Anonymkode: e8229...e33 Jeg har noen venninner som nok aldri var forelsket i utgangspunktet. Det var bare en god match på alle måter ellers. Egentlig en bestevenn, som tilfeldigvis var av det motsatte kjønn. Føler det er gjengangeren for de som "har mistet følelsene", at følelsene nok aldri var der fullt ut. Anonymkode: 17dda...fe7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 Jeg har bodd sammen med min eksmann nå i over en mnd. Her er det veldig likt som hos dere. Vi er helt vanlige sammen sett bort fra at vi ikke kysser og tar på hverandre lenger. Det er rart, men samtidig er jeg glad vi klarer å være venner i denne overgangen. Om man ønsker å finne tilbake til hverandre så tror jeg det fort er vanskeligere hvis man krangler mye i bruddperioden. Anonymkode: ff5cc...162
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 Samme situasjon her, men vi sover fortsatt i samme seng og har sex. Tilogmed vært på ferie sammen. Blir godt å komme seg videre. Anonymkode: 3f302...a60
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 Sånn var min eks også. Jeg tror det var for å beholde en god stemning i hjemmet. At det ble mer behagelig sånn. Eller at det bare var slik han var vant til å ha det. + at det var godt å få slått opp, og at han ble i bedre humør av det, og det førte til at det virket som om at det gikk bedre mellom oss. Noe som gav meg forhåpninger. Men til slutt så måtte jeg be han slutte med flørtingen, for han hadde jo overhodet ikke planer om å bli sammen med meg igjen. Det førte faktisk til at jeg ikke kom meg videre. Da tok han seg sammen. Droppet flørtingen. Holdt mer avstand i sofaen når vi så TV. Men vi var fortsatt hyggelige og vennlige. Vondt i starten, men det som måtte til for at jeg kom meg videre i livet. Og nå har vi begge nye partnere og har det fint begge to. Anonymkode: 18481...5d4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Eksen har gjort det slutt med meg og har funnet seg ny bolig. Hun mener følelsene ikke er der. Hun venter bare på overtagelse om noen uker. Har sagt at det er greit at hun kan bo her så lenge. Kjenner jeg blir forvirret av hele greiene. Vi er jo sammen og gjør akkurat de samme tingene vi alltid har gjort. Går på turer, kino, kafe, ut å spiser osv. Til og med flørter og tuller. Jeg føler kjemien fortsatt er der. Eneste forskjellen er at vi sover hver for oss, men føler at det lett kan skje at hun havner opp i samme seng. Hvorfor er hun så bestemt på at hun vil avslutte forholdet og flytte når det virker som hun har følelser? Jeg har forsøkt å prate med henne, men hun kan ikke gi meg noe klart svar om fremtiden. Det føles veldig rart å gjøre så masse kjekke og dagligdagse ting med eksen sin også vet du at hun skal flytte ut om en stund. Hvorfor oppfører hun seg som om hun fortsatt er kjæresten min, men likevel skal hun flytte og sover på sofaen? Oppfører hun seg som kjæresten min for å være hyggelig mot meg, eller har hun fortsatt følelser (selv om hun hevder noe annet). Vi har vært sammen i mange år og det er naturlig med opp og nedturer. Slik som hun flørter og tuller opplever jeg i hvert fall at hun har følelser. Vil bare legge til at jeg aldri har gjort noe vondt mot henne. Det er ikke derfor hun vil gjøre det slutt. Det er følelsene sier hun. Anonymkode: e8229...e33 Ganske vanlig ved brudd når man er helt ferdig med den andre så klarer man å finne tilbake til et vennskap. Mulig hun deler vennskapsfølelser med deg nå og føler seg tusen ganger lettere for valget sitt. Mulig det egentlig var noe hun drøyde lenge fordi hun liker deg så godt som person, men ikke kjærlighet. Noen tror vel at man er en utspekulert dame for å være vennlig for å få mest mulig. Mange ganger er det for at man føler seg lettere av å ha tatt riktig valg for seg selv. Du bør si det til henne at du syns det er vanskelig. Anonymkode: 4958d...2a5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 Jeg føler det er mer enn vennskap men kan være at jeg tolker det feil. Anonymkode: e8229...e33
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 Bor me deg samtidig? Kollektiv? Piss! Anonymkode: 6f100...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå