AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Del Skrevet 28. august 2022 Kan forstå organisert religion der det er dogmer som kan være veldig menneskerettighetsstridenes. Men om man bare er takknemelig for familie, og å være glad i venner og familie. Føle at man vil vise takksomhet for hver dag man våkner opp. Føler man på en måte blir sett ned på Men hva tenker du? Anonymkode: cd599...fbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. august 2022 #2 Del Skrevet 28. august 2022 Min tanke er at hvis noen skal se ned på andre for å være takknemlig for hva det enn må være er det vel de som har et problem og ikke de som er takknemlige. Takknemlighetsfølelse er en god følelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. august 2022 #3 Del Skrevet 28. august 2022 Nei er ikke det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 28. august 2022 #4 Del Skrevet 28. august 2022 Gud er den Største, all pris tilhører Han i hvis Hånd ligger all Autoritet! Gud er Skaperen, og Han er den Totalt Allvitende om alle ting! Jeg viser takknemlighet og takker Gud for godheten Han har vist meg, som er for godt til å akseptere, og sannelig, jeg har flere ganger hatt vanskeligheter med å akseptere og ta inn Gud's Godhet, men vit at Gud velger og velsigner de uverdige med dyd og ære. Og jeg gjør bønn, chanter, tilber og priser Gud daglig fra morgen til kveld, kontanst. Og sannelig, Gud trenger ingenting, men det er bra for meg å gjøre dette; "Truly, Lord, to praise You is Good". Slam å vise takknemlighet for Gud? Hvordan kan du være så borte fra Sannheten og Virkeligheten? Du er en paganist. En ateist. Det er hva som er skamlig. Sannelig, dem Gud ikke veileder vil vandre i ignoranse for alltid. #nietcheErDød #smokeDemonsEveryday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Del Skrevet 28. august 2022 Conal skrev (5 minutter siden): Gud er den Største, all pris tilhører Han i hvis Hånd ligger all Autoritet! Gud er Skaperen, og Han er den Totalt Allvitende om alle ting! Jeg viser takknemlighet og takker Gud for godheten Han har vist meg, som er for godt til å akseptere, og sannelig, jeg har flere ganger hatt vanskeligheter med å akseptere og ta inn Gud's Godhet, men vit at Gud velger og velsigner de uverdige med dyd og ære. Og jeg gjør bønn, chanter, tilber og priser Gud daglig fra morgen til kveld, kontanst. Og sannelig, Gud trenger ingenting, men det er bra for meg å gjøre dette; "Truly, Lord, to praise You is Good". Slam å vise takknemlighet for Gud? Hvordan kan du være så borte fra Sannheten og Virkeligheten? Du er en paganist. En ateist. Det er hva som er skamlig. Sannelig, dem Gud ikke veileder vil vandre i ignoranse for alltid. #nietcheErDød #smokeDemonsEveryday *skammelig *Nietsche. Har ikke guden din evne til å veilede deg litt i rettskriving? Anonymkode: d488d...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Del Skrevet 28. august 2022 Ts: skjønner ikke hva du mener. Hvordan vet noen om du er/ikke er takknemlig for å leve? Og hva har det med gud å gjøre? Jeg kan godt si til folk at «vi er heldige som er friske og spreke og kan gå denne fine turen». Jeg mener ikke at en gud har bestemt at jeg skal få dra på fjelltur og kose meg, mens han samtidig har bestemt at en venn av meg skal ligge og dø av kreft. Anonymkode: d488d...901 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 28. august 2022 #7 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): *skammelig *Nietsche. Har ikke guden din evne til å veilede deg litt i rettskriving? Anonymkode: d488d...901 Baby boy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Del Skrevet 15. september 2022 Det finnes ikke noe Gud! Begynne der. Hvor er han når man trenger han? Hvor er han når man ligger nede og ber til han om hjelp? Alt man hører er at Gud er god og man skal være takknemlig. Da er Gud en drittsekk som elsker kun seg selv, nærmere en narsissistisk drittsekk Anonymkode: bc5cf...bef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes ikke noe Gud! Begynne der. Hvor er han når man trenger han? Hvor er han når man ligger nede og ber til han om hjelp? Alt man hører er at Gud er god og man skal være takknemlig. Da er Gud en drittsekk som elsker kun seg selv, nærmere en narsissistisk drittsekk Anonymkode: bc5cf...bef Gud er der når du trenger han og han er der når du ligger nede og ber om hjelp. Gud elsker deg. Og ja; takknemlighet, uavhengig av om det "går det godt eller dårlig", er nok nøkkelen her. Anonymkode: deb4b...796 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 4.59): Ts: skjønner ikke hva du mener. Hvordan vet noen om du er/ikke er takknemlig for å leve? Og hva har det med gud å gjøre? Jeg kan godt si til folk at «vi er heldige som er friske og spreke og kan gå denne fine turen». Jeg mener ikke at en gud har bestemt at jeg skal få dra på fjelltur og kose meg, mens han samtidig har bestemt at en venn av meg skal ligge og dø av kreft. Anonymkode: d488d...901 Og jeg er ikke frisk og sprek og kan gå en fin tur. Men jeg er takknemlig allikevel. En klem, frisk luft, et smil, en fin sang på radioen osv ❤️ Anonymkode: deb4b...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Del Skrevet 15. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes ikke noe Gud! Begynne der. Hvor er han når man trenger han? Hvor er han når man ligger nede og ber til han om hjelp? Alt man hører er at Gud er god og man skal være takknemlig. Da er Gud en drittsekk som elsker kun seg selv, nærmere en narsissistisk drittsekk Anonymkode: bc5cf...bef Han finnes i hjertet ditt når du tillater det. Han vil være der for deg når du åpner deg for Han. Men han er verken pappaen din, forsørgeren, fastlegen eller psykologen din. Du har misforstått alt hvis du tror Han bare skal løse problemene dine. Hadde vært greit for så vidt, men da var du uten frie valg. Anonymkode: 501f0...4f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 18. september 2022 #12 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 22.18): Han finnes i hjertet ditt når du tillater det. Han vil være der for deg når du åpner deg for Han. Det der er en uredelig måte å diskutere på, å legge skylden på motparten. Jeg kan like gjerne påstå at du egentlig vet at det ikke finnes noen Gud, men er for redd til å innrømme det. Begge påstandene er like uredelige og er tatt ut av løse lufta. Sitat Du har misforstått alt hvis du tror Han bare skal løse problemene dine. Hadde vært greit for så vidt, men da var du uten frie valg. Det finnes enormt mange problemer Gud kunne løst uten at det på noen måte hadde gått ut over frie valg. Jeg hadde en mor som ba til Gud om å få leve da hun fikk kreft. Hvem sitt frie valg ville det gått ut over hvis en hypotetisk Gud hadde hørt etter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Del Skrevet 19. september 2022 9 hours ago, Capitan Fracassa said: Det der er en uredelig måte å diskutere på, å legge skylden på motparten. Jeg kan like gjerne påstå at du egentlig vet at det ikke finnes noen Gud, men er for redd til å innrømme det. Begge påstandene er like uredelige og er tatt ut av løse lufta. Uredelig...🙄 Du kommer nok ikke langt med å overbevise kristne om at de egentlig ikke tror på Gud, men bare ikke tør innrømme det. Virker mer logisk at du anser religiøse som uredelige i helhet, siden de tror på noe du krever de skal bevise for deg. Gud elsker deg uansett om du tror på Han eller ikke. Er ikke det bra da? Du står valgfritt til å ta imot eller avvise kjærligheten. Jeg har ingen "motpart" i dette, så at jeg liksom skylder på en motpart er den egentlige løse påstanden din. Jeg har ingen tanke om å love deg at fra øyeblikket du velger å tro så vil du vinne Eurojackpot, problemene dine løse seg selv og livet ditt bli snudd på hodet. Trist å høre om moren din. Dårlige ting skjer gode mennesker, så spørsmålet ditt blir dessverre for spesifikt og konkret. Som i siteringen, svarer jeg at Han ikke har en rolle der troende bare kan forvente seg mirakler på samlebånd. I likhet med alle andre, opplever kristne sorg, smerte, savn og urettferdighet. De samme menneskelige aspekter i livet gjelder for oss alle. Men vi har metoder til å bearbeide og hjelpe oss gjennom vanskelige tider, med Hans hjelp. Og så lenge det fungerer for oss, verken skjønner eller bryr jeg meg om andres behov for å motbevise Guds eksistens, eller se ned på andre for å vise takknemlighet til Gud for livet. Anonymkode: 501f0...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 19. september 2022 #14 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uredelig...🙄 Du kommer nok ikke langt med å overbevise kristne om at de egentlig ikke tror på Gud, men bare ikke tør innrømme det. Helt enig. Å skulle overbevise kristne om det, eller i det hele tatt påstå det, ville være en uredelig måte å argumentere på, og et like dårlig argument som å hevde Gud egentlig finnes i mitt hjerte, bare at jeg ikke vil innse det. For å være helt tydelig: jeg er helt uenig i begge disse dårlige påstandene. Sitat Gud elsker deg uansett om du tror på Han eller ikke. Er ikke det bra da? Det er hverken bra eller dårlig, men en påstand jeg ikke har noen grunn til å tro at er sann. Men om den er sann, så kommer det an på hvordan denne guden faktisk er, om det er bra eller dårlig. Sitat Og så lenge det fungerer for oss, verken skjønner eller bryr jeg meg om andres behov for å motbevise Guds eksistens, eller se ned på andre for å vise takknemlighet til Gud for livet. For min del har jeg ikke noe behov for å motbevise Guds eksistens eller se ned på andre. Men jeg har behov for å argumentere mot uredelige eller feilaktige påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 19. september 2022 #15 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 3.17): Kan forstå organisert religion der det er dogmer som kan være veldig menneskerettighetsstridenes. Men om man bare er takknemelig for familie, og å være glad i venner og familie. Føle at man vil vise takksomhet for hver dag man våkner opp. Føler man på en måte blir sett ned på Men hva tenker du? Anonymkode: cd599...fbd Nei da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #16 Del Skrevet 20. september 2022 Hvorfor skal jeg være takknemlig til en eventyrfigur fordi det går svært bra i livet mitt? Anonymkode: 05e55...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå