Gå til innhold

Seriøst spm: Kan bluetooth ørepropper hackes, og hvor sannsynlig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang forhistorie jeg skal spare dere for. Har en tidligere samboer (44) som er en del år eldre enn meg (25). Han har fulgt etter meg i tre år etter at det ble slutt. Det er ikke et spm. bekreftet og sant.

Uansett - jeg merker meg at etter tre kjøp av bt-ørepropper så fortsetter de å ‘’hakke’’ et lite sekund helt uvilkårlig. Det kan skje når som helst, hvor som helst. Vedkommende har i tidligere utvekslinger referert til ting han ikke kan ha kjennskap til som jeg har delt i fortrolighet med f.eks min mor over tlf.

Kort: kan noen vær så snill å gi meg et seriøst svar? Går det an? Hvor sannsynlig er det? Vi bor ikke langt unna hverandre, har iPhone 11 og bruker øreproppene her.

Innser hvordan dette fremstår men jeg setter pris på faktiske svar på spm.

Anonymkode: f3e38...ec1

Skrevet

Ja bluetooth hodetelefoner er notoriske i man-in-the-middle-attack. Det er ganske enkelt å gjennomføre, men krever at man er i fysisk nærhet til personen. 

Det finnes mer sofistikerte måter å hacke via bluetooth, men dersom din ex var i stand til det hadde du visst det for lenge siden, siden det krever spesialkunnskap. 

Men den førstnevnte metoden er ganske enkel og kan gjennomføres av hvem som helst. 

Anonymkode: c0fca...685

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja bluetooth hodetelefoner er notoriske i man-in-the-middle-attack. Det er ganske enkelt å gjennomføre, men krever at man er i fysisk nærhet til personen. 

Det finnes mer sofistikerte måter å hacke via bluetooth, men dersom din ex var i stand til det hadde du visst det for lenge siden, siden det krever spesialkunnskap. 

Men den førstnevnte metoden er ganske enkel og kan gjennomføres av hvem som helst. 

Anonymkode: c0fca...685

Takk, setter pris på ærlig svar. Han er tvers igjennom en idiot så strategien hans i livet har generelt sett vært ganske enkel. Veldig betryggende å lese, takk.

Skrevet

Det går an, men bluetooth har ikke spesielt god rekkevidde så du skal være ganske dedikert, vil si det er veldig lite sannsynlig at det er det som skjer.

Ville passet på å bytte alle passordene dine, kanskje han har tilgang til iCloud kontoen, e-posten, eller noen av dine sosiale medier kontoer?

Skrevet
prt90 skrev (10 timer siden):

Det går an, men bluetooth har ikke spesielt god rekkevidde så du skal være ganske dedikert, vil si det er veldig lite sannsynlig at det er det som skjer.

Ville passet på å bytte alle passordene dine, kanskje han har tilgang til iCloud kontoen, e-posten, eller noen av dine sosiale medier kontoer?

Takk for svar! Det har faktisk vært et problem før så har byttet et par ganger men burde gjøre det igjen - så tusen takk for påminnelse.

Det her har foregått i fire år nå, etter bruddet, skal spare dere for detaljer i det her rommet men jeg får ikke fred. Aldri. Og det at du hackes/avlyttes er vel vanskelig å kunne anmelde uten håndfaste bevis?

Skrevet

Bytt Wifi passord også, i tilfelle han har satt igjen et kamera eller noe hjemme hos deg. 

Spionprogramvare på PC er også mye  mer sannsynlig enn bluetooth hacking. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...