Gå til innhold

Hvem bør få egen invitasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal invitere søskenbarna våre, som alle er i aldersgruppa 18-30. Av disse er noen etablerte med egne barn, noen har har vært i lengre forhold, noen i kortere forhold, noen har studert en stund men er enslige og noen har nylig flyttet ut hjemmefra for å studere. Hvem sender man egen invitasjon til, og hvem kan man invitere sammen med tanter og onkler?

Er vel spesielt de to siste jeg er litt usikre på. Særlig hvis søsteren får egen invitasjon med partner, mens du som og er flyttet hjemmefra men enda er ganske ung og nyutflyttet blir invitert sammen med moren og faren din. 

Hva tenker dere?

Dette gjelder forsåvidt uansett om det er snakk om bryllup, dåp, konfirmasjon.

Anonymkode: da54f...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal invitere søskenbarna våre, som alle er i aldersgruppa 18-30. Av disse er noen etablerte med egne barn, noen har har vært i lengre forhold, noen i kortere forhold, noen har studert en stund men er enslige og noen har nylig flyttet ut hjemmefra for å studere. Hvem sender man egen invitasjon til, og hvem kan man invitere sammen med tanter og onkler?

Er vel spesielt de to siste jeg er litt usikre på. Særlig hvis søsteren får egen invitasjon med partner, mens du som og er flyttet hjemmefra men enda er ganske ung og nyutflyttet blir invitert sammen med moren og faren din. 

Hva tenker dere?

Dette gjelder forsåvidt uansett om det er snakk om bryllup, dåp, konfirmasjon.

Alle som ikke fast bor I samme his bør få egen invitasjon

• Liker 15
Skrevet

Alle over 18 får egen invitasjon? 

Anonymkode: 58f19...5eb

• Liker 2
Skrevet
Sveija skrev (7 timer siden):

Alle som ikke fast bor I samme his bør få egen invitasjon

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle over 18 får egen invitasjon? 

Heller mest mot å bare sende egen til de som ikke bor hjemme. Selvom det er noen festgutter der på 18 som jeg tror hadde gitt fullstendig blaffen i hvordan de ble invitert. Også er det ene familien hvor ene sønnen på 25 bor hjemme fordi det har vært litt psykiske utfordringer. Men tenker det kanskje er mest naturlig å gi en per husstand uansett?

Skrevet

Ville sendt til hvert av søskenbarna, både de med og de uten partner, uavhengig om de bor hos familie eller ei. Sånn blir det iallefall gjort i vår slekt.

Anonymkode: 1f9eb...8ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville invitert alle over 18 år med egen invitasjon, uavhengig av om de bodde hjemme. Invitasjoner er ikke den største utgiften, og hadde funnet det rart å bli invitert sammen med foreldre hvis jeg var 19 år. 

Anonymkode: 69acd...a24

• Liker 2
Skrevet

Alle myndige som ikke har samme adresse som sine foreldre bør virkelig få sin egen invitasjon!

Jeg ble invitert i stesøsteren min sin konfirmasjon i samme invitasjon som mamma og storesøsteren min, noe som var innmari rart iom at ingen av oss hadde samme adresse og vi bodde i tre forskjellige landsdeler...

Anonymkode: 60bed...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Alle myndige som ikke har samme adresse som sine foreldre bør virkelig få sin egen invitasjon!

Jeg ble invitert i stesøsteren min sin konfirmasjon i samme invitasjon som mamma og storesøsteren min, noe som var innmari rart iom at ingen av oss hadde samme adresse og vi bodde i tre forskjellige landsdeler...

Anonymkode: 60bed...4e9

Heller litt mot det ja, å gå på husstand. Men så er det jo de som er hjemme hver helg og alle ferier osv. Som studerer i en større by noen timer unna hjemstedet. Men tenker de får egen invitasjon de og. Ikke helt sikker på hva jeg tenker om å gi invitasjon til alle uavhengig av om de bor hjemme eller ikke. Er jo selvfølgelig en mulighet, må tenke litt på det.

Skrevet

En invitasjon til hver husstand. Uansett alder, om de er studenter eller hvor lengede de har bodd der.

Anonymkode: 7da0b...da5

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Heller mest mot å bare sende egen til de som ikke bor hjemme. Selvom det er noen festgutter der på 18 som jeg tror hadde gitt fullstendig blaffen i hvordan de ble invitert. Også er det ene familien hvor ene sønnen på 25 bor hjemme fordi det har vært litt psykiske utfordringer. Men tenker det kanskje er mest naturlig å gi en per husstand uansett?

Til hvert av søskenbarna. Jeg skjønner ikke helt at det er noe å lure på en gang 

Anonymkode: 26b3b...c25

• Liker 4
Skrevet

Vi inviterer «per husstand». Så om de har flyttet ut og har egen adresse er det jo naturlig å sende dit😊 bortsatt fra til mine egne søsken som bor hjemme, de fikk også egen invitasjon siden de synes det var så stas!

Anonymkode: d6e28...7c1

Skrevet

Én invitasjon per husstand. 

Skrevet

For meg er det naturlig med en invitasjon per husstand. Rart å sende ut flere forskjellige til samme adresse. 

Anonymkode: 32c17...585

Skrevet

Sender dere papir i posten? Sist jeg var i bryllup fikk jeg invitasjon på sms. Hadde i så fall sendt til hver eneste person. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sender dere papir i posten? Sist jeg var i bryllup fikk jeg invitasjon på sms. Hadde i så fall sendt til hver eneste person. 

Så for oss via post ja. Føler det er litt upersonlig å få invitasjon via sms eller facebook jeg da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 1.10):

Jeg har fått invitasjoner i posten og pdf som vedlegg på e-post og messenger, aldri kun på meldingstjenester eller facebookevents. Facebookgruppe med alle som har takket ja for å dele praktisk info, link til ønskelister på f.eks. Til Bords osv. har jeg vært borti flere ganger, men disse har blitt opprettet etter svarfristen.

Anonymkode: f8fd3...35a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...